A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi. A cég operatív igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy van-e még létjogosultsága a kuponos/bónuszos üzleti modellnek, milyen intézkedésekkel növelik a partnerek és a vásárlók biztonságát, illetve mi jelenti most a legnagyobb kihívást a társaság számára.
- A COVID járvány kitörése után csődvédelmet kért a Bónusz Brigád, a tulajdonosi kör is kicserélődött. A járvány előtti időszakban volt a csúcson a szolgáltatás, most hol tartanak ahhoz képest?
- A kuponos modellt a gazdasági válság hívta életre és népszerűsége azóta is töretlen. A Bónusz Brigád 2008-ban indult el az amerikai Groupon mintájára és hihetetlen gyorsasággal vált a piac meghatározó szereplőjévé. A világjárvány kitörése és az azóta is fokozódó gazdasági bizonytalanságok arra késztetik az vásárlókat, hogy tudatosabban és takarékosabban költsenek, a cégek pedig gazdaságos megjelenési felületet és értékesítési támogatást keresnek. A Bónusz Brigád abban segít, hogy keresletet és kínálatot úgy kösse össze, hogy közben előfinanszírozza partnerei számára a marketingköltségeket, sikerdíj alapú együttműködés nyújtva, a ténylegesen igénybe vett szolgáltatások után kap jutalékot, a cégek szabad kapacitása függvényében növeli a bevételt és partnerei márkaismertségét. Profi szakmai stáb egyszerre nyújt marketing, értékesítési, valamint ügyfélszolgálati háttértámogatást. A partnereink száma jelenleg 250 körül van, több mint 1000 ajánlat jelenik meg az oldalon és ez a szám, napról napra nő.
- Bár a Bónusz Brigád erős márka itthon, elég kockázatos lépésnek tűnik a cég átvétele. Hogyan sikerült stabilizálni a működést, milyen intézkedéseket hoztak?
- A Bónusz Brigád 2020 augusztusában egyezséget kötött hitelezőivel, így elkerülte a fizetésképtelenséget, és az azóta esedékes fizetési kötelezettségeinek eleget téve mára a csődmegállapodásban vállalt kötelezettségek több mint 50 százalékát visszafizette. Az oldal működése mindvégig folyamatos volt, még a legkritikusabb, pandémia miatti lezárások ideje alatt is. A megújult pénzügyi finanszírozási modell a vásárlók és a szolgáltatók tekintetében is a nagyobb biztonságra és a bizalomra helyezte a hangsúlyt. A Bónusz Brigád fontosnak tartja, hogy biztonságban érezze magát minden vásárlójuk: ezért újabb átfogó korlátozások bevezetése esetén az érintett bónusz árát 100 százalékban visszafizetik vagy jóváírják, hiszen a vásárlói befizetéseket elhatárolva kezelik, azaz a működési finanszírozásba nem folyik be a vásárlók által befizetett pénz. A partnerek is teljes biztonságban érezhetik magukat: felgyorsult és módosult a kifizetések módja és ideje. a korábbi 30 napon túli határidővel szemben ma már maximum 15 napos határidővel, minimum limit elérése nélkül számol el A cégvezetés az előfinanszírozásból adódó kötelezettség összegét kitevő pénzügyi tartalékkal biztosítja a vásárlók védelmét.
- Most mennyire stabil a Bónusz Brigád helyzete, tartós lesz a visszatérés?
- A helyzetünk stabil és persze ne felejtsük el azt sem, hogy magát a modellt egy gazdasági válság hívta életre win-win megoldást nyújtva a piaci szereplőknek. A megnövekedett számú partner bejelentkezések, visszajelzések alapján mi magunk is tapasztaljuk, hogy biztos megoldást jelenthetünk, bizonytalan helyzetben.
- A partnerek számára nagy előnyt jelent, hogy sok emberhez eljuthatnak a Bónusz Brigád közvetítésével. Most mennyien kapják a hírlevelet, milyen marketing aktivitásaik vannak az elérés növelésére?
- Több mint félmillió validált hírlevél feliratkozóval rendelkezünk, Facebook oldalunkat is közel ennyien követik. Működésünk racionalizáláson ment keresztül, sok eddig kiszervezett tevékenységet (pl. fejlesztés) házon belül oldunk meg, egy hosszútávon is fenntartható modellt viszünk. Ennek a változásnak a marketingkommunikáció is része. Célunk a fenntartható működés, a heti monitoring, a kislétszámú stáb és a home office munkavégzés.
- Az infláció miatt vannak szektorok, ahol már napi árazással dolgoznak. Ezt a helyzetet hogyan lehet kezelni a szolgáltatásoknál például, amelyeket akár hónapokra előre lehet megvenni?
- Természetesen mi is érezzük ezeket a hatásokat ahogy az összes piaci szereplő. Mindig törekedtünk rá, hogy a lehető leggyorsabban reagáljunk a piaci változásokra. Ez most sincs másként, sőt! Online platform lévén ez a lehetőség nem csak adott, de kötelező is. Partnereinket ösztönözzük, hogy rövidebb beváltási határidővel, a bónuszok mennyiségének ütemezett növelésével indítsák el nálunk kampányaikat, melyeket napi szinten monitorozunk.
- Véleménye szerint mennyire van reális esélye annak, hogy a Bónusz Brigád visszaerősödjön a pandémia előtti szintre?
- A piac részéről egyértelműen nőtt az igény a bónuszos/kuponos üzleti modellre: a vásárlók olcsóbb szolgáltatásokra és árukra vágynak, egyre tudatosabbak, a szolgáltatói piac pedig keresi a maga vevőkörét. Nagyon hálásak vagyunk a nekünk továbbra is bizalmat szavazó vásárlóinknak, kereskedelmi és szakmai partnereinknek, akikkel összefogva értük el, hogy itt vagyunk, megyünk tovább egy racionálisabb működéssel, egy biztonságosabb pénzügyi finanszírozási modellel minden esélyünk megvan a növekedésre.
- Mi jelenti most a legnagyobb kihívást a cég számára?
A megnövekedett partner jelentkezések feldolgozásán túl, minden ami a cégek számára ma kihívást jelenthet.
- Mekkora forgalommal számolnak idén?
- A 2022-es üzleti év fő célja a működés konszolidálása, a bizalomépítés, a csődegyezségből eredő fizetési kötelezettség rendezése, reális piaci növekedés elérése. A jelenleg 1000-es ajánlati portfóliót év végére 1700-ra szeretnénk emelni.