- Hirdetés -

A legnagyobbak ligájában játszanak

|

Nekünk a progresszivitás a pénzügyi eredményeken túl is fontos – mondja Furák András, a Republic Group portfólióigazgatója és management board tag.

 

– Több mint 30 százalékot nőtt tavaly a Republic Group bevétele. Milliárdos cég lettetek. Meg lehet ismételni a növekedést az idén is?
– Tavaly kimagasló évet zártunk: a munkatársaink száma meghaladta a 100 főt, divízióink pedig bővültek, hiszen már digitális, event, branding, PR-, valamint aktivációs részleg is erősíti full service munkáinkat. Az eredményeink alapján pedig bátran kijelenthetem, hogy a legnagyobbak ligájában játszik a Republic Csoport, ami nemcsak a forgalom növekedését jelenti, hanem a kreatív eredményinket is alátámasztja. Mindazonáltal nekünk a progresszivitás a pénzügyi eredményeken túl is nagyon fontos.

 

– Neked mennyire fontos, hogy induljatok különféle versenyeken?
– Magyarországon tavaly a Republic Csoport a legtöbb nemzetközi díjat nyert ügynökség lett, az M-listán pedig ezüstérmes. Általában ez az a mérőszám, amely minket jelenleg fémjelez. Azonban ez nem egy személyes ügy. Nincs olyan ambícióm, hogy a színpadon mosolyogjak, és hozzám kössék a Republic sikereit. De ha egy értékteremtő kampánnyal nyer a csapat, amely egyszerre az ügyfél és a mi munkánkat is elismeri, akkor már fontosnak tartom.

 

– Nincs igazán nagy összetartás a reklámpiacon. Hiányzik?
– A reklámadó mutatta meg, hogy nincs összefogás a szektor szereplői között. Sőt, szerintem pont azt bizonyította, hogy milyen gyenge ez a szakma, mert szerintem az nem nevezhető összefogásnak, ha egy fenyegetettségi helyzetben összeállnak a sértettek egy előremutató stratégia nélkül. Az összefogás jelenleg kimerül abban, hogy különböző ágazati szövetségek alakulnak. Mindennek van szövetsége és hozzávetőleg 20 alelnöke.
A reklámszakembereknek nincs gyakorlati fókuszú képzése sem kreatív, sem client service oldalról, ezt kell erősíteni, és mi azon leszünk, hogy ez be is induljon. Jelenleg nincs egy általánosan elfogadott minőségbiztosítási rendszer, továbbá a tenderdíjakban sem tud előre lépni a szakma.

 

– A BrandFestival erre jó fórum lehet?
– A BrandFestival Közép-Európa legnagyobb szakmai edukációs fóruma. Meggyőződésem, hogy sokat adtunk ezzel a rendezvénnyel a magyar reklámszakmának. A kezdetektől fogva beengedte az összes véleményt, éppen ezért alakult meg három éve BrandFestival Grémium csoport is. Ez egy demokratikus fórum, amelyen az ügyfél-, a média- és a kreatívügynökségi oldal is képviselteti magát. Akár ez, akár egy másik szervezet jó kiindulási alap lehet ahhoz, hogy létrehozzunk egy valós és releváns érdekérvényesítő fórumot az ügynökségek számára.

 

– Mi az, ami szerinted a legégetőbb most a piacon?
– A munkaerő-, illetve az ehhez szervesen kapcsolódó utánpótláshiány. A Republic Group beindította az Adscool nevű edukációs képzést, amelynek életre hívója a client service divíziónk vezetője, Szilágyi Fiorella volt. Az Adscool elsődlegesen client service fókuszú posztgraduális iskolai képzés, amelyet hamarosan kiterjesztünk a kreatív képzés és fejlesztés irányába is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...