- Hirdetés -

A tartalomgyártás varázsa

|

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk.

(kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese)

- Két hete számottevő változásokat jelentettetek be. Miért volt ez fontos és miért éppen most történt?

- Ute Biernat: Sokkal többről van szó, mint egyszerű névváltásról vagy rebrandingről. Gyakorlatilag a hazai kereskedelmi televíziózás indulásától jelen vagyunk műsorgyártóként. Az első projektünk a Barátok közt volt, a Grundy UFA név talán már emiatt is jó pár néző számára ismerős lehet. A televíziós piac folyamatosan változik, ehhez természetesen mi is alkalmazkodunk. Igazodunk a trendekhez, a partnerek és a tulajdonosaink elvárásához is.

- Ács Emese: Az elmúlt évek tapasztalatai alapján úgy látjuk, hogy a magyar piacon éppen túl vagyunk a fikciós sorozatok iránti kereslet csúcsán. A műsorszolgáltatók elvárása, hogy rugalmasabb formátumötleteket biztosítsunk számukra. Ilyen például a non-fiction műfaj, melynek rövidebb a gyártási ideje, jobban skálázható és tervezhető, mint egy fikciós sorozat. Ezért döntöttünk úgy, hogy ilyen értelemben reagálunk a műsorszolgáltatói igényekre. A fő hangsúlyt tehát a szórakoztató műsorok gyártására helyezzük. Ugyanakkor törekszünk arra, hogy a kreatív feladatokra, saját fejlesztésű non-fiction formátumokra is nagyobb kapacitással koncentrálhassunk. Így például egyes műsorok esetében létrehozunk magyarországi gyártóbázist, egy úgynevezett hubot, hogy külföldi cégeknek, akár cégcsoporton belül is képesek legyünk gyártási munkát biztosítani. A névváltással szeretnénk ezt az oldalunkat is megerősíteni a kommunikációnkban.

- A menedzsment is átalakult, ez miért volt fontos? Hogyan oszlanak meg ezentúl a feladatok, ki, mivel foglalkozik majd és milyen hatása lesz ennek a cég működésére?

- Ute Biernat: Korábban elsősorban a fikciós tartalmú műsorok készítése volt a fókuszunk, 2015. május 1-jén alakult meg a non-fiction műsor részlegünk, amely már alapvetően szórakoztató műsorok gyártására épült. A névváltással ezeket a részlegeket gyúrtuk egybe és most már inkább egy nagy tartalomgyártóként funkcionálunk, amely minden partneri elvárást le tud fedni a kisebb, saját fejlesztésű projektektől kezdve a nagy licensz műsorok gyártásáig. Az UFA Magyarországnak két ügyvezetője van, Emese Magyarországról, míg én a német anyacég részéről, emellett továbbra is ellátom az UFA Show & Factual vezetői feladatait is. A jövőbeni feladataink között szerepel az UFA Produkció belső átszervezése, ami az első lépésünk lesz a jövőbeni piaci céljaink megvalósításához.

- Új stratégiát alakítottatok ki, mit reméltek ettől, illetve milyen célokat fogalmaztatok meg?

- Ute Biernat: Az üzleti terveink elérése érdekében szeretnénk megerősíteni a magyar vezetést.

- Ács Emese: A saját formátumokat később a nemzetközi piacokon is értékesíteni szeretnénk. Hiszünk és készülünk a streaming további előretörésére is, ezért azt tervezzük, hogy erre a piacra is belépünk a jövőben.

- Bővül-e a szolgáltatás portfóliótok, ha igen, milyen új tevékenységekkel?

- Ács Emese: Az, hogy az UFA és a Fremantle cégcsoport magyar leányvállalata vagyunk, lehetővé teszi, hogy első kézből juthassunk hozzá nemcsak az európai, hanem a világtrendekhez kapcsolódó kutatásokhoz, tapasztalatokhoz. A cégcsoport folyamatosan kutatja, hogy melyek azok a piaci szegmensek és területek, ahova tartalmat lehet gyártani, mert a televíziók mellett más platformok is igénylik az ötletet, formátumot. A Fremantle 25 országban aktív a kreatív és a gyártás terén, így nagyon nagy a merítés az új tartalmi ötletek kapcsán. Ahogy korábban már említettem, a jövőben tartalomgyártóként definiáljuk magunkat, akik akár kis, akár nagy képernyőre is színvonalas anyagokat képesek előállítani. Követjük a Fremantle fejlesztési irányait, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a magyarországi gyártóbázis mellett a külföldön készült úgynevezett hub produkciókra is nagyobb figyelmet fordítunk. Ennek lényege, hogy az egyes műsorok finanszírozását optimalizálni tudjuk ezzel a megoldással a cégcsoporton belül. Ezek nemcsak tervek, ugyanis előrehaladott tárgyalásokat folytatunk a témában a Fremantle-vel és egy nagy hazai országos tévécsatornával, így hamarosan már egy teljesen új gyártási módszerrel készülhet el egy-egy újabb produkció a hazai piacra is.

- A most bejelentett változások mennyire érintik majd a csapatot?

- Ács Emese: Jelenleg 50 munkavállalónk van. A rövid-, közép- és hosszú távú terveink megvalósításához pedig szinte biztos, hogy inkább létszámot kell növelni és még több szakembert magunkhoz csábítani.

- Mennyire nehéz megfelelő szakembereket találni?

- Ute Biernat: A fiatal szakemberek bevonzása minden iparágban világszerte kihívásokat jelent, még a legtöbb Fremantle vállalatunk számára is. Fel kell kutatni a fiatal munkavállalók igényeit, és olyan munkakörnyezetet kell teremteni számukra, amely megfelel az igényeiknek és elvárásaiknak.

- Ács Emese: Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk az utánpótlásnevelésre, hogy minél több fiatalt tudjunk a műsor-, illetve tartalomgyártás világába csábítani. Hiszünk a tartalomgyártás világának varázsában, és ezt a szenvedélyt szeretnénk továbbadni a jövő generációinak. És ezt csak úgy lehet, ha olyan munkahelyi és karrier lehetőséget kínálunk, ami megszólítja őket. Ma már muszáj perspektívát mutatni, hogy ha valaki elhívatott és tanulni, fejlődni szeretne, az nálunk megtalálja a számítását. És persze az is fontos, hogy aki általunk tanulta meg a szakmát, maradjon is nálunk. Erre már van jó pár konkrét példánk is, hiszen vannak olyan kollégáink, akik pár éve még pályakezdő fiatal gyakornokként kezdtek nálunk és a jövőben már a legfontosabb műsorainkban kapnak majd magas pozíciót. Ezek a történetek nekünk is optimizmusra adnak okot, hogy a csapatunkhoz érdemes tartozni. A jövő mindig a fiataloké, mi pedig szeretnénk, ha ezt a jövőt nálunk kezdenék el építeni.

- Mi jelenti most a legnagyobb kihívást a műsorgyártásban?

- Ute Biernat: A műsorgyártásban mindig voltak és lesznek is kihívások. Az egyik legnagyobb a költséghatékonyság és az, hogy olyan formátumötleteket hozzunk létre a Fremantle csoporton belül, amelyek a nemzetközi piacra is eljuthatnak. Ezen felül folyamatosan új üzleti modelleket, valamint új platformokat keresünk a tartalmaink számára. Éppen ezért szeretnénk több lábra állni, hogy egy kiszámítható, tervezhető pályán tudjunk működni.

- Tavaly 4,4 milliárd forintos árbevételt ért el a cég. Idén milyen eredményekre számítotok?

- Ács Emese: Cégvezetőként nem lehet más a cél, mint hogy mindig nagyobb bevételre és nagyobb nyereségre tehessünk szert. Ezt az évet mérföldkőnek tekintjük, mivel ez volt az első év, amikor három országos televíziós csatornának, az RTL-nek, a TV2-nek és a Viasat3-ra is készítettünk műsorokat. Szeretnénk ezeket a jó kapcsolatot megtartani a csatornákkal, hogy a jövőben is egymás partnerei lehessünk.

- Ha egy év múlva beszélünk, mikor lennétek elégedettek, ha milyen helyzetben lenne a cég szakmailag, üzletileg?

- Ács Emese: A küldetésünk nemcsak a pénzről szól, éppen ezért a leginkább akkor lennék elégedett, ha még több fiatal és tehetséges szakember választaná rajtunk keresztül a tartalomgyártást, mint szakmát, hogy hosszú távra biztosíthassuk a színvonalas szórakoztatást, legyen szó bármilyen formátumról. Az pedig csak hab lenne a tortán, ha a saját fejlesztésű projektjeink nemcsak Magyarországon, hanem Európa vagy akár világszerte is minél több helyen jelenhetnének meg. Szeretnék továbbá jövőre legalább egy olyan formátumot, aminek a gyártóbázisa Magyarországon van, és a külföldi cégek hozzánk jönnek leforgatni a saját verziójukat.

- Ute Biernat: Hatalmas célok, nagy kihívások. Szórakoztató műsorokat szeretnénk készíteni valódi emberekkel, valós helyszíneken, igazi nézőközönség számára. Ez a szenvedélyünk, és ez az, amit képviselünk a jövőben is.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...