- Hirdetés -

A hibrid iroda lehet a válasz a járványra

|

- Hirdetés -

Mi van akkor, ha az eddig jól bevált irodánk már nem felel meg az “új világ” támasztotta követelményeknek? Épületek ezrei panganak az ürességtől, mióta a kollégák nagy része távmunkára kényszerült. A kialakult helyzet ráébresztette a cégeket arra, hogy bár a home office alkalmas lehet arra, hogy irodabérleti költségeiket és tereik méretét csökkentsék, viszont minőségben, designban és szolgáltatási portfólióban nem feltétlenül kívánnak alább adni. De mi lehet a megoldás? Hogyan alakulnak át az irodák és lesznek elégedettek az alkalmazottak?

Valójában most jön az igazi kihívás mind a bérlők, mind az irodák üzemeltetői számára: hogyan lehet a működésünk hosszú távon fenntartható, minden új igényt kielégítő, és közösség számára is vonzó második otthon? A Loffice, a coworking iroda modell hazai meghonosítója, praktikus és költséghatékony megoldással reagált a kialakult helyzetre. Egy olyan hibrid iroda megoldást dobott piacra, ahol a kollégáknak az otthonról és irodából történő munkavégzés párhuzamos kombinációja rugalmasan áll rendelkezésre. Ez az aktuális igényekhez flexibilisen alkalmazkodó, hibrid irodaforma jelentheti sok cég számára az ideális megoldást az ésszerű működésre.

Az elmúlt hónapokban a távmunka működőképessége, a létszámleépítések vagy bevételkiesés miatt költségoptimalizálásra kényszerülő cégeknek változtatniuk kellett irodahasználati szokásaikon. A járvány negatív gazdasági hatásai által érintett vállalatok a szervezeti és munkafolyamataikat az ésszerűség és fenntarthatóság figyelembevételével kívánják újrastrukturálni. Csupán pár hét alatt elvárássá vált az érintésmentes, egészséges és biztonságos irodai környezet. Egy saját iroda esetén a cégeknek alaposan a zsebükbe kellene nyúlniuk ahhoz, hogy ne csak hangzatos, de hatékony prop-tech megoldásokkal csökkentsék a fertőzés rizikóját és ezzel együtt a dolgozók aggodalmait. Ez azért is nagy teher sok cég számára, mert a forgalom általános visszaesése következtében anyagilag és lelkiekben is megtépázott szervezeteknek egy rendkívül nehéz időszakban szükséges erős munkáltatói márkát és a modern kor követelményeire és kollégáira maximális figyelmet fordító, vonzó és biztonságos vállalati imidzset kialakítaniuk.

A modern szemlélettel és szerteágazó térkínálattal rendelkező közösségi irodák most az új alapokra helyezett cégek naprakész bázisaiként törnek fel. A coworking modell eredetileg is azért tett szert ekkora népszerűségre, mert itt nincsenek hosszú távú bérleti szerződések és a cégek fennállását veszélyeztető felesleges kiadások. A flexibilis irodamodellek a rövid távú konstrukciókat preferálják, és biztosítékokat kínálnak a váratlan helyzetek kezelésére is. A hosszú évek helyett az akár hónapokra leköthető irodák felértékelődtek.

“A rugalmas konstrukció iránti megnövekedett kereslet nem újkeletű; az erre igényt tartó cégek köre igencsak kibővült és már régen nem csak a kezdő vállalkozások vagy startupok körében van rá érdeklődés. Éppen ezért egy olyan irodakonstrukciót alakítottunk ki, amely a cégek növekedési és állandóan változó igényeit maximális módon tudja kiszolgálni mind a terek, mind a kapcsolódó szolgáltatások tekintetében. Az irodai funkciók, az üzleti szolgáltatások és a távmunka megfelelő arányú kombinálása révén olyan hibrid csomagokat kínálunk most nyíló, 8. kerületi bázisunkon, melyek lehetővé teszik, hogy a vállalkozások irodai működésüket továbbra is magas színvonalon és az aha-élményt sem nélkülözve, ám költségeiket jelentős mértékben csökkentve biztosítsák.” – mondja Klementz Kata, a Loffice egyik alapítója.

Úgy tűnik tehát, hogy az irodapiac kénytelen újraértelmezni az eddigi skatulyákat és bevált kategóriákat. Az irodai fogalomtár eddig csupán bútorozott vagy bútorozatlan, standard vagy szolgáltatott, esetleg közösségi irodát különböztetett meg. A munkavégzési formák megváltozott jellege, a fúziós megoldások igénye azonban most elmossa ezeket a határokat, és a fenti konstrukciók keveredése, valamint újak születése figyelhető meg.

A hibrid irodamodell tulajdonképpen egy moduláris rendszerben kínál lehetőséget arra, hogy a vállalatok a számukra szükséges funkciókat és szolgáltatásokat használat-arányos módon összeválogassák. Akár előre meghatározott rotációs rendben – azaz egy időben kevesebb kolléga személyes jelenléte mellett – egyszerre vehetik igénybe a közösségi tér munkaállomásait és tarthatnak fenn egy kisebb, privát irodát. Ha pedig a csapat egy része kényelmesen, profi technikai háttérrel szeretne konzultálni az otthonról dolgozókkal, vagy ügyfeleikkel, mindezt a design bútorokkal és kortárs alkotásokkal csábító tárgyalókban és rendezvényterekben tehetik meg.

A messzemenő rugalmasság azonban nemcsak a terekben, de az újhullámos szolgáltatásokban is megnyilvánul. Sok vállalat rájött arra, hogy ha a bérbeadója megfelelő irodai szolgáltatásokat biztosít számára, akkor csökkentheti bérköltségeit és nem szükséges saját asszisztenst alkalmaznia. Egy közösségi irodában rendelkezésre álló virtuális irodaszolgáltatás helyettesíti a postai vagy telefonos ügyfélszolgálati teendőket és támogatja a napi üzletvitelt. Egyéb támogató funkciók között szerepel továbbá a recepció és concierge szolgálattól kezdve az infrastruktúra és a működés eszközeinek és szolgáltatásainak teljes körű biztosítása, legyen az a nyomtató karbantartása, orvosi hotline vagy immunrendszert erősítő catering csomagok megrendelése.

A vírus okozta válsághelyzet tehát valódi lehetőségeket rejt a cégek számára abban, hogy a pazarlás helyett és a költségoptimalizálás mellett hatékony működésük alapjait hosszú távon is lefektessék és a drága, saját iroda helyett sokkal inkább egy új imidzsre, egy jövőbiztosabb megoldásra alapozott, sokoldalú és fenntartható, hibrid munkateret alakítsanak ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligencia alapú asszisztenssel erősít az SAP

Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és...

Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....