A MAKSZ szeretné fiatalítani, a fiataloknak vonzóvá tenni az ügynökségi munkát, ennek érdekében szerette volna megismerni a már ott dolgozó fiatalok élményeit, tapasztalatait, elvárásait a hosszú távú megtartásuk érdekében; illetve kíváncsi volta arra is, hogy a végzős egyetemisták gondolkodnak-e ebben a szakmában, mi a percepciójuk a média/kommunikációs ügynökségben végzett munkáról, mik az elvárásaik, amikor munkát keresnek.
A MAKSZ ügynökségek – az iparág többi szereplőjéhez hasonlóan - évek óta érzékelik a szakma iránti érdeklődés lassú, de folyamatos csökkenését a fiatalok részéről, ezért közös célunk az iparág frissítése, fiatalítása, vonzóvá tétele a pályakezdők számára.
Ahhoz, hogy megfelelően tudjuk megszólítani a pályakezdőket, a motivációik mélyebb ismeretére van szükségünk. A MAKSZ médiaszekciója - az Ipsos és a Wavemaker kutatócsapatának közreműködésével - idén nyáron egy kétlépcsős online kérdőíves kutatást végzett „Fiatalok a munka világában” címmel.
Az első részben a már a szakmában dolgozó 25 év alatti fiatalok élményeit, tapasztalatait, elvárásait ismerhettük meg. Ezek hasznos visszajelzések az őket foglalkoztató médiaügynökségek számára a hosszú távú megtartásuk érdekében. A MAKSZ Médiaszekciójának tagügynökségei vettek részt a kutatásban több mint 70 fő 25 év alatti dolgozóval.
A második hullámban arra voltunk kíváncsiak, hogy a végzős egyetemisták gondolkodnak-e ebben a szakmában, mi a percepciójuk a média/kommunikációs ügynökségben végzett munkáról, mik az elvárásaik, amikor munkát keresnek.
A kutatás legfontosabb tanulságai:
Az álláskeresés fázisában a leginkább motiváló tényezők számukra a tanulási / fejlődési lehetőség, a jó közösség, a befogadó, támogató légkör, home office lehetősége és a versenyképes fizetés.
Az állásinterjúk folyamán a fiatalok számára jó érzés, ha kellemes légkörben telik, partnerként kezelik, a kommunikáció irányába tiszta és őszinte. Szeretik, ha több körben zajlik, aminek előnye, hogy több embert is megismerhetnek. A feladatokat jónéven veszik, mert ez nem csak a munkaadóknak ad lehetőséget arra, hogy dönthessen tetszik-e a jelölt hozzáállása, tudása, hanem a munkavállalóknak is segít belelátni a jövőbeni munka jellegébe.
A fiatalok alapvetően 3-4 vagy 5-6 éves váltásokban gondolkodnak.
Hosszútávú megtartásukhoz fontos, hogy jó közösségben, támogató légkörben fejlődhessenek; a fejlődés mértéke jól mérhető, követhető legyen.
A szakmában a fizetésekkel kevésbé elégedettek, ami összetett kihívás elé állítja a munkáltatókat, HR osztályokat.
A home-office / hibrid munkavégzés biztosítása már elengedhetetlen.
A feladatok kiosztásnál érdemes odafigyelni az egyéni kompetenciákra és a monoton feladatok színesítésére, hogy motivációjuk fennmaradjon, megújuljon.
Figyeljünk oda a well-beingre: ez egyrészt jelenti számukra a munka-magánélet közötti egyensúly megtalálását és szorongásaik, félelmeik oldását ebben a kiemelten stresszes iparágban.
A MAKSZ tevékenységei közül kiemelt fontosságú az utánpótlásnevelés, ezt támogatja a KRU, Kreatív Ugródeszka elnevezésű programunk. A KRU 3 nagy eseményen keresztül igyekszik megszólítani a fiatalokat: a Portfólió Day, a Robert Hatchuel Academy, a Zsenge Penge verseny, és a legismertebb, a Young Cannes Lion előválogató.