- Hirdetés -

A megújulás kötelező

|

- Hirdetés -

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature 40 egyik díjazottjával egyetemben. A válaszaikból többek között megtudhattuk, miért változtatna utólag részben a Coca-Cola HBC Magyarország pandémia alatti marketingkommunikációján, valamint miért tartják fontosnak a folyamatos megújulást a vállalat életében.

Kiemelt fotón: Palkó András

- Innovatívnak tartják-e a vállalatot?

- Jakus Melinda: Igen. Minden évben, nemcsak az energiaital, hanem más kategóriában is rengeteg innovációt vezetünk be. Úgy gondolom, hogy ezek még mindig relevánsak – például termékek szempontjából abszolút. De ha a marketingről beszélünk, akkor is. Gondolok ez alatt a fogyasztói promóciókra vagy akár a tailor-made aktivitásokra.

- Palkó András: Nem mi leszünk azok, akik elsőként küldünk embert a Marsra vagy fejlesztjük ki az önvezető drónokat. De az iparágon, sőt a kategóriánkon belül abszolút annak tartom magunkat. Sokat költünk olyan fogyasztó-vásárlói kutatásokra, amelyek segítenek megérteni azt, hogy hogyan reagálnak az emberek például egy recesszióra, vagy hogy a környezettudatosság hogyan jelenik meg a döntéseikben. Ezek mentén alakítjuk ki az innovációinkat – részben helyi, részben pedig teljes cégcsoport szintjén is.

- Tudnak a marketingtevékenységükre egyfajta innovációs folyamatként tekinteni?

- Palkó András: A megújulás jóformán kötelező. A cégünk egyik célcsoportja a fiatalok, azon belül is a nagyon fiatalok. Ők azok, akiknél már egy óriásplakát nem működik, mert úgy fognak ülni a HÉV-en, hogy telefon lesz előttük egész végig. Úgyhogy még ha a villamosnak az ablakát matricáznánk be, az sem érne semmit, mert már odáig sem jut el a figyelmük. Megpróbáljuk folyamatosan lekövetni a célcsoportunk változásai és ahhoz igazítani a marketingtevékenységünket. Elébe kell mennünk annak, hogy hol milyen marketinget alkalmazzunk. Ez pedig egy kötelező megújulás.

- Sikeresnek ítélik meg a pandémia alatt a cég kommunikációs tevékenységét?

- Palkó András: Volt olyan része, ami nagyon pozitív volt. Gondolok itt arra, hogy az előre lefoglalt, megvásárolt médiafelületeket mind átadtuk a Magyar Vöröskeresztnek. Nagyon gyorsan kellett akkor reagálni és az életünket átalakítani. Ehhez kellett az is, hogy a Magyar Vöröskereszt nagyobb tömegekhez tudjon szólni. Átadtuk ezen kívül a teherautóinkat, hogy több segélycsomagot tudjanak szállítani, vizet meg egyéb üdítőket is felajánlottunk emellé… Amit utólág másként csinálnánk, az hogy a márkamarketingben hirtelen behúztuk a „kéziféket”. A pandémiára készülve, látva azt, hogy biztosan visszaesnek majd az eladásaink, a marketing költségvetésünk döntő részét levágtuk. És ezt meg is sínylették a márkáink, megtanultuk, hogy ha nem támogatjuk folyamatosan a márkáinkat, akkor annak már rövid távon is jelentős hatása van.

- A COVID-kilengés után most egy másik, kihívásokkal teli gazdasági helyzet felé haladunk. A 2023-as marketingtervüket ez hogyan érinti?

- Jakus Melinda: A múlt évben is felettébb sok kihívással néztünk szembe. Viszont mivel nagyon rugalmas a csapatunk, ennélfogva gyorsan is tudunk reagálni az adott helyzetre, szituációra, szóval idén is minden akadályt át tudtunk hidalni. És igazából idén is ezt a marketingfókuszt tervezzük megtartani. Az energiaital-piacon mindez amúgy is kulcsfontosságú, hogy minél gyorsabban tudjunk reagálni bármilyen trendre vagy kihívásra.

- Palkó András: Igen, ez az egyik legfontosabb megállapítás. Az elmúlt 2-3 évben megtanultuk, hogy mi nem egy óceánjáró vagyunk nagyon lassú reakcióidővel, hanem tudunk sokkal agilisabbak is lenni. Például a marketingterveink kapcsán képesnek kell lennünk irányt váltani rövid idő alatt. Ami szerintem fontos lesz a jövőre nézve, az az általános márkaépítés és a vásárlói marketing – tehát a tranzakciógenerálás – közti egyensúly. Mi jellemzően inkább hosszú távon építünk márkát, ennek egy kiegészítése, ami a boltban történik. Jövőre biztos, hogy több BTL-t, azon belül is több tranzakciógeneráló kampányt tervezünk. Ebben pedig stabil partnerünk a The Coca-Cola Company.

 

Jakus Melinda és Palkó András

 

- Hogyan vélekednek a marketing mai helyzetéről, elismertségéről? Mind a hazai, mind pedig a külföldi viszonylatokat nézve, milyennek ítélik meg az országok közötti összevetést?

- Jakus Melinda: Ha magát a mi vállalatunkat nézzük, Magyarország szerintem abszolút jól teljesít – legalábbis az én kategóriámban mi egy élenjáró ország vagyunk, akik általában a best practice-t nyújtják a többi országnak. Az idei évben is Magyarország lett az egyik legjobb a cégcsoporton belül. Nyilván ez mindig függ attól, hogy milyen kategóriáról, milyen iparágról beszélünk, de sok cégnél a magyar piac egy egyfajta tesztpiac is. Hiszen idehaza az emberek szeretik az újdonságokat. Viszont kétségtelen, hogy egy pici ország vagyunk, még európai viszonylatban is. Amerika például mindig egy nagy trenddiktátor lesz számunkra. De azt már elértük, hogy Európán belül Magyarországot szokták az egyik legjobb piacnak tekinteni.

- Palkó András: Így van! A cégcsoporton belül nemcsak az energiaitalban, hanem az összes kategóriában „éltanulónak” számítunk. Mi ezt úgy szoktuk hívni, hogy „24/7 stratégia”. Egy olyan portfóliónk van, ami minden egyes fogyasztási szokáshoz, minden egyes esetben választ nyújt. Ez nem pusztán Magyarországon, hanem az egész célcsoporton belül is egy iránymutatás. Hogy két márkát is ilyen sikeresen tudunk támogatni az egyes kategóriákban – gondolok itt a kávéra vagy az energiaitalra –, szerintem egyedülálló. Nálunk van emellett a legnagyobb Premium Spirit portfólió, de azt is kiemelném, hogy milyen nagy arányt képvisel a víz, juice vagy éppen tea márkánk a szénsavas üdítőnk mellett.

Idén egyébként kétszer is Magyarországon járt a Coca-Cola HBC Csoport legmagasabb szintű menedzsmentje, aminek nyomán több ország kereskedelmi csapata is ellátogatott hozzánk, legutóbb éppen Ausztriából, majd 2 héttel később az Adria Business Unitból. Arra keresték a választ, hogy hogyan lehet egy ennyire széleskörű és komplex portfóliót megfelelő minőségben végrehajtani. Ha pedig elvonatkoztatunk a kólától, és általánosságban vizsgáljuk a marketinget, akkor is vannak olyan márkáink, amiknek a helyi megítélése és népszerűsége felveszi a versenyt a nemzetköziekkel. Szóval abszolút nincs miért szégyenkeznünk.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...

Ilyenek lehetnek a jövő játékai

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....