27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta a 2021-es évet a Hisense, amely 33 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A cég továbbra is Kínában a legnépszerűbb, ugyanakkor nemzetközi szinten is komoly befolyásra tett szert, 2021-ben a Kínán kívüli piacokról származó bevétele a teljes forgalma 42 százalékát tette ki. Magyarországon a márka tavaly már 3,9 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, és több mint 300 százalékkal növelte a tévéeladásait 2020-hoz képest.
Bár a pandémiás helyzet globális szinten is lassította a háztartásigép- és a tévéeladásokat, a Hisense 2021-ben minden termékkategóriában a trendeknek ellentmondva tudott növekedni. A vállalat 27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta a tavalyi évet (amely 33 százalékos növekedést jelent), 2010 óta pedig évente átlagosan 24 százalékkal növelte a forgalmát. A kínai piacon a cég árbevétele a háztartásigép-kategóriában is jelentősen, 21,9 százalékkal nőtt, a TV-piaci részesedése pedig meghaladta a 20 százalékot (20,9%).
Egyre nagyobb tér az európai piacon
A Hisense az anyaországon kívül is növekedésre tudott szert tenni, amelyben nagy szerepe volt a 2016-os és 2020-as UEFA Európa-bajnokság szponzorációjának. Az Ipsos kutatásából kiderült, hogy a vállalat szponzorációs együttműködései 11 százalékos ismertségnövekedést hoztak a brandnek a Kínán kívüli országokban és Európában. Míg az Egyesült Királyságban 64 százalékkal, Olaszországban 82 százalékkal, a német és a francia piacokon több mint 90 százalékkal több készüléket értékesített a vállalat 2021-ben. A külföldi piacok forgalmainak aránya pedig meghaladta a cég teljes bevételének 42 százalékát.
Népszerűek az XXL kijelzők
Simon Anikó szerint a márka nevét a hazai boltokban is egyre inkább keresik, különösen a tavaly bevezetett, óriás kijelzős lézertévék óta, amelyek világszerte népszerűek. A Hisense marketingvezetője hozzátette, hogy ugyan a hazai tévépiac eladásai 16,2 százalékkal visszaestek 2021-ben, forgalomban mégis 2,8 százalékos emelkedést tapasztaltak a gyártók. Ez egyrészt a nagyméretű kijelzők (65 col és afeletti méretek) népszerűségével magyarázható, ugyanakkor az alkatrészek, valamint a logisztikai költségek dinamikus növekedése is jelentősen hozzájárult a készülékárak emelkedéséhez. A vállalat tavaly 318 százalékkal növelte az árbevételét itthon, piaci részesedése pedig 3,9 százalékos volt. Simon Anikó szerint idehaza a legnagyobb sikert a QLED- és az OLED-készülékek megjelenése hozta a vállalatnak.
A Hisense, amely a világ negyedik legnagyobb tévégyártó vállalata jelenleg 55 tengerentúli irodával, 20 K+F központtal és 29 ipari övezettel, valamint gyártási központtal rendelkezik világszerte. A cég 2022-re további növekedést jósol az értékesítésében: az éves tervezett árbevétel a terveik szerint 21,66 százalékkal nő majd 2021-hez képest.