- Hirdetés -

A jó tartalom meghatároz – interjú Pácsonyi Daniellával

|

Hirtelen a föld alól is női szájtok kezdenek kinőni mindenféle brandérték vagy minőségi tartalom nélkül. Rövid távon egyszerűbb lenne behódolni a gagyinak, de ebbe a hibába mi nem szeretnénk beleesni, hiszünk a jó tartalomban és a minőségi újságírásban – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Pácsonyi Daniella. A Central Médiacsoport Zrt. digitális női portfólióigazgatója és az nlc.hu főszerkesztője beszélt a női digitális portfólió szervezeti átalakításáról és arról is, mennyire nehezen bírja az online meetingeket.

– Tavaly a vírus átrendezte az életünket, a Centralnál pedig átszerveztétek a portfóliót. Mi indokolta az új felállást? Mennyiben más ez a működés?

– A Cosmopolitant 2020 második felétől már csak az interneten érik el az olvasók, ezért annak beintegrálása a digitális divízióba teljesen logikus lépés volt. A Marie Claire esetén pedig azért döntött így a vezetőség, mert a digitális fókusz teljesen más munkaszervezést jelent a mindennapokban, mint a printes szemléletmód. Valamint ezzel a lépéssel jelenleg a legnagyobb női elérést tudjuk biztosítani a piacon, ami hirdetői szemmel sem utolsó. 2015-ben, amikor az nlc főszerkesztője lettem, sokszor kellett dönteni a mennyiség és a minőség között. A Facebook akkoriban vált valós forgalmi lábbá, és sok termék esett abba a hibába, hogy csak egy csatornára épített, és mondanom sem kell, hogy nem minőségi, hanem mennyiségi tartalmakkal. Az elmúlt években mi is sokat kísérleteztünk, hogy mi az az optimális gyártási mennyiség, ami alá vagy fölé nem szabad menni, és azon is dolgoztunk, hogy a forgalmi forrásaink kiegyensúlyozottan működjenek. A most létrejött ötös fogat tagja az nlc.hu, a marieclaire.hu, a cosmopolitan.hu, a babaszoba.hu és a krémmánia.hu.

– A járvány óta talán még többet böngésszük a híreket. Ez mennyire érződik a női digitális

tartalmak esetén?

– Az első bezárás elején minden korábbi olvasottsági rekordunkat megdöntöttük. A bizonytalanság és az új helyzet olyan információéhséget hozott, amire muszáj volt reagálni. Megállás nélkül dolgoztunk, hírszájtos tempót diktáltunk. Aztán lehiggadtak a kedélyek, és szépen lassan pont az ellenkezője lett jellemző, a home office, az otthoni oktatás, az óvodások szórakoztatása elkezdte lestrapálni az olvasók idegrendszerét, és már egészen másfajta, inkább támogató tartalomra volt szükségük. Ez egyébként tökéletesen mutatja, hogy a női termékeknél ez az időszak tartalmi szempontól nagyon nehezen tervezhető. Nincs lehetőség hátradőlni, miközben a terepmunka, ami az nlc igazi erőssége, szinte lehetetlen mostanság.

– Mennyire nehezítette meg a szerkesztőségi munkát az otthoni munkavégzés?

– A home office mindent megnehezít, bonyolultabb a kommunikáció, összetettebb a munkaszervezés és újságot írni az asztal mögül nem olyan, mint terepen lenni. Több mint egy éve vagyunk home office-ban, és ez meglátszik a szerkesztőségen. Egy minőségi lap készítése igazi műhelymunka, a műhely pedig ott van, ahol a kollégáid vannak, nem pedig ott, ahol matekórát tartasz az alsós gyerekednek. Mindezek ellenére ugyanúgy próbálunk terepre járni, személyesen interjúzni, de az alanyaink is félnek. A kisebb terméknél sokan eleve home office-ból dolgoztak, ezért az ő munkarendjük nem sokban változott.

– Hogy bírod a digitális szerkesztőségi meetingeket?

– Néha már a hajamat tépem, hogy mindig valakire várunk, vagy elszáll a net, vagy nem tud csatlakozni, nem működik a link stb. Sosem voltam home office rajongó, mindig szerettem személyesen beszélni az emberekkel, minden szó máshogy hangzik, ha veled szemben mondja ki az ember és nem egy kamerának beszél, a prezentációkról pedig ne is beszéljünk. Ha valami igazán lehangoló, az előadást tartani 90 percben 3 fikusznak.

– Az évek óta megfigyelhető, hogy egyre fontosabbak lettek a kattintást hozó címek, ám ezáltal bulvárirányba mehetnek el a lapok, például a női oldalak is. Mire kell a legjobban odafigyelni a címadás során?

– Nagyon sok olyan termék van, amelyek clickbait címekkel szinte minden CT-ért lenyúlnak, nem törődve sem a márkával, sem az olvasóval. Jelen pillanatban a Facebook még nem szabályozza ezeket a tartalmakat, és sajnos a Google-nél is máson van a fókusz. Ez a címadási szokás alapvetően meghatározza a női piacot, ennek köszönhetően sok kis szájt tudott szinte a földből kinőni és viszonylag magas látogatottságot elérni. 2015 környékén volt már egy ilyen trend, akkoriban mindenki a Mindenegyben blogtól és társaitól tartott, de szerencsére azon is túljutottunk, és a nagy márkák erősebbek lettek a végére. Napjainkban egy szájtnak három másodperce van arra, hogy az adott cím felkeltse az olvasó figyelmét, kicsit olyan mintha az egész tartalomgyártás egy nagy Tinder lenne. Külső alapján ítélnek a userek, a címadás sosem volt ennyire fontos, mint most, miközben az igazán nagy és fajsúlyos márkák sosem fognak beszállni a clickbait címadásba. Azt szoktuk mondani, hogy a cikkoldal az új nyitóoldal, azon belül kell megmutatnod, hogy mit tud a márkád.

– Nem túl nagy a választék jelenleg a női piacon?

– Rengeteg a termék, és új szereplők is jönnek. Soha ilyen nehéz helyzetben nem voltak még a márkák, hirtelen a föld alól is női szájtok kezdenek kinőni, és a Facebooknak köszönhetően nagyon hamar viszonylag magas látogatottságot tudnak elérni, mindenféle brandérték vagy minőségi tartalom nélkül. Hosszú távon csak akkor éri meg csinálni, ha ebbe a versenybe nem szállunk bele, nem kezdünk el mennyiségi harcot vívni a minőség rovására. Hiszünk a jó tartalomban, a minőségi újságírásban. De az tény, hogy rövidebb távon egyszerűbb lenne behódolni a „gagyinak”, ebbe a hibába viszont nem szeretnénk esni, felelősek vagyunk az olvasóinkért és a hirdetőinkért is.

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...