Ismét kiadta szokásos, havi elemzését a hazai online felületek látogatottságáról a DKT, azonban a januári adatoknál már nem a weboldalak, hanem a brandek kerültek a fókuszba. A napi átlagos látogatószám alapján az Index, míg a havi látogatószámot vizsgálva a 24.hu végzett az élen januárban. Ezúttal is közelebbről megvizsgáltak egy szegmenst, az egészségügyi oldalak listáját a Házipatika vezeti.
Tavaly januárhoz képest az egészségüggyel foglalkozó oldalakat látogatók száma (RU) havi szinten csökkent idén januárban. A csökkenés feltehetően nem általában az egészség iránti érdeklődés mérséklődését mutatja, sokkal inkább azt, hogy ha véget nem is ért, de lecsengett a COVID-járvány, ami mindenki életét érintette. A helyzet normalizálódása azonban különbözőképpen hathatott az egyes oldalak helyzetére, bár ez persze függ az olvasói érdeklődés változásától, az adott oldalak marketing-tevékenységétől és még számos más tényezőtől.
Mindenesetre a lista első helyén most is a Házipatika áll. 2,2 millió havi látogatóval. A második és harmadik helyezett sorrendje megfordult, most az egeszsegkaluz.hu a második és harmadik a WEBBeteg. Ez a három oldalt tudott egy évvel ezelőtt és most is havi szinten több, mint 1 millió látogatót bevonzani – derül ki a DKT elemzéséből.
Utánuk van egy törés a látogatószámban, bár 100-200 ezres látógatószám sem tekinthető kevésnek a magyarországi internetezők számához képest a speciális tematikájú oldalak esetében. A most is negyedik helyen álló napidoktor.hu oldalát például idén januárban közel kétszázezren keresték fel. Nemcsak a napidoktor, de az intima.hu is megtartotta helyezését – feltehetően az ilyen irányú érdeklődés nem függ össze egy-egy járvánnyal. Jelenleg hatodik a Videoklinika, amit a foteldoki követ. Ez utóbbit azért érdemes kiemelni, mert rendkívüli látogatószám növekedést sikerült elérnie egyetlen év alatt, a tavaly januári 8,5 ezer képest most januárban már 23 ezren kattintottak az oldalra, aminek az eredménye abban is megmutatkozik, hogy az egészségügyi oldalak listájának a 14. helyéről a 7. helyére ugrott.
A tízes listára a fentieken kívül az Egészségtükör, a Tervezettbaba és a Fitnesslife jutott még be. A listát szemlélve levonhatjuk a következtetést, hogy bár kétségtelenül az általánosabb tematikájú oldalak állnak az élen, de mindenképpen van létjogosultsága a speciálisabb tematikára, érdeklődésre fókuszáló egészségügyi oldalaknak is.
Index és 24.hu az élen a brandek között
A DKT eddigi elemzéseiben a weboldalakat helyezte a középpontba, mostantól először a brand-ekre fókuszálnak látogatószám és oldalletöltés szempontjából. Mindkét szempont nagyon fontos a fogyasztói szokások és preferenciák megismeréséhez, hiszen vannak olyan médiapiaci márkák, amiknek ugyan sok látogatója van akár weblapon, akár applikáción keresztül, de ritkán, vagy csak egy-egy, vagy éppen pár cikket olvasnak el, és vannak olyan brand-ek is, amelyeket kevesebben látogatnak valamilyen módon, de gyakran és sokat kattintva, több tartalmat fogyasztva, növelve ezzel az oldalletöltések számát.
A napi átlagos látogatottság alapján felállított toplistát ez alkalommal is, akárcsak tavaly decemberben, az Index vezeti, amit a Blikk követ, helyet cserélve az Origóval. Negyedik-ötödik-hatodik helyét megőrizte a 24, az Időkép és a Telex. Két női médiamárka, a Femina és az NLC viszont javított pozícióján az előző hónaphoz képest. Jelenleg kilencedik a listán a Portfolió, amelynek a korábban bemutatott oldalaknál speciálisabb olvasóközönsége van. A listát most a sorban felfelé mozduló Videa zárja. Összességében megállapítható, hogy a brandek toplistáját most is az általános híroldalak vezetik, amiket a sokak által használt applikációjának köszönhetően egy időjárási brand követ, majd megjelennek a női márkák, a gazdasági informálódás, a videó - ha a márkák napi látogatószámából indulunk ki.
Ha a havi látogatószám alapján állítjuk sorba a brand-eket, akkor egy statikusabb képet kapunk. A TOP5-ben egyáltalán nem történt változás tavaly december és idén január között, cserébe a hatodik és tizedik hely között minden márka pozíciója változott valamelyest. Az is látszik, hogy az eltérő fogyasztói szokások tükröződnek a két listán szereplő brand-ek részben eltérő helyzetében is a két listán.
A havi listát a 24 vezeti, miközben a napi látogatottság alapján a 4. volt. A Blikk viszont mindkét listán második, és a havi adatokon alapuló pozíciója sem változott. Harmadik az Index, szintén tartva helyét, de ennek a brand-nek a pozíciója is más havi összes és napi látogatószám alapján, akárcsak az Origónak, jelen lista negyedik helyezettjének. A két női médiamárka közül a Femina őrzi ötödik helyét, az NLC javított pozícióján. Jelenleg hetedik a Mindmegette, amit a Ripost követ. A tízes listát a Nosalty és az RTL zárja.
A weboldalak versenyében a Blikk vezet
Ha nem a brand-ekre, hanem továbbra is a weboldalakra koncentrálunk, akkor a napi látogatottság alapján a listát januárban a Blikk site-ja vezette, amit az Index és az Origó követett. Negyedik a 24.hu, majd a femina. hu következik. Utána, hatodik helyen egy újabb híroldal, a Telex, majd újra egy női oldal, az nlc.hu jön – sajátos dinamikát adva ezzel a váltakozással a listának. Nyolcadik az Időkép, kilencedik a portfolio.hu. A tizedik helyen jelenleg a Borsonline áll.
A havi látogatottság alapján készített weboldal-listát is a blikk.hu vezette januárban, amit a 24.hu, majd az Index és az Origó követett. Hogy a híroldalak után szokás szerint a női oldalak jöhessenek, a femina.hu és a nlc. Majd két gasztró-site, a mindmegette és a nosalty közé ékelve a ripost.hu következik. Ezt a listát is Borsonline zárja.