A legegyszerűbb üzenet is úgy képes célba találni, ha kreatívan és közérthetően mondjuk el. Ebben van óriási szerepe az innovatív eszközöknek, amelyekkel még látványosabban lehet eljuttatni az üzeneteket a célcsoportokhoz. Nem véletlen, hogy az utóbbi években gyorsuló innováció jellemzi az az outdoor piacot: egyre fokozódott az igény az egyedi digitális vagy innovatív megoldásokra. Még inkább előtérbe kerültek az olyan innovációkra építő eszközök, amilyen a virtuális vagy a kiterjesztett valóság, az egyedi bútorok és kreatívok. Előfordul, hogy mosolyt mérünk, máskor pedig a növények által kibocsájtott jeleket alakítjuk át zenévé. (x)
A JCDecaux legújabb megoldása, a nyomtatott plakát és a ledes képalkotás rendhagyó ötvözetét létrehozó hologramos technológia, amely először az HBO Max, később a Heineken, most pedig a Samsung kampányában, tehát triplán jelenik meg reklámfelületeinken. A statikus tartalomból animált, 3D-s mozgóképet létrehozó technikának – a sima ledes kijelzővel szemben – nem kötött a struktúrája, a tartalom dinamikusan változó fénypontok segítségével, megkapóan élénk és vibráló színekkel jelenik meg. Ez elsősorban termékkiemelésre alkalmas megoldás, ami különösen sötétben nyújt emlékezetes látványt, ahogy a háttérből kiemelkedve vetíti ki a megjeleníteni kívánt tartalmat.
Ezzel el is jutottunk egy kulcsfontosságú ponthoz: az outdoor azon tulajdonságához, hogy nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz. Saját kutatásainkból azt látjuk, hogy a minőségi közterületi reklámmal átlagosan két tevékenységre ösztönözhetők az arra figyelők, akárcsak az interneten vagy a közösségi médiában. Minden második megkérdezett utánanéz egy outdoor plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 46 százalékuk pedig felkeresi a feltüntetett weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (70%, illetve 63%), és ők minden szempontból aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre.
Jó kreatívval és átgondolt kampánnyal tehát remekül ki lehet tűnni a tömegből, ami különösen a fiatalok esetében fontos. Ők azok ugyanis, akik rendkívül tudatos médiafogyasztók: az online térben például kérlelhetetlenek a hirdetésekkel szemben. Az utcán viszont nem lehet adblockert használni, ami megkerülhetetlenné teszi az outdoort, amelyben a kreativitás remek párosításokhoz vezet digitális és hagyományosok eszközök között. Legyen szó AR-ről vagy VR-ről, hologramos technológiáról vagy full branding váróról, az innovatív megoldásokkal még emlékezetesebben lehet eljuttatni az üzeneteket, így remek eredményeket lehet velük elérni.
A kifejezetten digitális térre hangolt Twitter például visszatérően használ utcai óriásplakátokat, ha valami jelentőségteljes kampánnyal szeretne megjelenni, hiszen tisztában van vele: egy átgondolt, jól megkomponált, kellően figyelemfelkető hirdetés képes megszólítani a kiemelt célcsoportnak számító fiatal városiakat. A Spotify Taylor Swifttel pedig, az új album megjelenését megelőzően, a világ különböző pontjain elhelyezett outdoor felületeken albumának dalszövegeit mutatták be. (x)