A legsikeresebb marketinges döntéshozók rangsora mellett új listával jelentkezik idén a Marketing&Média kommunikációs szaklap: PR- és kommunikációs szakemberek top 50-es listáját is közzéteszik, együttműködésben a Magyar PR Szövetséggel. Magyarország top kommunikációs guruinak listáit a hagyományoknak megfelelően a Marketing Summiton hozzák nyilvánosságra.
Bővített, kétszer 50-es rangsorban mutatja be idén a Marketing&Média Magyarország legsikeresebb kommunikációs döntéshozóit, szakembereit. A 2023-ban nyolcadik alkalommal összeállított „TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók” listája mellett ugyanis elkészítették a PR- és kommunikációs szakemberek listáját is, szintén szakértői zsűri közreműködésével. A bővítésre Simon Krisztián, a Marketing & Média főszerkesztője szerint azért volt szükség, mert a szakmában sokan hiányoltak egy olyan önálló listát, amely megjeleníti a PR-t, és így megfelelő súlyt ad ennek a kommunikációs szakterületnek. Azt követően, hogy kialakult az önálló listához szükséges módszertani háttér, idén végre elkészülhetett a „TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakemberek” rangsora.
Magyarország kommunikációs guruinak rangsorait, a Top 50 Marketingvezető és Top 50 PR/kommunikációs szakember toplistáját szeptember 14-én, a Marketing Summit díjátadóján mutatják be. Az esemény főszervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezői a Positive Adamsky és a Marketing&Média szaklap, támogatói pedig az RTL Magyarország és az Atmedia.
A Marketing&Media magazin idén nyolcadik alkalommal készítette el a legsikeresebb marketing-kommunikációs vezetők top 50-es listáját. A rangsort a szakmai szervezetek elnökeiből és a piac meghatározó ügynökségeinek vezetőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze.
A Marketing & Média új rangsorában a PR és kommunikációs ügynökségek, valamint a vállalati oldal szakemberei is szerepelnek. A PR- és kommunikációs szakemberek toplistáját a médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze. Szakmai partner a Magyar PR Szövetség, a megjelenés támogatója a Magyar Marketing Szövetség. A zsűrizés szempontja ennél a listánál is, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire számít véleményvezérnek, és hogyan változott a befolyása, elismertsége az utóbbi egy évben.