- Hirdetés -

A nyereség a cél minden termékünknél – interjú Palocsay Gézával

|

Ha rajta múlna, tovább erősítené a cég hazai jelenlétét és belépne a magyar médiapiacra Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a jelenlegi környezet kedvező ahhoz, hogy új üzleti modellel sikeres sajtótermékek induljanak itthon. A legnagyobb hazai apróhirdetési oldalt, a Jófogást működtető társaság növelné elérését, ezért módosította marketingstratégiáját.

– Az idén nyáron folytatódott a magyar médiapiac átalakulása, a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó médiumok vagy megszűntek, vagy új tulajdonoshoz kerültek. Mi a véleményed a változásokról?

– Sajnálom a Heti Választ, magánemberként nagyon szerettem azt a sajtóterméket, és nemcsak az elmúlt három évben, hanem a G-nap előtt is. Azt gondolom, hogy azok a műsorok és sajtótermékek, amelyek valóban érdemesek a piaci jelenlétre, meg kell, hogy találják az útjukat. Lehet keseregni azon, hogy az állam így vagy úgy lép, de a változásokra csak változtatásokkal lehet érdemben reagálni. Úgy látom, most általánosságban több a pénze az embereknek, elég csak megnézni azt, hogyan néznek ki a szállodák foglaltságai a hosszú hétvégéken vagy mennyire vannak tele a budapesti éttermek. Ha valaki valóban olyan tartalmat állít elő, ami az olvasónak, vásárlónak hasznos, akkor azért fognak fizetni. Most több kiadó és médiapiaci szereplő került hasonló helyzetbe, mint azok a gyerekek vagy tinik, akik hirtelen elvesztik a szüleiket, és azonnal „fel kell nőniük”, mert megszűnt a korábban megszokott támogatás, és kezd kiürülni a hűtő, amit valahogy fel kell tölteni. Azonban úgy vélem, ma minden korábbinál több lehetőség van a megfelelő árbevételi csatornák, a túléléshez szükséges irányok megtalálására például a közösségi finanszírozás vagy a már több helyen bizonyított paywallok beépítésével. Az emberek fizetnek a Spotifynak, hogy zenét hallgassanak, a Netflixnek, hogy olyan filmeket, sorozatokat nézhessenek, amihez éppen kedvük van, a sajtótermékekért is hajlandók lesznek fizetni, ha számukra valóban vonzó, értékes tartalmat kínálnak. A klasszikus formákat, vagyis hogy kizárólag hirdetésből él meg egy médium, el kell felejteni, változtatni kell és fel kell nőni. Ha sikerül, az szuper lesz, ha nem, a mostani lehetőségek mellett akkor is gyenge kifogásnak gondolnám kizárólag a megváltozott körülményeket felelőssé tenni a kudarcért.

– Az irodátok várakozóhelyiségében van egy felirat, ami arra utal, hogy a Schibsted médiavállalatként gondol magára, és a média jövőjét akarja meghatározni. Úgy tudom, az anyaországban, Norvégiában a cég komoly szereplője a helyi médiapiacnak. Magyarországon terveztek megjelenést ebben a szegmensben?

– Ha nálam lenne a kassza kulcsa, tovább terjeszkednénk, és belépnénk a magyar médiapiacra, hiszen a két fő termékünk így is vezető elérésű vállalattá tesz minket, ráadásul a mi oldalaink 10-15 percre is megtartják a látogatókat, ellentétben a klasszikus híroldalak 1-1,5 perces idejével. Specializált tartalmi oldalakkal kiegészítve a mostani portfóliónkat pedig úgy gondolom, még jobban ki tudnánk szolgálni a hirdetői igényeket. A 18–49 évesek körében a hazai oldalak között júliusban a blog.hu után a második, összességében pedig a negyedik volt a Jófogás, a Használtautó pedig benne van a top 15-ben a havi összelérést tekintve. A két szájt elérése és a csapatunk tervezett fejlesztése elért arra a szintre, amikor a hirdetési felületeink értékesítését saját kézbe tudjuk venni. Így 2019-től mind az account, mind a key account jellegű kiszolgálást házon belül végezzük a Magyarfalvi Évi által vezetett értékesítési csapatunkkal. Ez a lépés jelentősen átrendezi majd a sales house-ok sorrendjét, és rögtön az élbolyban jelenít meg minket. Sok nagy tervünk van ezen a területen, ez csak az első lépés.

– Eltelt az idei év több mint fele, eddig mennyire sikerült megfelelni a várakozásoknak?

– A tulajdonosi elvárásokat teljesítjük, és továbbra is két számjegyű az egyes hónapjainkban realizált árbevételi növekedés. A nagy kihívásunk az, hogy hogyan tudjuk a Jófogás látogatottsági számait további növelni. Ennek érdekében több termékfejlesztés is fut, és módosítottunk a marketingstratégiánkon, hogy növeljük az elérésünket.

– A marketingstratégia-váltás jelenti-e a büdzsé növelését?

– Inkább átcsoportosítást jelent. Más platformokon fogjuk elkölteni a rendelkezésre álló összeget, mint eddig. Tévében, rádióban is megjelenünk és lesz outdoor kampány is. Az idén minden eddiginél komolyabban foglalkozunk a B2B-kommunikációval a Használtautó és a Jófogás esetében is. Saját szakmai napokat szervezünk, élményalapú ügyfélrendezvényeink voltak és lesznek, emellett a BrandFestival egyik főtámogatói vagyunk, mert ez az a konferencia, ahol valóban aktuális témák és minőségi program van, már évek óta. A múlt év végén véglegesítettük az autópiaci trendek termékünket a Használtautó partnereinek, amit az idén az első fél évben oktatásokon keresztül mutattunk be a célközönségnek, vagyis az autókereskedéseknek és az -importőröknek. A népszerűsítés megfelelő ütemben halad, azonban ez nem egy gyors folyamat, eltart egy ideig, mire napi rutinná válik a megoldásunk használata. Hasonló információs terméket dolgoztunk ki az ingatlanpiac számára is, néhány nagy ingatlanhálózatnak már be is mutattuk, és biztosítjuk is ezt.

– Milyen egyéb újításaitok voltak az idén?

– Az első fél évben fejlesztettünk egy szolgáltatást az új építésű ingatlanokra, ami teljesen új modellben kínál szolgáltatásokat az ilyen ingatlanokkal foglalkozók számára. Nyáron megújítottuk a marketplace termékeink szűrőit és kategóriáit, hogy a felhasználóink még gyorsabban megtalálhassák, amit keresnek. A közeljövőben elindul a „boltok” funkció, amely a kisebb és közepes üzletek számára teszi még könnyebbé a megjelenést és az értékesítést, egy egyedi felületen keresztül.

– Júliusban érkezett a hír, hogy a Jófogás 29. helyet szerzett az AIM csoport apróhirdetési oldalakat rangsoroló globális, top 100-as listáján. Mennyire volt váratlan ez az eredmény?

– Mi is meglepődtünk rajta, ez egy teljesen új lista, eddig nem volt ilyen. Természetesen nagyon örültünk a jó helyezésnek, hiszen olyan országok vezető apróhirdetési oldalait sikerült megelőzni, amelyek a magyarnál jelentősen nagyobb piacnak számítanak. Bár a lista összeállításakor jellemzően a látogatottságból indultak ki, az jól látszik a rangsorból, hogy azok a szájtok végeztek előrébb, amelyeknek nagyobb a szolgáltatási portfóliója. Minél több szolgáltatást képes nyújtani valaki egy adott piacon, annál nagyobb elérést tudhat magáénak, és mi szerintem főleg ennek köszönhettük, hogy a finneket vagy épp a mexikóiakat is megelőztük.

– A Schibsted többi oldalához képest hogyan szerepeltetek?

– A schibstedes oldalak között a top 10-ben benne vagyunk. Az előttünk lévő összes ország, például a franciák, a brazilok, az olaszok, a spanyolok, a norvégok, az osztrákok piaca meszsze a magyar előtt jár. Ausztriában például a Willhabenen 4,5 millió termék található, nálunk 1,8 millió. A vertikális kategóriákban ugyanakkor már erősebb a Jófogás, az állás, az ingatlan vagy az autós szegmensben több a hirdetés, de a marketplace-ben több mint kétszer anynyi van az osztrák szájton.

– A Schibsteden belül milyen a megítélése a magyar érdekeltségnek?

– A piac méretének megfelelő fi gyelmet kapunk. Ennek a hátrányát csak akkor érzem, amikor akvizícióról van szó. Annak ellenére, hogy látunk felvásárlási opciókat, ezeket nem tudjuk olyan formában meglovagolni, mint a magyarnál nagyobb piacok esetében.

– Milyen irányban terjeszkednétek?

– Az Autónavigátor fejlődését látva – augusztusban 550 ezer valós felhasználót ért el kicsi, de elhivatott szerkesztőség segítségével – azt mondhatom, hogy már jó kiegészítő terméke lett a Használtautónak. Felvásárlás kapcsán specializált hírszájtban, vagy termékkategóriával foglalkozó hirdetési oldalban is gondolkodnék, de egy kisebb területre fókuszáló tranzakciós oldal is izgalmas lehet.

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...