- Hirdetés -

A kísérletező kedv fontos sikertényező – interjú Németh Ottóval

|

Az én sikerem egy csapat sikere, nem kérdés – mondja Németh Ottó, akit a Marketing&Media zsűrije a legsikeresebb marketingvezetőnek választott 2019-ben. A Henkel Beauty Care üzletág-igazgató és marketingvezetője a változó piacról, az adattengerről, az extrém kalandokról és az új dolgok feltalálásáról is beszélt a Marketing&Media magazinnak adott interjúban.

– A sikerhez manapság mennyire kell bevállalósnak lenni? Te annak tartod magad?

– A sikerorientált jobban tetszik. Elfogadom, valóban van úttörő jellege néhány hozzám fűződő megoldásnak, de hiszem, hogy a kísérletező kedv egy fontos sikertényező a szakmánkban. Járhatjuk az utat a nagykönyvben leírtak szerint, de ez szerintem ma már édeskevés, a holnap nem lesz a miénk. Évről évre tökéletesíteni kell még a jól bevált módszereket is, és mindenkinek javaslom, hogy tudatosan keressük az új utakat. Szakmai berkekben fenegyereknek is tartanak, vállalom, kell ehhez a szakmához némi jó értelemben vett őrültség.

– Milyen egyéb attitűdökkel felvértezett marketingesnek tartod magadat?

– Magas adaptív értékkel rendelkező perfekcionistának gondolom magam, a kifejezést egy pszichológiacikkben olvastam, és magamra ismertem a leírásban. Az átlagosnál talán erőteljesebb a kezdeményezőkészségem, de ennyi elég az önfényezésből.

– Egy közel 20 fős szakmai zsűri, amelynek a tagjai a legnagyobb hazai reklámszakmai szervezetek elnökeiből, ügynökségi topvezetőkből állnak, téged választott a legsikeresebb marketingvezetőnek Magyarországon a Marketing&Media Top 50 legsikeresebb marketingvezető rangsorában. Mit szólsz?

– A toplistára felkerülni már önmagában is óriási elismerés, gratulálok minden helyezett kollégának. Egy ilyen erős mezőnyben az élbolyba tartozni pedig igazán megtisztelő, köszönöm a szavazatokat.

– Mire vagy a legbüszkébb az előző évek projektjei közül?

– A közelmúlt felidézése kapcsán távolabbra menjünk vissza az időben. Az üzletágunk évtizedes, egyedülálló sikertörténete jut eszembe. Szép emlékek sokasága, és az ezekkel párhuzamosan történt, tanulsággal szolgáló aktivitások tették lehetővé az előző években zajlott projektjeinket. A jelen sikerei nálunk a múltban gyökereznek, a portfóliót és a termékkínálatunkba tartozó márkáinkat folyamatosan építjük, ahogy a brandek mögött álló munkatársainkat is.

– Megemlítenél egyet a sok projekt közül?

– A Schwarzkopf márka nagyszabású megújulása nemrég zárult, sokat dolgoztunk rajta, de megérte. A brandünket professzionálisnak és megbízhatónak látták a fogyasztók, de modernség és fiatalosság tekintetében el voltunk maradva versenytársainktól. Ezért döntöttünk úgy, hogy újradefiniáljuk a márkánk célkitűzését, és létrehoztunk egy olyan kampányt, ami egyértelműen erősíti a Schwarzkopfot mint progresszív brandet a piacon.

– A #createyourstyle kampányra utalsz? Miben jelentett ez új irányt?

– Az emberek nem akarnak többé szépségsztereotípiákat követni. Minden ember egyéni, autentikus módon fejezi ki a személyiségét, a Schwarzkopf pedig a megfelelő megoldást nyújtja számukra, hogy kihozzák magukból a legtöbbet, és életük minden egyes pillanatában magabiztosan érezzék magukat. Ennek megfelelően az új identitásunk és missziónk szerint a szépség, illetve a tökéletesség ideáljai a háttérbe szorulnak, és az önkifejezés lépett előtérbe.

– Szerinted miért nem általános a szakmai merészség?

– Háttérbeszélgetésekből annyit tudok kihámozni, hogy a legtöbb esetben a kollégák maguk vagy sok esetben felettes vezetőik félnek a kudarctól. A kudarc a fejlődés velejárója. Nálunk ebben a kérdésben támogató a vállalati kultúra, vezetőként hasonlóan gondolkodom. Nem lenne jobb a sikeres tökéletlenség pártján állni? Fontos, hogy folyamatosan előrenézzünk, haladjunk, levonjuk a következtetéseket és a tanulságokat. Ezen tapasztalatokkal felvértezve állunk neki a következő projektnek.

– Nem félsz a kudarctól?

– Ha hiszed, ha nem, a rizikófaktor minden esetben kalkulált, márkaölő vagy öngyilkos kamikaze küldetésekre nem vállalkozom én sem. Hiszek az elvégzett munka erejében, bízom a szerencsénkben és igen, nem félek a kudarctól.

– A nagy nemzetközi cégek marketingterületének vezetőjénél mindig nagy kérdés, hogy mennyire van szabad keze a marketingstratégia, a -taktika, a marketingkommunikáció alakításánál. Te szabadon dönthetsz?

– A szabadságharcunkat már jó pár éve megvívtuk, és mi győztünk. A magyar piac sajátosságait, a fogyasztói elvárásokat, a médiafogyasztási szokásokat mi ismerjük a legjobban. A keretek adottak, de tágabbak, mint korábban, szabad kezet kaptunk, amiben csak lehet. Vannak természetesen tárgyalás alapját nem képező vagy nem alkuképes tényezők, bár a véleményt ezeknél is szívesen veszik, sőt, nem egyszer kérik is. Fontos megjegyeznem azért, hogy a marketing a multicégeknél nem egyéni sport, hanem összehangolt csapatjáték.

– Mi a te posztod?

– A magyar csapat kapitányaként és a marketingrészleg játékos-edzőjeként teszem a dolgom, törekszem arra, hogy a nagymértékben hozzájáruljak a győzelemhez.

– Mindig csapatban gondolkodsz?

– Az én sikerem egy csapat sikere, nem kérdés. Összeállt nálunk pár éve az „aranycsapat”, az általunk végrehajtott új kategóriákba, szegmensekbe való belépésekre, az ezeket kísérő eseménysorozatokra, az újonnan indított projektekre, a Henkel vállalati és a beauty care divízió saját fenntarthatósági programjaira, illetve nem utolsósorban a digitális területen elért előretörésünk mögött álló projektekre méltán lehetek büszke.

– Tagja vagy több testületnek, szakmai szervezetnek, beválasztottak a Marketing Szövetség Döntéshozók Klubjába és te vagy az MMSZ Sportmarketing tagozatának alelnöke. Mindenhol ott kell lenni?

– Fontosnak tartom a szakmai munkát, próbálok időt szakítani és hozzájárulni a szervezetek törekvéseihez. Ha hívnak, örömmel tartok előadásokat, de akár órákat, szemináriumot vagy mesterkurzust egyetemeken is. A Henkel szerteágazó tevékenysége és az ebben betöltött szerepem mindig jó, nagy érdeklődéssel várt téma.

– Hogyan jellemeznéd a jelenkor és jövő sikeres marketingesét?

– Elemző feltalálókra van most igény. A termékportfóliókat, a márkákat, a különböző termékcsaládokat, de akár az egyes cikkeket szinte már a banki alapkezelőket megszégyenítő módon kell tudnunk jól kezelnünk. Értenünk és elemeznünk kell a rendelkezésre álló őrületes adatmennyiséget. Várható trendeket kell időben felismernünk, elébe mennünk, válaszokat adnunk, lehetőleg azonnal és olcsón, ideális esetben elsőként, de legalábbis villámgyors követőként. Versenyelőnyre szert tenni, hatásosan és hatékonyan kampányolni ebben a változó közegben rendkívül nehéz. Jól jön a friss és kreatív szellem, hiszen újra és újra fel kell találnunk valami újat.

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...