- Hirdetés -

A megújulás kötelező

|

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature 40 egyik díjazottjával egyetemben. A válaszaikból többek között megtudhattuk, miért változtatna utólag részben a Coca-Cola HBC Magyarország pandémia alatti marketingkommunikációján, valamint miért tartják fontosnak a folyamatos megújulást a vállalat életében.

Kiemelt fotón: Palkó András

- Innovatívnak tartják-e a vállalatot?

- Jakus Melinda: Igen. Minden évben, nemcsak az energiaital, hanem más kategóriában is rengeteg innovációt vezetünk be. Úgy gondolom, hogy ezek még mindig relevánsak – például termékek szempontjából abszolút. De ha a marketingről beszélünk, akkor is. Gondolok ez alatt a fogyasztói promóciókra vagy akár a tailor-made aktivitásokra.

- Palkó András: Nem mi leszünk azok, akik elsőként küldünk embert a Marsra vagy fejlesztjük ki az önvezető drónokat. De az iparágon, sőt a kategóriánkon belül abszolút annak tartom magunkat. Sokat költünk olyan fogyasztó-vásárlói kutatásokra, amelyek segítenek megérteni azt, hogy hogyan reagálnak az emberek például egy recesszióra, vagy hogy a környezettudatosság hogyan jelenik meg a döntéseikben. Ezek mentén alakítjuk ki az innovációinkat – részben helyi, részben pedig teljes cégcsoport szintjén is.

- Tudnak a marketingtevékenységükre egyfajta innovációs folyamatként tekinteni?

- Palkó András: A megújulás jóformán kötelező. A cégünk egyik célcsoportja a fiatalok, azon belül is a nagyon fiatalok. Ők azok, akiknél már egy óriásplakát nem működik, mert úgy fognak ülni a HÉV-en, hogy telefon lesz előttük egész végig. Úgyhogy még ha a villamosnak az ablakát matricáznánk be, az sem érne semmit, mert már odáig sem jut el a figyelmük. Megpróbáljuk folyamatosan lekövetni a célcsoportunk változásai és ahhoz igazítani a marketingtevékenységünket. Elébe kell mennünk annak, hogy hol milyen marketinget alkalmazzunk. Ez pedig egy kötelező megújulás.

- Sikeresnek ítélik meg a pandémia alatt a cég kommunikációs tevékenységét?

- Palkó András: Volt olyan része, ami nagyon pozitív volt. Gondolok itt arra, hogy az előre lefoglalt, megvásárolt médiafelületeket mind átadtuk a Magyar Vöröskeresztnek. Nagyon gyorsan kellett akkor reagálni és az életünket átalakítani. Ehhez kellett az is, hogy a Magyar Vöröskereszt nagyobb tömegekhez tudjon szólni. Átadtuk ezen kívül a teherautóinkat, hogy több segélycsomagot tudjanak szállítani, vizet meg egyéb üdítőket is felajánlottunk emellé… Amit utólág másként csinálnánk, az hogy a márkamarketingben hirtelen behúztuk a „kéziféket”. A pandémiára készülve, látva azt, hogy biztosan visszaesnek majd az eladásaink, a marketing költségvetésünk döntő részét levágtuk. És ezt meg is sínylették a márkáink, megtanultuk, hogy ha nem támogatjuk folyamatosan a márkáinkat, akkor annak már rövid távon is jelentős hatása van.

- A COVID-kilengés után most egy másik, kihívásokkal teli gazdasági helyzet felé haladunk. A 2023-as marketingtervüket ez hogyan érinti?

- Jakus Melinda: A múlt évben is felettébb sok kihívással néztünk szembe. Viszont mivel nagyon rugalmas a csapatunk, ennélfogva gyorsan is tudunk reagálni az adott helyzetre, szituációra, szóval idén is minden akadályt át tudtunk hidalni. És igazából idén is ezt a marketingfókuszt tervezzük megtartani. Az energiaital-piacon mindez amúgy is kulcsfontosságú, hogy minél gyorsabban tudjunk reagálni bármilyen trendre vagy kihívásra.

- Palkó András: Igen, ez az egyik legfontosabb megállapítás. Az elmúlt 2-3 évben megtanultuk, hogy mi nem egy óceánjáró vagyunk nagyon lassú reakcióidővel, hanem tudunk sokkal agilisabbak is lenni. Például a marketingterveink kapcsán képesnek kell lennünk irányt váltani rövid idő alatt. Ami szerintem fontos lesz a jövőre nézve, az az általános márkaépítés és a vásárlói marketing – tehát a tranzakciógenerálás – közti egyensúly. Mi jellemzően inkább hosszú távon építünk márkát, ennek egy kiegészítése, ami a boltban történik. Jövőre biztos, hogy több BTL-t, azon belül is több tranzakciógeneráló kampányt tervezünk. Ebben pedig stabil partnerünk a The Coca-Cola Company.

 

Jakus Melinda és Palkó András

 

- Hogyan vélekednek a marketing mai helyzetéről, elismertségéről? Mind a hazai, mind pedig a külföldi viszonylatokat nézve, milyennek ítélik meg az országok közötti összevetést?

- Jakus Melinda: Ha magát a mi vállalatunkat nézzük, Magyarország szerintem abszolút jól teljesít – legalábbis az én kategóriámban mi egy élenjáró ország vagyunk, akik általában a best practice-t nyújtják a többi országnak. Az idei évben is Magyarország lett az egyik legjobb a cégcsoporton belül. Nyilván ez mindig függ attól, hogy milyen kategóriáról, milyen iparágról beszélünk, de sok cégnél a magyar piac egy egyfajta tesztpiac is. Hiszen idehaza az emberek szeretik az újdonságokat. Viszont kétségtelen, hogy egy pici ország vagyunk, még európai viszonylatban is. Amerika például mindig egy nagy trenddiktátor lesz számunkra. De azt már elértük, hogy Európán belül Magyarországot szokták az egyik legjobb piacnak tekinteni.

- Palkó András: Így van! A cégcsoporton belül nemcsak az energiaitalban, hanem az összes kategóriában „éltanulónak” számítunk. Mi ezt úgy szoktuk hívni, hogy „24/7 stratégia”. Egy olyan portfóliónk van, ami minden egyes fogyasztási szokáshoz, minden egyes esetben választ nyújt. Ez nem pusztán Magyarországon, hanem az egész célcsoporton belül is egy iránymutatás. Hogy két márkát is ilyen sikeresen tudunk támogatni az egyes kategóriákban – gondolok itt a kávéra vagy az energiaitalra –, szerintem egyedülálló. Nálunk van emellett a legnagyobb Premium Spirit portfólió, de azt is kiemelném, hogy milyen nagy arányt képvisel a víz, juice vagy éppen tea márkánk a szénsavas üdítőnk mellett.

Idén egyébként kétszer is Magyarországon járt a Coca-Cola HBC Csoport legmagasabb szintű menedzsmentje, aminek nyomán több ország kereskedelmi csapata is ellátogatott hozzánk, legutóbb éppen Ausztriából, majd 2 héttel később az Adria Business Unitból. Arra keresték a választ, hogy hogyan lehet egy ennyire széleskörű és komplex portfóliót megfelelő minőségben végrehajtani. Ha pedig elvonatkoztatunk a kólától, és általánosságban vizsgáljuk a marketinget, akkor is vannak olyan márkáink, amiknek a helyi megítélése és népszerűsége felveszi a versenyt a nemzetköziekkel. Szóval abszolút nincs miért szégyenkeznünk.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...