- Hirdetés -

A hibrid iroda lehet a válasz a járványra

|

- Hirdetés -

Mi van akkor, ha az eddig jól bevált irodánk már nem felel meg az “új világ” támasztotta követelményeknek? Épületek ezrei panganak az ürességtől, mióta a kollégák nagy része távmunkára kényszerült. A kialakult helyzet ráébresztette a cégeket arra, hogy bár a home office alkalmas lehet arra, hogy irodabérleti költségeiket és tereik méretét csökkentsék, viszont minőségben, designban és szolgáltatási portfólióban nem feltétlenül kívánnak alább adni. De mi lehet a megoldás? Hogyan alakulnak át az irodák és lesznek elégedettek az alkalmazottak?

Valójában most jön az igazi kihívás mind a bérlők, mind az irodák üzemeltetői számára: hogyan lehet a működésünk hosszú távon fenntartható, minden új igényt kielégítő, és közösség számára is vonzó második otthon? A Loffice, a coworking iroda modell hazai meghonosítója, praktikus és költséghatékony megoldással reagált a kialakult helyzetre. Egy olyan hibrid iroda megoldást dobott piacra, ahol a kollégáknak az otthonról és irodából történő munkavégzés párhuzamos kombinációja rugalmasan áll rendelkezésre. Ez az aktuális igényekhez flexibilisen alkalmazkodó, hibrid irodaforma jelentheti sok cég számára az ideális megoldást az ésszerű működésre.

Az elmúlt hónapokban a távmunka működőképessége, a létszámleépítések vagy bevételkiesés miatt költségoptimalizálásra kényszerülő cégeknek változtatniuk kellett irodahasználati szokásaikon. A járvány negatív gazdasági hatásai által érintett vállalatok a szervezeti és munkafolyamataikat az ésszerűség és fenntarthatóság figyelembevételével kívánják újrastrukturálni. Csupán pár hét alatt elvárássá vált az érintésmentes, egészséges és biztonságos irodai környezet. Egy saját iroda esetén a cégeknek alaposan a zsebükbe kellene nyúlniuk ahhoz, hogy ne csak hangzatos, de hatékony prop-tech megoldásokkal csökkentsék a fertőzés rizikóját és ezzel együtt a dolgozók aggodalmait. Ez azért is nagy teher sok cég számára, mert a forgalom általános visszaesése következtében anyagilag és lelkiekben is megtépázott szervezeteknek egy rendkívül nehéz időszakban szükséges erős munkáltatói márkát és a modern kor követelményeire és kollégáira maximális figyelmet fordító, vonzó és biztonságos vállalati imidzset kialakítaniuk.

A modern szemlélettel és szerteágazó térkínálattal rendelkező közösségi irodák most az új alapokra helyezett cégek naprakész bázisaiként törnek fel. A coworking modell eredetileg is azért tett szert ekkora népszerűségre, mert itt nincsenek hosszú távú bérleti szerződések és a cégek fennállását veszélyeztető felesleges kiadások. A flexibilis irodamodellek a rövid távú konstrukciókat preferálják, és biztosítékokat kínálnak a váratlan helyzetek kezelésére is. A hosszú évek helyett az akár hónapokra leköthető irodák felértékelődtek.

“A rugalmas konstrukció iránti megnövekedett kereslet nem újkeletű; az erre igényt tartó cégek köre igencsak kibővült és már régen nem csak a kezdő vállalkozások vagy startupok körében van rá érdeklődés. Éppen ezért egy olyan irodakonstrukciót alakítottunk ki, amely a cégek növekedési és állandóan változó igényeit maximális módon tudja kiszolgálni mind a terek, mind a kapcsolódó szolgáltatások tekintetében. Az irodai funkciók, az üzleti szolgáltatások és a távmunka megfelelő arányú kombinálása révén olyan hibrid csomagokat kínálunk most nyíló, 8. kerületi bázisunkon, melyek lehetővé teszik, hogy a vállalkozások irodai működésüket továbbra is magas színvonalon és az aha-élményt sem nélkülözve, ám költségeiket jelentős mértékben csökkentve biztosítsák.” – mondja Klementz Kata, a Loffice egyik alapítója.

Úgy tűnik tehát, hogy az irodapiac kénytelen újraértelmezni az eddigi skatulyákat és bevált kategóriákat. Az irodai fogalomtár eddig csupán bútorozott vagy bútorozatlan, standard vagy szolgáltatott, esetleg közösségi irodát különböztetett meg. A munkavégzési formák megváltozott jellege, a fúziós megoldások igénye azonban most elmossa ezeket a határokat, és a fenti konstrukciók keveredése, valamint újak születése figyelhető meg.

A hibrid irodamodell tulajdonképpen egy moduláris rendszerben kínál lehetőséget arra, hogy a vállalatok a számukra szükséges funkciókat és szolgáltatásokat használat-arányos módon összeválogassák. Akár előre meghatározott rotációs rendben – azaz egy időben kevesebb kolléga személyes jelenléte mellett – egyszerre vehetik igénybe a közösségi tér munkaállomásait és tarthatnak fenn egy kisebb, privát irodát. Ha pedig a csapat egy része kényelmesen, profi technikai háttérrel szeretne konzultálni az otthonról dolgozókkal, vagy ügyfeleikkel, mindezt a design bútorokkal és kortárs alkotásokkal csábító tárgyalókban és rendezvényterekben tehetik meg.

A messzemenő rugalmasság azonban nemcsak a terekben, de az újhullámos szolgáltatásokban is megnyilvánul. Sok vállalat rájött arra, hogy ha a bérbeadója megfelelő irodai szolgáltatásokat biztosít számára, akkor csökkentheti bérköltségeit és nem szükséges saját asszisztenst alkalmaznia. Egy közösségi irodában rendelkezésre álló virtuális irodaszolgáltatás helyettesíti a postai vagy telefonos ügyfélszolgálati teendőket és támogatja a napi üzletvitelt. Egyéb támogató funkciók között szerepel továbbá a recepció és concierge szolgálattól kezdve az infrastruktúra és a működés eszközeinek és szolgáltatásainak teljes körű biztosítása, legyen az a nyomtató karbantartása, orvosi hotline vagy immunrendszert erősítő catering csomagok megrendelése.

A vírus okozta válsághelyzet tehát valódi lehetőségeket rejt a cégek számára abban, hogy a pazarlás helyett és a költségoptimalizálás mellett hatékony működésük alapjait hosszú távon is lefektessék és a drága, saját iroda helyett sokkal inkább egy új imidzsre, egy jövőbiztosabb megoldásra alapozott, sokoldalú és fenntartható, hibrid munkateret alakítsanak ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új pénzvisszatérítési szolgáltatás indult

A Picodi lengyel e-kereskedelmi platform a magyar felhasználók számára is elérhetővé tette a cashback szolgáltatást, ami az online vásárlásra költött pénz egy részének visszatérítését jelenti. Ennek köszönhetően a felhasználók a magyar és külföldi webáruházakban...

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...

Nagyot nő az összehajtható mobilok iránti kereslet

Az összehajtható mobiltelefonok globális kiszállítása 66,6 százalékkal, 13,5 millióra nő az idén a tavalyi 8,1 millióról – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előrejelzéséből. Az IDC honlapjára felkerült...

Új néven folytatja az r-time

Október 3-án nevet váltott az r-time, a média-kereskedőház RTL Saleshouse név alatt folytatja tevékenységét. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodik a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja mint az RTL. Az RTL idén ünnepli 25....

Újabb fordulat a munkaerőpiacon

Idén nyáron a vállalatok visszavettek a toborzás intenzitásából, de még nem érzékelhető igazán markáns fordulat a munkaerőpiacon. Kevesebb volt az álláshirdetés idén a júniustól augusztusig tartó időszakban, mint a tavalyi év azonos időszakában, a...

Új sorozat érkezik a Disney+-ra

Október 5-től elérhető Magyarországon is a Disney+ új műsora, a kritikusok által elismert „A mackó”. A premier időpontjában már a teljes, 8 részes sorozat megtekinthető. Az újdonság a Disney+ őszi műsorkínálatának része. „A mackó”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elégedetlenek a fiatal munkavállalók

A vezetők túlságosan optimisták alkalmazottaik boldogságát illetően – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából. A 750 vezető és 1500 alkalmazott bevonásával készített felmérés alapján elmondható, hogy az alkalmazottak csak kevesebb mint egyharmada elégedett...

Új pénzvisszatérítési szolgáltatás indult

A Picodi lengyel e-kereskedelmi platform a magyar felhasználók számára is elérhetővé tette a cashback szolgáltatást, ami az online vásárlásra költött pénz egy részének visszatérítését jelenti. Ennek köszönhetően a felhasználók a magyar és külföldi webáruházakban...

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldített az IKEA

Az IKEA Magyarország ma bejelentette, hogy 60,1 százalékkal csökkentette a termelésből származó élelmiszer-pazarlást, amivel 353 311 étkezésnek megfelelő ételmennyiséget spórolt meg és 607 tonna szén-dioxid kibocsátást került el az elmúlt négy évben.A világszerte megtermelt...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....