- Hirdetés -

A jövő marketingje: kreativitás, MI és kulturális integráció

|

A kreativitás cégkulturális – ha tetszik, hitbéli kérdés. Bár könyvtárnyi kutatás bizonyítja az eredményességüket, az újszerű, szokatlan megoldások az elsők, amiktől megvonják az erőforrásokat gazdasági lassulás idején.

A Warc 2024-es Building belief tanulmánya szerint a marketing-döntéshozók csupán 12 százaléka érezte úgy, hogy el tudja adni a kreativitást a CFO-nak. A dentsu saját, csaknem ezer résztvevővel készített idei CMO-felmérése szerint 81 százalékuk belátja, hogy a cégének nagyobb szüksége van kreativitásra, mint valaha. Döntő tényezőnek tartjuk a kalkulált kísérletező kedvet. Az alábbiakban bemutatjuk a dentsu kutatásának főbb tanulságait, kiemelve az olyanokat, amelyeket ha a hazai márkák alkalmaznak, sikeresek lehetnek hosszú távon is.

Előrelátás a marketingben

A mai felgyorsult világban a marketing már nem csak arról szól, hogy megértsük, mit akarnak a vásárlók most vagy mit akartak korábban. Egyre fontosabb ráérezni arra, hogy mit akarnak a jövőben. Az insightról a foresightra való áttérés kulcsfontosságúvá vált az üzleti döntéshozók számára.

A marketingstratégákra óriási nyomás nehezedik, hogy előre jelezzék a trendeket és igényeket, mielőtt azok széles körben megjelennének. Hetvenkilenc százalékuk érzi úgy, hogy egyre nagyobb kihívást jelent a jövőbeli termékek és propozíciók kitalálása. Bár a fogyasztói kutatások segíthetnek csökkenteni a döntésekben rejlő bizonytalanságot, egyre kevésbé tudják kivédeni azt. A hagyományos insightok – amelyek korábbi vagy jelenlegi attitűdökön alapulnak – már nem elegendők a folyamatosan változó világban. A marketingszakemberek egyre gyakrabban keresik a trendeket olyan új megoldásokkal, mint a mesterséges intelligencia, a social listening vagy a közösségi platformok.

Az insightról a foresightra való áttérés fontos szemléletváltás a marketingben. Ez a proaktív megközelítés segít elcsípni a trendeket, felismerni a jövőbeli vásárlói igényeket és eligazodni a gyorsan mozgó piac komplexitásában még a versenytársak előtt. Persze ezzel a márkák több kockázatot vállalnak, mint korábban, és ez gyakran jelenti azt, hogy fel nem térképezett, ismeretlen területre kell merészkedniük vagy a megszokottól eltérő ötlettel kell előrukkolniuk.

Számos példa van arra, hogy az előrelátó vagy akár jövőbe látó márkastratégia jelentős sikert ért el. A Prezi történetmesélős, dinamikus prezentációs formátuma teljesen szembement az akkor egyeduralkodó lineáris prezentációkkal. Felhasználócentrikus online felülete és az interaktív megoldás gyorsan hozott ismertséget a cégnek az egész világon.

De nem csak a startupoknak kell a jövőre készülni. Egy streamingszolgáltató behozhatja a portfóliójába például a premier sportközvetítéseket, amivel új előfizetőket szerezhet. Viszont már ebben a pillanatban gondolnia kell a következő lépésre, vagyis arra, hogy az újonnan bevonzott felhasználókat mivel lehet hosszú távon megtartani.

MI, versenytársból partner

Az MI-eszközök tavalyi berobbanása óta egyre fejlettebb, szofisztikáltabb, biztonságosabb megoldásokkal dolgozunk (talán szinte mindannyian) a marketing területén, és ahogy elült a hype, úgy kristályosodik ki előttünk, hogyan is lehet az MI igazi társunk a vállalati működésben.

A dentus tutatásából is jól látszik, hogy világszerte csökkent az MI-eszközöket övező bizalmatlanság és félelem, ezzel együtt pedig nőtt az érdeklődés azon üzembiztos, magas megtérülésű MI-megoldások iránt, amelyek hatékonyan segítik a mindennapi működést – vagy éppen minden eddiginél közelebb hozzák a formabontó megoldásokat.

A dentsunál abban hiszünk, hogy az MI egy alapvető eszköz a marketingvezetők kezében, és ha jól használjuk, a segítségével minden eddiginél személyesebb, okosabb, hasznosabb megoldásokat állíthatunk elő a fogyasztók, az ügyfelek számára. Kedves példánk erre a kanadai dentsu által tervezett Inflation Cookbook mobilalkalmazás, ami egy ottani Élelmiszerbankot támogató akció részeként a gyorsan emelkedő élelmiszerárakat valós időben figyelve és értékelve javasol a vásárlóknak tápláló, egészséges, de pénztárcabarát recepteket. Bár a megoldás hatalmas sikert aratott és számos díjat elhozott a legrangosabbak közül, valójában csak egyetlen példa arra, hogyan tudunk az MI adta szuperképességeket felhasználva új kategóriát nyitni az értékteremtésnek. Legyen szó ügyfélélményről, szolgáltatási ajánlatról, árazásról vagy akár személyre szabott áruválaszték tervezéséről, az MI hátterű megoldások minden eddiginél közelebb hozták a vállalatok számára az innovációt – ezért tekinthetünk rá legfontosabb új partnerünkként.

 

A szerzők a dentsu Hungary stratégiai tanácsadói csapata: Nagy Szandra senior brand strategist, Erőss Csaba digital media strategist, Nárai Csilla lead strategic designer, Zsigri Anikó head of dentsu data services.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonyi ajándékokra

Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív...

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Eddig erős éve van a K&H-nak

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Új időszak kezdődik az autózásban

November elejétől beköszöntött a hideg időjárás, ami a téli közlekedés új kihívásait hozza magával. Dr. Nagy István, az ORLEN Hungary ügyvezetője szerint a megbízható autózás érdekében kiemelten fontos az autó megfelelő felkészítése, a prémium...

Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok

A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges intelligenciát munkahelyi vagy magáncélokra. A leggyakrabban tények felkutatásában, fordításban és készségfejlesztésben támaszkodnak ezen a technológián alapuló szoftverekre, de az ezekkel kapcsolatos ismereteik elmaradnak a...

Újabb program segíti a magyar startupokat

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen...

Jön Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója

Vadonatúj nemzetközi technológiai esemény debütál Budapesten, amely egyszerre szólítja meg a szakembereket és a nagyközönséget. A TECHXPO több mint egy hétvégi rendezvény: a térségben egyedülálló eseményt elsőként hozza össze a magyar és régiós üzleti,...

Elégedetlenek a vásárlók a csomagok házhozszállításával

Megelégelték a hazai online vásárlók a futárok érkezésének kiszámíthatatlanságát: az Ipsos friss kutatása alapján minden második megrendelővel előfordult már, hogy épp nem volt otthon a házhoz szállítás időpontjában, és ez közel kétharmadukat kifejezetten zavarja....

Tovább zöldít a SPAR

Ebben az évben is folytatódott a SPAR Magyarország környezettudatosságra törekvő gyakorlata a vállalati események terén: az üzletlánc 2024-ben már két karbontudatos rendezvényt szervezett. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének és az éves üzleti eredményeket bemutató sajtótájékoztató...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változás a Decathlon üzleteiben

A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai áruházát Dunakeszin. A 4000 négyzetméteres üzlet az első az országban, amely a márka legújabb kereskedelmi irányvonalát alkalmazza. Mindez a sportszerkereskedő vállalat tavasszal bejelentett arculatváltásának...

Ennyit költünk idén karácsonyi ajándékokra

Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív...

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Eddig erős éve van a K&H-nak

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Don't Miss

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...