Tíz nőből kilenc nem akar nyíltan beszélni a menstruációról, a tinédzserek több mint fele pedig inkább az iskolai zaklatást választaná, minthogy a havi vérzésről szót ejtsen. Ez az egyetlen példa rámutat, hogy hiába élünk modern világban, a társadalom tabuként kezel témákat, amelyek a női léthez tartoznak. Az előítéletektől és a tabuktól mentes világ megteremtéséhez első lépés a párbeszéd – vallja a Libresse, ezért legújabb, tabukat ledöntő kampányában arra kéri a nőket, hogy merjék elmondani a saját történeteiket. Így lehet közösen megteremteni egy olyan világot, amelyben minden, ami a nők egész életét meghatározza, végül természetessé válik.
Hány nő érezhette már azt, hogy a változó korral járó hőhullámok olyanok a testében, mint egy lángoló ház? Hányan látták a meddősségüket úgy, mint egy sivár, kihalt tájat? Mit érezhetnek azok a nők, akiket az endometriózis úgy fal fel belülről, mint egy kiéhezett szörnyeteg?
A menstruáció, a terhesség, a menopauza és a női test egyéb változásai fiziológia, természetes folyamatok, mégsem szokás megvitatni. Nem beszélünk a hozzájuk kötődő érzésekről sem, mert ez tabu. Gyakran éreznek a nők szégyent, félelmet, s bár sokan küzdenek nehézségekkel, kénytelenek hallgatásba burkolózni, elnyomni érzelmeiket, mert ezt várja el tőlük a társadalom. Ez kihat az önbizalmukra, jólétükre, a magabiztosságukra.
A Libresse Mondd ki #amibennedvan kampánya most arra ösztönzi a nőket, hogy törjék meg a csendet. Hallassák a hangjukat és bátran beszéljenek a női léthez kötődő érzéseinkről. Ezt a különös vegyes érzésekkel teli világot mutatja be őszintén, mellébeszélés nélkül a kampány nyitó filmje. A női méhet, mint egy önálló életet élő univerzumot láthatjuk, amely néha a nők ellen, néha pedig értük dolgozik a kitartásról, sebezhetőségről, örömről, rombolásról és gyönyörről szóló, igaz történetekben.
„Meg akarjuk mutatni a nők érzéseit, mert még mindig szinte láthatatlanok. Figyelmen kívül hagyjuk, vagy éppen megtagadjuk őket. Arra törekszünk, hogy a társadalom végre valóságként ismerje el a nők nehézségeit. Nyíltan, őszintén, lényegre törően beszélünk most is azokról a kérdésekről, amelyek minden nőt foglalkoztatnak, mégis sok esetben a tradicionális kulturális és társadalmi normák kapcsán a háttérbe szorulnak. Hisszük, hogy a nőket érintő tabukkal közösen kell szembenéznünk, hogy végül ledöntsük azokat. Az #amibennedvan kampányunk a világ számos országában elsöprően pozitív fogadtatásban részesült és bízunk benne, hogy Magyarországon is hozzájárulhat a pozitív szemléletformáláshoz” – hangsúlyozta Hegedűs Eszter a Libresse senior brand managere.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, sok nőnek kell mesélni, mert rengeteg, egyedi női történet létezik. Ezek sokszor szólnak szeretetről, örömről és vágyakról, máskor pedig haragról, fájdalomról és csalódásokról. Ám minden, amit ezekből a történetekből tanulhatunk, hozzásegít bennünket nemcsak a tabuk ledöntéséhez, hanem ahhoz is, hogy megszűnjön a nők intim zónájukhoz kötődő szégyenérzete. A szégyenérzetet, a stigmatizálást csak a rejtőzködés megszüntetésével lehet eltörölni.
Mi az #amibennedvan? Mondd ki! Meséld el, hogy Neked mi számít tabunak. Mi az, ami zavarba ejtő, kínos, fájó, keserű vagy épp édes és szép emlék a nőiségeddel kapcsolatban? Mi az #amibennedvan, de amit eddig nem mertél, nem akartál vagy szégyelltél elmondani?
A Libresse arra kér mindenkit, hogy ossza meg anonim módon a saját történetét a libresse.hu oldalon, vagy a márka Facebook oldalán közösen vitassák meg a témát.
A kampányhoz nyár végén influenszerek is csatlakoznak.