- Hirdetés -

A megszokottnál szolidabb akciókkal jöhetnek a webshopok

|

A kisebb mozgástér miatt az online áruházak várhatóan idén is kevesebb és kisebb mértékű leárazásokkal élnek majd, mint korábban – derül ki az Olcsóbbat.hu elemzéséből. Az árösszehasonlító oldal közlése szerint az online kereskedelemben értékesített legkeresettebb termékek minden főbb kategóriájában a hivatalos fogyasztói árindex alatti árváltozás zajlott le az elmúlt 12 hónap során, nem egy termékkategóriában árcsökkenés is bekövetkezett tavaly szeptember óta.

Az Olcsóbbat.hu az oldalon közel 90 termékkategória legkeresettebb termékeinek éves árváltozását vizsgálta, több mint 3.000 termékre kiterjedően. A napi fogyasztási cikkek körében tapasztalt 9,3 százalékos átlagos éves áremelkedés közel áll a KSH által szeptemberre kimutatott 12,2 százalékos inflációhoz. Az egészség- és szépségápolási cikkek átlagos drágulása 6,9 százalékos volt. A háztartási gépek esetében ugyanakkor már csupán 0,6 százalékos volt az árak átlagos növekedése, miközben a sportfelszerelések ára 5,3 százalékkal, a szórakoztató elektronikai eszközök pedig átlagosan csaknem 14 százalékkal kerültek kevesebbe, mint egy éve.

A napi fogyasztási cikkek körében az online webáruházakban az alapvető élelmiszerek drágultak leginkább (+17%), míg az egészség- és szépségápolási kategóriában az étrendkiegészítők (+17%) ára emelkedett legjobban. A háztartási gépek közül a konyhagépek körében volt drágulás (3-5% között), ugyanakkor a mobilklímák ára közel 8 százalékot esett A sportfelszerelések körében szinte egységesen enyhe árcsökkenés volt tapasztalható, kivételt a kerékpárok és rollerek képeznek, de ezek átlagára sem nőtt néhány százaléknál nagyobb mértékben. A szórakoztató elektronika kategóriában az okosórák 13 százalékkal, a mobiltelefonok 16 százalékkal, míg a televíziók 19 százalékkal kerültek kevesebbe, mint egy évvel korábban.

A műszaki cikkek esetében figyelembe kell venni azt a tényt is, hogy egy adott modell ára folyamatosan csökken, ahogyan megjelennek az újabb és újabb modellek. Az infláció miatt csökkent a bérek reálértéke, emiatt erősödött az a tendencia, hogy a vásárlók nem a legkorszerűbb, hanem az egy-két évvel korábban megjelent, olcsóbb termékeket vásárolták.

„Az egyes kategóriákban észlelhető árcsökkenést az is okozza, hogy tavaly év közepén, a felpörgő infláció időszakában az online kereskedők is intenzíven elkezdték emelni az áraikat, nem egyszer az indokoltnál is nagyobb mértékben – magyarázza Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Eleinte volt is terük erre, hiszen az általános pénzromlást érzékelve a drágulást a vásárlók ezen a területen is tudomásul vették. Azonban a kereslet hamarosan visszaesett, amire a kereskedők a piaci verseny miatt fokozatos árcsökkentéssel reagálnak, sok esetben csökkentve az árrést is. Ez a folyamat tavaly szeptemberhez képest számos terméknél az árak csökkenését eredményezte.”

Óvatosabb leárazások

Az egyedi akciók már tavaly év végén is jóval visszafogottabb mértékűek voltak, mint a megelőző években. A kisebb mozgástér miatt az online áruházak várhatóan idén is kevesebb és kisebb mértékű leárazásokkal élnek majd, mint korábban. Mindez azt is eredményezheti, hogy az online webáruházak körében oly népszerű Black Friday, illetve a karácsonyt megelőző hetek időszakaiban is a korábbinál szolidabb akciózásra lehet majd számítani a kereskedők részéről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...