- Hirdetés -

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

|

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában pedig épp a PR nyújt segítő kezet – véli Mamusits Péter, az évek óta a hazai ügynökségi rangsor top 3-ban szereplő Lounge Communication ügyvezetője.

A kommunikációs szakma folyamatos megújulása az, ami egyre inkább „helyzetbe hozza” a PR-t. A PR-szakma szempontjából mára szerencsés helyzet alakult ki, az elmúlt évek viszontagságai ebben sokat segítettek. Egyre több vállalat jön rá ugyanis, hogy a kommunikációban is stratégiai gondolkodásra és integrált megoldásokra van szükség. Most világszerte olyan időszakot élünk, amikor hihetetlen igény van a társadalmi és szociális problémákkal való őszinte szembenézésre, a hiteles kapcsolatra és a stratégiai szintű problémamegoldásra. Ez hozta el a PR reneszánszát.

A digitális átalakulás miatt a kommunikáció ma már gyors és alapvetően kétirányú. Mindez azt is jelenti, hogy a szlogenszerű üzenetek kora leáldozott, hiteles tartalomra van szükség a kommunikáció minden szintjén és platformján. Ugyanez igaz a társadalmi felelősségvállalásra is. A fogyasztók mind árgusabb szemmel figyelik, hogy az a cég vagy a márka, amelytől vásárolnak, illetve amelynek a szolgáltatását igénybe veszik, mit tesz a magasabb rendű célok érdekében.

Mindezek mellett fontos szempont a válságkezelés és -megelőzés, amely szintén a hitelességen és őszinteségen alapul. Márpedig ha valamit, azt az elmúlt években mindenki megtanulta, hogy a válság jön, csak az a kérdés, hogy mikor. Ha pedig jön, akkor létfeltétellé válik a kemény munkával felépített imázs.

A cégek számára soha nem látott módon lett fontos a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság. Az egyre tudatosabb fogyasztók, valamint ügyfelek mindinkább elvárják, hogy egy márka vagy vállalat folyamatosan „megindokolja” a saját létezését. „A mi végre vagyunk a világon?” kérdésének vállalati kommunikációs változatára pedig nem elég szőrmentén válaszolni.

Az egyenes válasz a további piaci fejlődés, a növekedés alapfeltétele lett. Ebben – jellegéből adódóan – a PR tud leginkább segítséget nyújtani. A nyitott, sokoldalú és kreatív PR az, ami leginkább képes támogatást adni a vállalatoknak, szervezeteknek a jelen elvárásai közepette.

Ezt ma már egyre többen látják. És aki még nem, az tapasztalja az ennek hiányából fakadó negatívumokat. A vállalatok, a szervezetek mind szélesebb köre számára lesz evidencia, hogy a kommunikációs eszköztárban kitüntetett helye és szerepe van a PR-nek. Persze ez a PR már nem „az” a PR. Mi, szakmabeliek évek, ha nem évtizedek óta azon dolgozunk, hogy meghaladjuk a korábbi képet. Mára azonban nemcsak lehetőség, hanem a fejlődés előfeltétele az eddig is igen széles eszköztár lehető legszélesebbre tágítása. A fejlesztés és a fejlődés esetenként üres lózungból valódi stratégiai iránnyá vált a szektorunkban. Fotós, videós kontent, közösségi média, influenszerek, egyéb digitális platformok vagy a rendezvénykommunikáció mellett minden nap új, a PR területén akár teljesen „tájidegennek” ható megoldásokat, technológiákat kell bevetnünk.

A fogyasztók ugyanis történeteket, hiteles sztorikat várnak. Nem azt, hogy az influenszer felmutasson egy terméket, amelyről azt mondja, hogy „az jó”. Folyamatos és valódi kontentet akarnak, amelybe illeszkedve – maradva az előző példánál – a véleményvezér is az igazat mondja. A megfelelő sztori képes lekötni az embereket, és ha már lekötjük őket, akkor marad idő az üzenetek átadására is. A történetmesélésben pedig mindig is a PR járt az élen. Ez a kulcs, ezért is kell a szó hagyományos értelmében vett technológiai fejlesztésekben gondolkodnia a PR-nek is: a figyelem felkeltésére rendelkezésre álló idő csökkenése megköveteli az innovációt.

A hirdetések kezelésétől kezdve a social median keresztül a kreatív anyagok elkészítéséig, a rendezvénykommunikációtól az MI- és VR-megoldásokig mindent magunkénak vallunk. Mi úgy véljük, hogy a PR maga a kommunikáció. Van, hogy magazint, esetleg könyvet írunk, máskor videót, filmet készítünk, hogy aztán egy élő talkshow szervezésére forduljunk rá, de előtte még egy komplex véleményvezér-tartalomra teszünk javaslatot, hogy aztán az egészet egy a célcsoportunkra szabott podcastadásban beszéljük át. Egyszóval: minden eszközzel a történetet támogatjuk.

 

Mamusits Péter

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...