A 18-49 éveseknél ismét a Keresztanyu volt a hét legnézettebb műsora, de a TV2-s Exatlon sem maradt le sokkal az RTL-es sorozat mögött. Csatornák szintjén az RTL Klub, portfóliószinten pedig a TV2 Csoport nyerte a hetet.
0,9 százalékponttal – az elmúlt héten mindkét nagy kereskedelmi csatornának ennyivel nőtt a főműsoridős közönségaránya a 18-49 évesek körében. Az RTL Klub 13,1 százalékos, a TV2 12,8 százalékos közönségarányt ért el, azaz a kettejük közötti különbség továbbra is meglehetősen kicsi.
A hosszú hétvégére kezdete előtt még a TV2 vezetett, miután hétfőtől péntekig 14,4 százalékos share-t hoztak össze az RTL Klub 13,8 százalékával szemben. A hetet ismét szombaton és vasárnap nyerte meg az RTL Klub. Szombaton nagyobb (RTL Klub: 10,9%, TV2: 7,7%), vasárnap kisebb előnnyel (RTL Klub: 12,1%, TV2: 10,6%).
Csoportszinten viszont már fordított volt a helyzet, a TV2 Csoport nyert, méghozzá viszonylag jelentős különbséggel. A TV2 csatornái ugyanis 26,3 százalékos, az RTL Magyarország televíziói 23,5 százalékos főműsoridős közönségarányt produkáltak.
Volt egy kis kavarodás a nemzetközi csatornaportfóliók három legerősebb szereplője között is. Az év eddigi részében az AMC vezette ezt a mezőny, a múlt héten viszont a Sony csatornái összességében jobb közönségarányt hoztak össze (5,8%), mint az AMC (5,3%) és a ViacomCBS (5,2%).
10. hét / 9. hét / 8. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,1% / 12,2% / 13%
TV2 – 12,8%/ 11,9% / 11,5%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (10. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 5,6% (6,8%)
Híradó – 17,5% (18,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,1% (14,8%)
Keresztanyu – 16,2% (15,8%)
A mi kis falunk – 13,4% (13,6%)
TV2
A bosszú csapdájában – 13,3% (11,6%)
Tények – 15,8% (15,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13% (12,5%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 15,2% (14,1%)
A hétköznap esti állandó műsorok közötti erőviszonyokban nem történt nagy változás. A mi kis falunkat követő sávban már második hete sugárzott minden nap más műsort az RTL Klub. Közönségarány terén így nézett ki közöttük a sorrend: Cápák között: 10,7%, Magnum: 9,1%, Nagy szám: 8%, Életünk története: 7,3%, Házon kívül: 5,6%. A Cápák között jó szereplése nem meglepő, az már talán inkább, hogy a Magnum jobban teljesített a többi saját gyártásnál. A TV2 egyébként a fenti produkciók sávját mindegyik nap nyerte.
Szombaton és vasárnap viszont A tanár és az Apatigris már az adott műsorsávot behúzta az RTL-nek. A tanár 13,9 százalékos közönségarányt produkált. Az Apatigris pedig ismét is gyengébben teljesített a szombat esti sorozatnál, 10,3 százalékot értek el.
A 18-49 évesek körében – szokás szerint – a Keresztanyu volt a hét legnézettebb műsora. Ezen belül is a szerdai epizód vonzotta a legtöbb (281 ezer) nézőt. A kereskedelmi célcsoport körében a második helyen az Exatlon szerdai adása végzett 232 ezres nézettséggel. A harmadik helyre is egy TV2-s műsor, a keddi Tények Plusz kúszott be a maga 223 ezres nézőszámával.
A teljes lakosságos toplistát is egy RTL-es produkció vezeti, de nem a Keresztanyu, hanem a múlt csütörtöki RTL Híradó (859 ezer néző). Második a szintén csütörtöki Tények lett 843 ezres nézettséggel. Ezen a listán a Keresztanyu a harmadik helyet foglalja el 802 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.