Az RTL Klub heti sorozata lazán megugrotta az egymilliós nézettséget. Az RTL Klub és a TV2 között hétköznapokon szoros volt a verseny, előbbi főleg szombaton tudott elhúzni a fő konkurense elől.
Múlt héten mindkét vezető kereskedelmi csatorna növelni tudta a heti főműsoridős közönségarányát. Az RTL Klub 1,2 százalékpontot javított és 14,6 százalékkal zárták a hetet. A TV2 esti share-je pedig 0,6 százalékponttal, 12,1 százalékra nőtt. A kettejük közötti differencia így 2,5 százalékpontot tett ki.
A hétköznap esték egész szoros eredményeket hoztak, pénteken pedig mindössze 0,1 százalékpont volt a két csatorna közötti különbség (TV2: 14,7%, RTL Klub: 14,6%). A TV2 egyébként a pénteki mellett még a keddi főműsoridőt nyerte meg. A többi este az RTL Klubé volt, ezen belül is a szombati főműsoridőben vezettek a legnagyobb előnnyel (RTL Klub: 16,8%, TV: 6,8%).
A 18-59 éveseknél és teljes napon is az RTL Klub nyerte a hetet, de szokás szerint ennél a célcsoportnál már közelebb volt hozzájuk a TV2. Utóbbi 8,8 százalékos, az RTL Klub 9,7 százalékos heti share-t ért el.
A korábbi hetekben a csatornacsoportok versenyét (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben) a TV2 Csoport nyerte. Múlt héten viszont 25,9 százalékos eredményével eléjük került az RTL Magyarország, bár a TV2 Csoport sem maradt le sokkal, hiszen 25,4 százalékos közönségarányt értek el.
A fenti 25 százalék körüli eredmények hatalmas dominanciát jeleznek. Elég csak megnézni az utánuk következő négy legnagyobb szereplő (MTVA, AMC, Sony és Viacom) együttes (!) share-jét, ami a múlt héten 24,1 százalékot tett ki. Utóbbit 29 csatorna hozta össze, miközben az RTL Magyarország 8, a TV2 Csoport 14 csatornával ért el náluk magasabb share-t.
4. hét / 3. hét / 2. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,6% / 13,4% / 14%
TV2 – 12,1% / 11,5% / 11,7%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (4. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 11,4% (10,6%)
Híradó – 19,5% (20%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 19,4% (17,4%)
Drága örökösök – 17,7% (17,1%)
Bátrak földje – 11,7% (10,3%)
TV2
Remények földje – 7,2% (6,2%)
Tények – 14,1% (12,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,8% (12,6%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 13% (12,6%)
Exatlon Hungary – 15,8% (15,1%)
Az RTL Klubon a Híradó, Fókusz, Drága örökösök trió megingathatatlannak tűnik, nagyon erős share-t és nézőszámokat hoztak. A Bátrak földjét ugyan verte TV2-s Exatlon, viszont a múlt héten javult az RTL-es sorozat eredménye. A 18-49 éveseknél mért átlagos nézőszámuk a korábbi 155 ezerről 172 ezerre nőtt.
Ahogy a fenti adatokból látható, TV2 esetében is jó számokat hoz a Tények, a Tények Plusz, a Mintaapák és az Exatlon. Ezen belül is főleg az Exatlon 15 százalék feletti átlaga számít meglepően erősnek.
A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora. A kereskedelmi célcsoportnál 446 ezer, a teljes lakosságnál 1,07 millió nézőt vonzott az RTL Klub heti sorozata. A 18-49 éveseknél a Drága örökösök múlt hétfői epizódja tudta felmutatni a második legtöbb nézőt (299 ezres nézettség). A teljes lakosságnál pedig az RTL Híradó péntek esti kiadása futott be a második helyre (894 ezer néző).
A 18-49 éveseknél TV2 két legnézettebbje a múlt keddi Tények Plusz (263 ezer néző), és a szintén keddi Exatlon volt (255 ezer néző). A teljes lakosságnál a keddi Tények (859 ezer néző) és a Tények Plusz (846 ezer néző) számított a TV2 két nézettségi éllovasának.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.