A megkérdezett pedagógusok 76 százaléka úgy látja, hogy a gyerekek nem osztják be jól pénzüket, azonban 97 százalékuk szerint a tudatos pénzkezelés tanítható – derül ki a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői által készített kutatásból.
A kutatásban megkérdezettek 68 százaléka gondolja úgy, hogy az általános iskolások elsősorban a családtól tanulnak a pénzügyekről és csupán 10 százalék voksolt amellett, hogy az iskolának is döntő szerepe lenne ebben. Ennek főként abban látják az okát, hogy pénzügyi fogalmakkal alig találkozhatnak diákok az iskolában, ha mégis, akkor inkább pár matematikai példán keresztül.
A középiskolások esetében az internet szerepét, befolyását helyezték magasra a pedagógusok: a válaszadók 46 százaléka a középiskolások esetében az online tájékozódást vélte a gyerekek fő információszerzési módjának. Itt már több szó eshet a pénzügyekről, mint az általános iskolai évek alatt, így a középiskolai felkészítők 31 százaléka tartja az iskolát lényeges tényezőnek a gyerekek pénzügyi oktatásában és 47 százalék gondolja ezt a családról.
Hazánkban a versenyeknek is kiemelt szerepe van a pénzügyi oktatásban. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő egyik legfontosabb értéke például a felkészítő pedagógusiok szerint, hogy szakmailag hiteles forrásból tanulhatnak a pénzügyekről a gyerekek. A verseny 9 éves története során 2812 felkészítő és több mint 46 ezer diák vett részt a tanéveken átívelő játékos pénzügyi ismeretek megszerzésében. A vetélkedő fontos részét képezi a bankfióki mentorprogram, amely lehetőséget ad a nevező csapatoknak lakhelyük közelében egy bankfiók kulisszái mögé is belesni. Az októberben 10. alkalommal útjára indult vetélkedősorozatban a gyerekek olyan praktikus tudást szerezhetnek, amely nagy hasznukra válik majd fiatal felnőtt életükben, a családi biztonságból kilépve.