A Rakuten, Inc., az FC Barcelona és a Rakuten TV közösen indította el a Matchday – Inside FC Barcelona című tévés dokumentumfilm sorozatot, mely a Klub 2018-2019-es szezonját dolgozza fel, megmutatva, hogy a Barça miért “több mint egy csapat”.
A Matchday – Inside FC Barcelonát a csapat saját produkciós cége, a Barça Studios gyártotta a Kosmos Studios és a Rakuten, Inc. közreműködésével, a Rakuten H Collective Studio és a Producciones del Barrio hozzájárulásával.
Az FC Barcelonával már 2017 óta nemzetközi partnerkapcsolatot ápoló Rakuten különleges státuszának köszönhetően képes közvetíteni a doku-sorozatot a rajongóknak, szerte a világon.
A sorozat nyolc epizódból áll, és végig követi a Klubot és játékosait a 2018-2019-es szezon legfontosabb állomásain. Ezzel új fényt vet az egyik legkedveltebb futballcsapat, a Barça kultúrájára és filozófiájára. A széria kendőzetlenül nyújt betekintést a Klub és a játékosok
életébe: láthatjuk, milyen volt számukra a győzelem okozta eufória, és hogyan próbáltak talpra állni a vereségek után.
A Matchday a játékosok pályán kívül töltött, magánéleti pillanatait is bemutatja. A nézők beleshetnek például Luis Suárez barbecue partijába Leo Messivel és Jordi Albaval; Gerard Piqué családjával töltött pillanataiba; Marc-André ter Stegen új otthonának terveibe; és Ivan Rakitic főzőtudományát is megcsodálhatják.
A Matchday az FC Barcelona múlt szezonbeli meccseinek legikonikusabb jeleneteit is bemutatja. A mérföldkövekről pedig nem más, mint a kritikusok által elismert színész, John Malkovich mesél, úgy mint az „El Clásico” mérkőzés a rivális Real Madrid ellen, ami a világ egyik legnézettebb sporteseménye. Két epizód mutatja be, hogy a játékosok miként készülnek fel az El Clásico-ra, hogyan kezelik a nyomást, és a 90 perces játékidőt.
A sorozatban olyan magánemberek is megszólalnak, akik személyes tapasztalataik révén a Barça részévé váltak: Rafa, a tűzoltó, aki annak ellenére, hogy elvesztette látását egy robbanás során, továbbra is ellátogat a Camp Nou-ba, amikor a csapat játszik, és Andrey, egy orosz rajongó, aki követi az FC Barcelona-t, bárhová is mennek.
A Matchday a Rakuten TV-n debütált Európában, november 29-én. Majd a japán premiert követően világszerte elérhetővé válik.
Azokat a rajongókat, akik a focimeccsek és a dokumentumfilm-sorozat után még többet szeretnének tudni kedvenc játékosaikról, a Rakuten Viber rendszeres exkluzív kulisszák mögötti tartalmakkal várja. A több, mint kétmillió felhasználóval rendelkező csatorna friss hírekkel, közleményekkel, kvízekkel és videókkal kedveskedik az FC Barcelona szurkolóinak. A klubbal való kommunikáción felül a Rakuten Viber továbbá egy góltippelős játékkal, egy „Meccs embere” chatbottal és megannyi megfizethetetlen nyereménnyel készül.