A mesterséges intelligenciát bevonva dalra fakadnak az autóhirdetések

Lehet-e markánsabb megkülönböztető jelzése egy hirdetésnek, mint az, hogy el lehet énekelni? A kocsi.hu innovatív megoldása dalt farag az autóhirdetésből, hogy a potenciális vevők meghallgathassák az eladó járgány történetét feldolgozó balladát.

„Te hova teszed fel az eladó autódat? Én a slágerlistára.” – akár ez is lehetne a jelmondata a kocsi.hu legújabb kampányának, amely merőben új szemléletet hoz az online autóhirdetések világába. Mostantól azokat nem csupán feltölthetik az eladók a platformra, hanem – egy innovatív, mesterséges intelligenciával működő megoldásnak köszönhetően – dalt generáltathatnak a hirdetés szövegéből.

Autóeladás más ritmusban

Az új, az autóshirdetés feladásához hasonlóan ingyenesen elérhető funkció révén az eladó egyetlen kattintással mesterséges intelligenciát (MI) is bevonhat a hirdetés megkomponálásába, amely így nem pusztán figyelemfelkeltőbbé tehető, hanem akár virális sláger is lehet a végeredmény. Az elkészült „autódal” – amely tetszőlegesen szólaltatható meg férfi vagy női hangon – egyszerűen megosztható a közösségi oldalakon, így a potenciális vevők már meg is hallgathatják a verda történetét.

„A kampány célja, hogy új színt vigyen az autópiac kommunikációjába, és közelebb hozza egymáshoz az eladókat, a vásárlókat és a fiatal, digitálisan aktív közönséget” – mondja Schreiber Ildikó, a kocsi.hu-t tulajdonló Euroleasing marketingvezetője. Miközben szórakoztatóak, a fiatalos, energikus, hangzásvilágukat tekintve a hip-hopot idéző dalok új típusú elérési lehetőséget kínálnak azoknak, akik a megszokott hirdetési sablonok helyett egy kreatívabb, személyesebb formában szeretnék bemutatni autójukat.

„Ezzel az új funkcióval megmutatjuk, hogy a digitalizáció és a kreativitás találkozása hogyan teheti emberibbé és szórakoztatóbbá az új és a használtautók piacát” – teszi hozzá Schreiber Ildikó, aki hangsúlyozza: a kocsi.hu mindig is abban hitt, hogy az autóvásárlás és -eladás lehet élmény is, több egyszerű tranzakciónál.

Hirdetésből sláger

A kampány egyik különlegessége a YouTube-toplista, amelyen hetente a legnépszerűbb „autódalok” kapnak helyet. A kocsi.hu közösségi médiafelületein is népszerűsíti a legjobban teljesítő dalokat, így minden dalszerzői babérokra pályázó eladó esélyt kap rá, hogy a hirdetése több ezer emberhez jusson el. Így akár sláger is lehet belőle, hiszen egy jól megfogalmazott, frappáns szöveg mostantól nemcsak érdeklődést, hanem egyenesen rajongótábort generálhat.

Schreiber Ildikó szerint a kampány alapgondolata az volt, hogy az autózáshoz ugyanúgy élményeket társítunk, mint a zenehallgatáshoz. „Miért ne lehetne hirdetésben is párosítani őket, ha már a való életben a zene gyakran kötődik utazáshoz, autózáshoz” – veti fel a szakember, aki úgy véli, a hirdetésfeladás és az autókeresés unalmas és sokszor technikai buktatókkal terhelt folyamat akár dalokkal is élménnyé varázsolható.