- Hirdetés -

A jó tartalom meghatároz – interjú Pácsonyi Daniellával

|

- Hirdetés -

Hirtelen a föld alól is női szájtok kezdenek kinőni mindenféle brandérték vagy minőségi tartalom nélkül. Rövid távon egyszerűbb lenne behódolni a gagyinak, de ebbe a hibába mi nem szeretnénk beleesni, hiszünk a jó tartalomban és a minőségi újságírásban – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Pácsonyi Daniella. A Central Médiacsoport Zrt. digitális női portfólióigazgatója és az nlc.hu főszerkesztője beszélt a női digitális portfólió szervezeti átalakításáról és arról is, mennyire nehezen bírja az online meetingeket.

– Tavaly a vírus átrendezte az életünket, a Centralnál pedig átszerveztétek a portfóliót. Mi indokolta az új felállást? Mennyiben más ez a működés?

– A Cosmopolitant 2020 második felétől már csak az interneten érik el az olvasók, ezért annak beintegrálása a digitális divízióba teljesen logikus lépés volt. A Marie Claire esetén pedig azért döntött így a vezetőség, mert a digitális fókusz teljesen más munkaszervezést jelent a mindennapokban, mint a printes szemléletmód. Valamint ezzel a lépéssel jelenleg a legnagyobb női elérést tudjuk biztosítani a piacon, ami hirdetői szemmel sem utolsó. 2015-ben, amikor az nlc főszerkesztője lettem, sokszor kellett dönteni a mennyiség és a minőség között. A Facebook akkoriban vált valós forgalmi lábbá, és sok termék esett abba a hibába, hogy csak egy csatornára épített, és mondanom sem kell, hogy nem minőségi, hanem mennyiségi tartalmakkal. Az elmúlt években mi is sokat kísérleteztünk, hogy mi az az optimális gyártási mennyiség, ami alá vagy fölé nem szabad menni, és azon is dolgoztunk, hogy a forgalmi forrásaink kiegyensúlyozottan működjenek. A most létrejött ötös fogat tagja az nlc.hu, a marieclaire.hu, a cosmopolitan.hu, a babaszoba.hu és a krémmánia.hu.

– A járvány óta talán még többet böngésszük a híreket. Ez mennyire érződik a női digitális

tartalmak esetén?

– Az első bezárás elején minden korábbi olvasottsági rekordunkat megdöntöttük. A bizonytalanság és az új helyzet olyan információéhséget hozott, amire muszáj volt reagálni. Megállás nélkül dolgoztunk, hírszájtos tempót diktáltunk. Aztán lehiggadtak a kedélyek, és szépen lassan pont az ellenkezője lett jellemző, a home office, az otthoni oktatás, az óvodások szórakoztatása elkezdte lestrapálni az olvasók idegrendszerét, és már egészen másfajta, inkább támogató tartalomra volt szükségük. Ez egyébként tökéletesen mutatja, hogy a női termékeknél ez az időszak tartalmi szempontól nagyon nehezen tervezhető. Nincs lehetőség hátradőlni, miközben a terepmunka, ami az nlc igazi erőssége, szinte lehetetlen mostanság.

– Mennyire nehezítette meg a szerkesztőségi munkát az otthoni munkavégzés?

– A home office mindent megnehezít, bonyolultabb a kommunikáció, összetettebb a munkaszervezés és újságot írni az asztal mögül nem olyan, mint terepen lenni. Több mint egy éve vagyunk home office-ban, és ez meglátszik a szerkesztőségen. Egy minőségi lap készítése igazi műhelymunka, a műhely pedig ott van, ahol a kollégáid vannak, nem pedig ott, ahol matekórát tartasz az alsós gyerekednek. Mindezek ellenére ugyanúgy próbálunk terepre járni, személyesen interjúzni, de az alanyaink is félnek. A kisebb terméknél sokan eleve home office-ból dolgoztak, ezért az ő munkarendjük nem sokban változott.

– Hogy bírod a digitális szerkesztőségi meetingeket?

– Néha már a hajamat tépem, hogy mindig valakire várunk, vagy elszáll a net, vagy nem tud csatlakozni, nem működik a link stb. Sosem voltam home office rajongó, mindig szerettem személyesen beszélni az emberekkel, minden szó máshogy hangzik, ha veled szemben mondja ki az ember és nem egy kamerának beszél, a prezentációkról pedig ne is beszéljünk. Ha valami igazán lehangoló, az előadást tartani 90 percben 3 fikusznak.

– Az évek óta megfigyelhető, hogy egyre fontosabbak lettek a kattintást hozó címek, ám ezáltal bulvárirányba mehetnek el a lapok, például a női oldalak is. Mire kell a legjobban odafigyelni a címadás során?

– Nagyon sok olyan termék van, amelyek clickbait címekkel szinte minden CT-ért lenyúlnak, nem törődve sem a márkával, sem az olvasóval. Jelen pillanatban a Facebook még nem szabályozza ezeket a tartalmakat, és sajnos a Google-nél is máson van a fókusz. Ez a címadási szokás alapvetően meghatározza a női piacot, ennek köszönhetően sok kis szájt tudott szinte a földből kinőni és viszonylag magas látogatottságot elérni. 2015 környékén volt már egy ilyen trend, akkoriban mindenki a Mindenegyben blogtól és társaitól tartott, de szerencsére azon is túljutottunk, és a nagy márkák erősebbek lettek a végére. Napjainkban egy szájtnak három másodperce van arra, hogy az adott cím felkeltse az olvasó figyelmét, kicsit olyan mintha az egész tartalomgyártás egy nagy Tinder lenne. Külső alapján ítélnek a userek, a címadás sosem volt ennyire fontos, mint most, miközben az igazán nagy és fajsúlyos márkák sosem fognak beszállni a clickbait címadásba. Azt szoktuk mondani, hogy a cikkoldal az új nyitóoldal, azon belül kell megmutatnod, hogy mit tud a márkád.

– Nem túl nagy a választék jelenleg a női piacon?

– Rengeteg a termék, és új szereplők is jönnek. Soha ilyen nehéz helyzetben nem voltak még a márkák, hirtelen a föld alól is női szájtok kezdenek kinőni, és a Facebooknak köszönhetően nagyon hamar viszonylag magas látogatottságot tudnak elérni, mindenféle brandérték vagy minőségi tartalom nélkül. Hosszú távon csak akkor éri meg csinálni, ha ebbe a versenybe nem szállunk bele, nem kezdünk el mennyiségi harcot vívni a minőség rovására. Hiszünk a jó tartalomban, a minőségi újságírásban. De az tény, hogy rövidebb távon egyszerűbb lenne behódolni a „gagyinak”, ebbe a hibába viszont nem szeretnénk esni, felelősek vagyunk az olvasóinkért és a hirdetőinkért is.

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...