A nézettségi toplista első két helyén az RTL Klub műsorai állnak. A TV2-s Sztárban sztár a hét harmadik legnézettebb produkciója volt, de az Álarcos énekes megint több nézőt vonzott.
Egész nagyra nyílt az olló a két legnézettebb kereskedelmi televízió között, a múlt héten már 7,7 százalékpontot tett ki az RTL Klub előnye a TV2 előtt (18-49 évesek, főműsoridő). Minden estét nyert az RTL Klub, méghozzá meglehetősen nagy előnnyel, vasárnap volt a legszorosabb az eredmény: az RTL Klub 17,9 százalékos közönségarányára a TV2 15,5 százalékkal válaszolt.
Csatornacsoportok terén is tart az RTL jó szériája, a televízióik összességében 30,6 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet, miközben a TV2 Csoport csatornái 22,2 százalékot értek el.
A nemzetközi portfóliók három legerősebb szereplőjénél megint változtak az erőviszonyok. Az AMC és a ViacomCBS holtversenyt ért el 6,1-6,1 százalékos heti közönségaránnyal, a Sony csatornái pedig 5,1 százalékos share-t produkáltak.
37. hét / 36. hét / 35. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 17,2% / 16,4% / 14,1%
TV2 – 9,5% / 9,4% / 9,3%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (37. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 7% (6,8%)
Híradó – 17,4% (16,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,6% (16,1%)
A Konyhafőnök – 20,6% (18,6%)
Barátok közt ismétlés – 10,1% (9,8%)
TV2
Remények földje – 12,6% (11,3%)
Tények – 13,9% (14,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,6% (12%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 9,4% (9,8%)
Love Bistro – 7% (6,7%)
Az RTL Klubon a Konyhafőnök tovább erősödött, az átlagos nézőszámuk a 18-49 éveseknél elérte a 281 ezret és különösen jól szerepelt a szerdai adás, ami 330 ezres nézettséget és 23,8 százalékos közönségarányt hozott össze. A TV2-n a Mintaapák nézőszáma stabilizálódott a múlt héten, de azért a tavaszi teljesítménye alapján ennél jobb eredményt lehetett várni a sorozattól.
Ami egyébként ritkábban kerül említésre, de egész bejött a TV2-nek, az a délutáni Remények földje című török sorozat. Üzembiztosan és nagy fölénnyel nyeri a sávját, nemcsak a teljes lakosságnál, hanem a 18-49 éveseknél is és ott van a csatorna top 10 műsora között.
A TV2-nél maradva, szombat este a Bödörék harmadik epizódja 10,5 százalékos közönségarányt ért el és 128 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból. Ez a korábbi heti eredményhez képest 3 százalékpontos és több mint 30 ezres csökkenés. Ráadásul múlt héten még A mi kis falunknak csak az ismétlése futott velük szemben, de ezen a héten már új epizódot ad az RTL Klub.
Vasárnap a Sztárban sztár nézettsége nőtt a korábbi héthez viszonyítva: 206-tól 248 ezerre, a teljes lakosságnál pedig 629-ről 753 ezerre. Az RTL Klubon ugyan az Álarcos énekes hasonló mutatói kicsit csökkentek (324-ről 319 ezerre és 797 ezerről 784 ezerre), de még így is nyerte a műsorsávját.
A heti nézettségi versenyt viszont már nem nyerte az Álarcos énekes, az első helyen a Konyhafőnök már emlegetett, szerdai adása végzett mind a 18-49 éveseknél, mind a teljes lakosságnál.
A TV2 legnézettebb – és összetettben a hét harmadik legnézettebb – műsora a Sztárban sztár volt. A 18-49-es műsoros toplistára pedig ismét bekerült az M4 Sport vasárnap délutáni Forma-1 közvetítésre, amire a kereskedelmi célcsoportból 139 ezren, a teljes lakosságból 382 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.