Belföldön is fellendítette a járvány az online szolgáltatásokat, amelyek várhatóan később is népszerűek maradnak – derül ki a Cofidis kutatásából. A hitelintézet felmérése szerint a magyarok 40 százaléka próbált ki új online szolgáltatást az elmúlt évben, és csaknem a háromnegyedük elégedett volt.
A digitális megoldások a pénzügyekben is előretörtek, hiszen az ügyfelek jelentős része a járvány alatt próbálta ki először a videótelefonos ügyintézést, az online bankszámlanyitást vagy hitelfelvételt. Az internetbank használatával 70 százalék próbálkozott legalább egyszer a járvány alatt – írja az MTI a cég közlése alapján.
A Cofidis adataiból kiderül, hogy az új online szolgáltatást használók háromnegyede később is fog ilyen megoldásokat alkalmazni. A pénzügyek intézésénél 23 százalékról 36 százalékra nőtt azok aránya, akik nem személyes megoldásokat választottak.
A digitális átállás a háztartások kiadásait is átrendezte: 26 százalék vásárolt olyan eszközt, amely az otthoni munkavégzést támogatja, elsősorban új mobiltelefont, laptopot, vagy nagyobb internetcsomagot. Az informatikai cikkek a legnépszerűbbek az áruhiteleken belül is. A hitelfelvételi hajlandóság a teljes hitelpiacon elérte a járvány előtti szintet, a legtöbben lakást vennének vagy újítanának meg.