Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor, a Ringier vezérigazgatója, a Magyar Lapkiadó Szövetség elnöke voltak a Business Lounge február 14-ei adásának vendégei.
Bár két különböző területen dolgoznak, a cél közös: mindketten a fogyasztó figyelmét keresik. Kovács Tibor elmondta, hogy a covidnak köszönhetően „megerősödött a digitális termékek felé való fordulás”, és új platformok is megjelentek, például a TikTok, a vodcast. Varga Anita pedig hozzátette, hogy bizony a Rossmannak is hozzá kell szoknia az újabb social media platformok megjelenéséhez, megtanulták az elmúlt három évben, hogy „gyorsan kell dönteni, stratégiairányt váltani, kontentet előállítani”. Hozzátette azt is, hogy természetesen ez a gyorsaság márkaként nem mehet a minőség rovására.
Vajon tartalmat fogyaszt-e a fogyasztó vagy médiát, és ha jó a tartalom, mindegy-e, hogy hol jelenik meg? Varga szerint minden platformon jelen kell lenni a tartalmak „mutációjával” és nem lehet bekorlátozni a vásárlót úgy, hogy bizonyos tartalmat csak a Youtube-on ér el, ha ő például Tiktokozni szeret. „De lesznek tradicionális vásárlóid is”, akik cikkformátumot szeretnek böngészni egy kávé mellett. „Egyszerre kell jelen lenni mindenhol, ugyanazzal a kontentmaggal, az adott csatornára optimalizálva.” Kovács szerint üzletileg „a brandhez való lojalitás építése a legfontosabb”, mert az ember bárhol jelenjen meg a tartalmával, az erős márkaüzenetet is kell, hogy hordozzon.
A digitális formátumok, felületek előnye, hogy könnyű és gyors a belépés, a tesztelés, így „rögtön látni a fogyasztást, a visszajelzést”. A gyorsaságra példaként Kovács elmondta: a Ringier tavaly októberben döntött arról, hogy létrehoz egy saját tévéstúdiót és a novemberi labdarúgó-világbajnokság nyitóeseményéről már onnan jelentkeztek be kollégáik. De mint mondja, „ha infrastruktúrád van, kölcsön is tudod adni”, így több szempontból is jó volt a beruházás.
A beszélgetésben szó esett arról is, hogy az eddigieknél is fontosabbá vált a vásárlók számára az olcsóság, ez az erre specializálódott Facebook-csoportoktól elkezdve a Glamour-napokon át mindenhol látszik. A Ringier és a Rossmann munkája pedig pont ebben az eseményben fonódik össze leginkább, mely a spóroláson túl közösségi élményt is nyújt a vásárlóknak.
Mi dönti el pontosan, hogy melyik platformon mennyit, hogyan hirdet az adott márka, miért szűnt meg a Rossmann akciós újságja és mi a print magazinok jövője? A teljes adásból kiderül, amely itt hallgatható meg.