- Hirdetés -

A márkák Le Mans-i versenye elstartol(t)

|

Nehéz azzal vitatkozni, hogy olyan méretű kihívással néz szembe ezekben a hónapokban a világ, amihez – legnagyobb szerencsénkre és a többnyire békében telt utóbbi évtizedeknek hála- még csak hasonlóval sem találkozott a ma élő emberek túlnyomó többsége. Se az emberiség kollektíve, sem a kisember, sem a politikus, de a márkák életét terelgető márkamenedzserek és marketingigazgatók sem.

Nem csak a most elővehető jó példák, tapasztalatok híján vannak ez utóbbiak nehéz helyzetben, de házon belül, a topmenedzsmenttel folytatott vitákban sem könnyű most érvelniük. Még ha világosan látszódna is, hogy mi a helyes lépés, arról kellene az egyre szűkülő források felett diszponáló vállalati csatákban érvelniük, hogy most valami olyasvalamire költsenek, amitől pénzügyi hasznot rövid távon aligha remélhetnek, hiszen a következő hónapok pénzügyi forgatókönyvét a kiszámíthatatlanul csapkodó világméretű gazdasági-politikai-társadalmi hullámok fogják meghatározni.

Ne essünk azonban abba a hibába, hogy úgy tekintsünk a márkaépítésre, hogy azzal ma, meg a jövő héten, meg a következő negyedévben még nem fontos foglalkozni, ráér majd a negyedik negyedévben, vagy majd jövőre.

Egyrészt azért gondolom, hogy ez nem jó megközelítés, mert ilyet az ember legfeljebb 18 évesen az érettségire készülve gondolhat, amikor úgy okoskodik, hogy ha ma nekiülve naponta 3 tételt kellene megtanulnia, akkor végülis ráér jövő héten elkezdeni, majd legfeljebb 4 tétel jut egy napra… A márkaépítés véleményem szerint inkább a 24 órás Le Mans-i autóversenyhez hasonló, ami ugyan kifejezetten hosszú táv, de mégis a legelejétől kell keményen dolgozni a győzelemért. Minden bizonnyal ledolgozhatatlan hátrányba kerülne, aki az indulásnál erről elfeledkezve az első néhány tucat kör után próbálna bekapcsolódni, mondván, hogy még több mint 300 kör úgyis hátravan.

Sokat hallom mostanában, hogy „várjunk még egy kicsit, mert úgyis gyorsan változnak a dolgok”, „inkább majd térjünk rá vissza, ha egy kicsit lenyugszik a helyzet”, vagy az optimistábbaktól, hogy „ha majd vége lesz ennek az egésznek, ha majd minden visszatér a rendes kerékvágásba”. Sajnos most úgy kell fajsúlyos döntéseket meghoznunk, hogy nemhogy azt nem tudjuk megjósolni, hogy milyen trend erősödik fel 2 vagy 3 év múlva, de jellemzően azt sem látni előre, hogy 2 vagy 3 hét múlva mi történik.

A napi büdzsékérdéseken felülemelkedve próbáljunk ki egy percre egy másik nézőpontot. Ha a márkákra egyébként is szokás úgy tekinteni mintha élő személyek volnának, küldetéssel, énképpel, személyiségjegyekkel, értékrenddel, meg a többivel felvértezve, akkor most is gondoljunk rájuk így. Gondoljunk a saját márkánkra egy személyként és képzeljük el, hogy ez a sokak érdeklődésére számot tartó személy kíváncsi tekintetektől övezve egy különleges élethelyzetbe kerül. Egy olyan szituációban kell helyet állnia, amire mindenki emlékezni fog, ami generációs élményként kitörölhetetlenül és örökre velünk marad és amire visszagondolva mindenki mérlegre fogja tenni, hogy amit itt most tettünk azt vajon jól tettük -e.

Ha így tekintünk a márkánkra, bizonyára nem szerepel a cselekvési változatok között, hogy „most ne csináljunk semmit, inkább várjuk meg míg vége lesz és majd aztán…” ahogy az sem, hogy „oké, mindentől függetlenül csak szépen csináljuk pont azt, mint eddig”.

De mit tudunk a fogyasztóról és az ő elvárásairól?

A Kantar immár 50 országra 50 ezer fogyasztóra kiterjedő Covid-19 Barometer kutatása alapján tudjuk, hogy fogyasztóink egyrészt meglepően gyorsan kezdtek el adaptálódni a megváltozott körülményekhez, másrészt, hogy mind viselkedésük, mind elvárásaik nagyon is emberiek és épp ezért néha ellentmondásosak.

A legtöbben félnek, és féltik a szeretteiket. Félnek a járványtól és annak gazdasági hatásaitól, próbálnak felkészülni minden eshetőségre, de igyekeznek a lehető legtöbbet átmenteni a „békeidőkből” származó normalitásokból az új mindennapokba. Ezért egyszerre falják a híreket minden csatornán és szeretnének kicsit kivonulni a valóságból legyen az némi otthoni testmozgás, főzés, olvasás, sorozatnézés vagy egy erkélykoncert.

Egyszerre kívánják, hogy végre vége legyen ennek az egésznek, de szeretnék a több otthon együtt töltött időt, az erősebb egymásra figyelést, vagy a kevesebb rohanást hozó csendesebb napokat átmenteni a járvány utáni időkre.

A vállalatokkal, márkákkal szemben támasztott elvárásaink is épp ennyire emberiek. Nem azt várjuk, hogy elhallgassanak, hogy ne reklámozzanak (csak a fogyasztók 8%-a várja el ezt) hanem hogy ők is aktívan vegyék ki a részüket az erőfeszítésekből.

Rövid távon, hogy tegyenek a saját dolgozóikért. Rövid távon elsősorban az egészségük védelme érdekében, de távolabb tekintve az alkalmazkodásukat megkönnyítendő. De azt is, hogy segítsék a fogyasztókat, ügyfeleket: nyújtsanak kézzelfogható segítséget a mindennapokhoz. Álljanak bele, küzdjenek ők is a krízis ellen, járjanak elő jó példával, mutassanak utat, de legyenek megértőek.

Mi emberek, lényegében azt várjuk el magunktól, a többi embertől és így a megszemélyesülésre aspiráló márkáktól is, hogy segítsünk most egymásnak átvészelni a nehéz időket. Ebben van felelőssége minden márkatulajdonosnak és minden tapasztalat szerint ezzel tehet legtöbbet is a márkájáért.

Pontosan ez történt korábbi válságokban, különösen a 2008-ban kezdődő legutóbbi világválság során: Láttuk, hogy azok a márkák álltak leggyorsabban talpra és azok nőttek a gazdasági kilábalás során a legnagyobbat, amelyek a válság alatt sem fújtak teljes visszavonulót, hanem jelen voltak, alkalmazkodtak és beleálltak. Miért lenne ez most másként?

Virágh Miklós, ügyfélkapcsolati igazgató, Kantar Hungary Insights Division

Akit bővebben is érdekel milyen a koronavírus márkaszemmel, annak érdemes regisztrálni a Kantar Hungary díjmentes pénteki webináriumára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...