- Hirdetés -

A pályakezdők igényeit kutatta a MAKSZ

|

A MAKSZ szeretné fiatalítani, a fiataloknak vonzóvá tenni az ügynökségi munkát, ennek érdekében szerette volna megismerni a már ott dolgozó fiatalok élményeit, tapasztalatait, elvárásait a hosszú távú megtartásuk érdekében; illetve kíváncsi volta arra is, hogy a végzős egyetemisták gondolkodnak-e ebben a szakmában, mi a percepciójuk a média/kommunikációs ügynökségben végzett munkáról, mik az elvárásaik, amikor munkát keresnek.

A MAKSZ ügynökségek – az iparág többi szereplőjéhez hasonlóan - évek óta érzékelik a szakma iránti érdeklődés lassú, de folyamatos csökkenését a fiatalok részéről, ezért közös célunk az iparág frissítése, fiatalítása, vonzóvá tétele a pályakezdők számára.

Ahhoz, hogy megfelelően tudjuk megszólítani a pályakezdőket, a motivációik mélyebb ismeretére van szükségünk. A MAKSZ médiaszekciója - az Ipsos és a Wavemaker kutatócsapatának közreműködésével - idén nyáron egy kétlépcsős online kérdőíves kutatást végzett „Fiatalok a munka világában” címmel.

Az első részben a már a szakmában dolgozó 25 év alatti fiatalok élményeit, tapasztalatait, elvárásait ismerhettük meg. Ezek hasznos visszajelzések az őket foglalkoztató médiaügynökségek számára a hosszú távú megtartásuk érdekében. A MAKSZ Médiaszekciójának tagügynökségei vettek részt a kutatásban több mint 70 fő 25 év alatti dolgozóval.

A második hullámban arra voltunk kíváncsiak, hogy a végzős egyetemisták gondolkodnak-e ebben a szakmában, mi a percepciójuk a média/kommunikációs ügynökségben végzett munkáról, mik az elvárásaik, amikor munkát keresnek.

A kutatás legfontosabb tanulságai:

Az álláskeresés fázisában a leginkább motiváló tényezők számukra a tanulási / fejlődési lehetőség, a jó közösség, a befogadó, támogató légkör, home office lehetősége és a versenyképes fizetés.

Az állásinterjúk folyamán a fiatalok számára jó érzés, ha kellemes légkörben telik, partnerként kezelik, a kommunikáció irányába tiszta és őszinte. Szeretik, ha több körben zajlik, aminek előnye, hogy több embert is megismerhetnek. A feladatokat jónéven veszik, mert ez nem csak a munkaadóknak ad lehetőséget arra, hogy dönthessen tetszik-e a jelölt hozzáállása, tudása, hanem a munkavállalóknak is segít belelátni a jövőbeni munka jellegébe.

A fiatalok alapvetően 3-4 vagy 5-6 éves váltásokban gondolkodnak.

Hosszútávú megtartásukhoz fontos, hogy jó közösségben, támogató légkörben fejlődhessenek; a fejlődés mértéke jól mérhető, követhető legyen.

A szakmában a fizetésekkel kevésbé elégedettek, ami összetett kihívás elé állítja a munkáltatókat, HR osztályokat.

A home-office / hibrid munkavégzés biztosítása már elengedhetetlen.

A feladatok kiosztásnál érdemes odafigyelni az egyéni kompetenciákra és a monoton feladatok színesítésére, hogy motivációjuk fennmaradjon, megújuljon.

Figyeljünk oda a well-beingre: ez egyrészt jelenti számukra a munka-magánélet közötti egyensúly megtalálását és szorongásaik, félelmeik oldását ebben a kiemelten stresszes iparágban.

A MAKSZ tevékenységei közül kiemelt fontosságú az utánpótlásnevelés, ezt támogatja a KRU, Kreatív Ugródeszka elnevezésű programunk. A KRU 3 nagy eseményen keresztül igyekszik megszólítani a fiatalokat: a Portfólió Day, a Robert Hatchuel Academy, a Zsenge Penge verseny, és a legismertebb, a Young Cannes Lion előválogató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...