- Hirdetés -

A tanulás fontosabb lett a karriernél

|

Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak a cégek küldik kötelező tanfolyamokra a dolgozókat, hanem a munkavállalók is igénylik, hogy tanuljanak, fejlődjenek – és ebben a vállalat is támogatást nyújtson. A K&H HR szakértője szerint ennek az az oka, hogy a biztonságérzet és az önkiteljesedés elérésében is komoly szerepet játszik, hogy mennyire piacképes, jövőtálló a tudásunk. A több napos-hetes tanfolyamok mellett pedig egyre inkább teret nyernek a mikrolearning képzések, vagyis amikor kisebb, fókuszált egységekben lehet elsajátítani egy-egy új ismeretet.

Úgy tűnik, fontosabb lett a munkahelyi tanulás a karriernél. A Randstad legutóbbi, 2024-es Workmonitor kutatása alapján a munkahelyi fejlődési lehetőségek között a tréningek, képzések kerültek az első helyre, miközben a karrier megvalósítása csak a második helyen szerepel a munkahellyel szemben támasztott igények szempontjából – generációtól függetlenül. A tanulás, fejlődés lehetősége azonban a cégek többségénél még hiányos. A megkérdezettek csupán 46 százaléka jelezte, hogy vállalata segítséget nyújt a jövőálló tudás megszerzésében – holott a dolgozók közel negyede akár fel is mondana ennek hiányában.

„A cégek többségénél még mindig az anyagi juttatások és a munka-magánélet egyensúlyának biztosítása áll a fókuszban, és nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy a képzési lehetőségek is a munkáltatói csomag részét képezzék. Holott, ha lehetőséget biztosítunk a tanulásra, az új tudás és képességek megszerzésére, az a cég számára is előnyös, mert egyre képzettebbek lesznek a dolgozói. Az egyéneknek pedig biztonságérzetet nyújt, hogy a rendkívül gyorsan változó gazdasági és technológiai környezetben az új képességek elsajátítása és a technológiák naprakész ismerete biztosítja, hogy a munkájukra és tudásukra szükség lesz a jövőben is” – mondta el Medvey Leila, a K&H HR vezetője.

„Van azonban még egy komoly értéke a munkahelyi fejlődési lehetőségnek – legyen szó akár képzésekről, akár egy új csapatban vagy szakterületen való munkavégzésről. Mégpedig az, hogy az új ismeretek, emberek, projektek inspirálnak, sikerélményt, lehetőséget adnak arra, hogy új területeken is kiteljesedjünk – vagyis összességében elégedettebbek, boldogabbak, motiváltabbak lesznek a munkatársak. A K&H-nál ezért lehetőséget nyújtunk arra, hogy a kollégák nemcsak felfelé, de vertikálisan, vagyis oldalirányba is építhessék karrierjüket, bármikor kipróbálhassák magukat másik szakterületen: 2023-ban munkatársaink 22 százaléka váltott pozíciót a cégen belül” – hangsúlyozta Medvey Leila.

„A képzéseket illetően pedig folyamatosan újítunk és bővítünk, hogy munkavállalóink is lépést tarthassanak a fejlődéssel. Éves szinten 7 napot töltenek valamilyen képzésen a kollégák, ami meghaladja a piaci sztenderd 3-5 napos átlagot. Ezen belül pedig már nem csak e-learningeket biztosítunk, hanem érdekes szakmai előadásokon, kerekasztal beszélgetéseken vehetnek részt, olyan témákban, mint a mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság vagy a generációs kommunikáció, amelyek nemcsak a szakmai, vezetői, hanem a magánéleti döntéseikben is nagy segítséget nyújtanak. A pénzügyi és IT szakmai képzések mellett pedig olyan, a mindennapi életünkben is rendkívül praktikus képességfejlesztő tréningeket szervezünk, mint például az időgazdálkodás, vagy a stresszkezelés” – tette hozzá a szakértő.

Sok kicsi is sokra megy

Akár szakmai, akár egyéb képzésekről legyen szó, megfigyelhető a mikrolearning előretörése – vagyis az elsajátítandó ismeretek kisebb tanegységekre osztása, amellyel fókuszáltan és időhatékonyan elsajátítható egy-egy új ismereti anyag. A bank esetében erre szolgál a „tudásmorzsák” képzési program, amelyben a munkatársak praktikus és gyorsan elvégezhető e-learning anyagokon keresztül sajátíthatják el a mindennapi életet segítő, praktikus ismereteket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...