- Hirdetés -

A tartalomgyártás varázsa

|

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk.

(kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese)

- Két hete számottevő változásokat jelentettetek be. Miért volt ez fontos és miért éppen most történt?

- Ute Biernat: Sokkal többről van szó, mint egyszerű névváltásról vagy rebrandingről. Gyakorlatilag a hazai kereskedelmi televíziózás indulásától jelen vagyunk műsorgyártóként. Az első projektünk a Barátok közt volt, a Grundy UFA név talán már emiatt is jó pár néző számára ismerős lehet. A televíziós piac folyamatosan változik, ehhez természetesen mi is alkalmazkodunk. Igazodunk a trendekhez, a partnerek és a tulajdonosaink elvárásához is.

- Ács Emese: Az elmúlt évek tapasztalatai alapján úgy látjuk, hogy a magyar piacon éppen túl vagyunk a fikciós sorozatok iránti kereslet csúcsán. A műsorszolgáltatók elvárása, hogy rugalmasabb formátumötleteket biztosítsunk számukra. Ilyen például a non-fiction műfaj, melynek rövidebb a gyártási ideje, jobban skálázható és tervezhető, mint egy fikciós sorozat. Ezért döntöttünk úgy, hogy ilyen értelemben reagálunk a műsorszolgáltatói igényekre. A fő hangsúlyt tehát a szórakoztató műsorok gyártására helyezzük. Ugyanakkor törekszünk arra, hogy a kreatív feladatokra, saját fejlesztésű non-fiction formátumokra is nagyobb kapacitással koncentrálhassunk. Így például egyes műsorok esetében létrehozunk magyarországi gyártóbázist, egy úgynevezett hubot, hogy külföldi cégeknek, akár cégcsoporton belül is képesek legyünk gyártási munkát biztosítani. A névváltással szeretnénk ezt az oldalunkat is megerősíteni a kommunikációnkban.

- A menedzsment is átalakult, ez miért volt fontos? Hogyan oszlanak meg ezentúl a feladatok, ki, mivel foglalkozik majd és milyen hatása lesz ennek a cég működésére?

- Ute Biernat: Korábban elsősorban a fikciós tartalmú műsorok készítése volt a fókuszunk, 2015. május 1-jén alakult meg a non-fiction műsor részlegünk, amely már alapvetően szórakoztató műsorok gyártására épült. A névváltással ezeket a részlegeket gyúrtuk egybe és most már inkább egy nagy tartalomgyártóként funkcionálunk, amely minden partneri elvárást le tud fedni a kisebb, saját fejlesztésű projektektől kezdve a nagy licensz műsorok gyártásáig. Az UFA Magyarországnak két ügyvezetője van, Emese Magyarországról, míg én a német anyacég részéről, emellett továbbra is ellátom az UFA Show & Factual vezetői feladatait is. A jövőbeni feladataink között szerepel az UFA Produkció belső átszervezése, ami az első lépésünk lesz a jövőbeni piaci céljaink megvalósításához.

- Új stratégiát alakítottatok ki, mit reméltek ettől, illetve milyen célokat fogalmaztatok meg?

- Ute Biernat: Az üzleti terveink elérése érdekében szeretnénk megerősíteni a magyar vezetést.

- Ács Emese: A saját formátumokat később a nemzetközi piacokon is értékesíteni szeretnénk. Hiszünk és készülünk a streaming további előretörésére is, ezért azt tervezzük, hogy erre a piacra is belépünk a jövőben.

- Bővül-e a szolgáltatás portfóliótok, ha igen, milyen új tevékenységekkel?

- Ács Emese: Az, hogy az UFA és a Fremantle cégcsoport magyar leányvállalata vagyunk, lehetővé teszi, hogy első kézből juthassunk hozzá nemcsak az európai, hanem a világtrendekhez kapcsolódó kutatásokhoz, tapasztalatokhoz. A cégcsoport folyamatosan kutatja, hogy melyek azok a piaci szegmensek és területek, ahova tartalmat lehet gyártani, mert a televíziók mellett más platformok is igénylik az ötletet, formátumot. A Fremantle 25 országban aktív a kreatív és a gyártás terén, így nagyon nagy a merítés az új tartalmi ötletek kapcsán. Ahogy korábban már említettem, a jövőben tartalomgyártóként definiáljuk magunkat, akik akár kis, akár nagy képernyőre is színvonalas anyagokat képesek előállítani. Követjük a Fremantle fejlesztési irányait, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a magyarországi gyártóbázis mellett a külföldön készült úgynevezett hub produkciókra is nagyobb figyelmet fordítunk. Ennek lényege, hogy az egyes műsorok finanszírozását optimalizálni tudjuk ezzel a megoldással a cégcsoporton belül. Ezek nemcsak tervek, ugyanis előrehaladott tárgyalásokat folytatunk a témában a Fremantle-vel és egy nagy hazai országos tévécsatornával, így hamarosan már egy teljesen új gyártási módszerrel készülhet el egy-egy újabb produkció a hazai piacra is.

- A most bejelentett változások mennyire érintik majd a csapatot?

- Ács Emese: Jelenleg 50 munkavállalónk van. A rövid-, közép- és hosszú távú terveink megvalósításához pedig szinte biztos, hogy inkább létszámot kell növelni és még több szakembert magunkhoz csábítani.

- Mennyire nehéz megfelelő szakembereket találni?

- Ute Biernat: A fiatal szakemberek bevonzása minden iparágban világszerte kihívásokat jelent, még a legtöbb Fremantle vállalatunk számára is. Fel kell kutatni a fiatal munkavállalók igényeit, és olyan munkakörnyezetet kell teremteni számukra, amely megfelel az igényeiknek és elvárásaiknak.

- Ács Emese: Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk az utánpótlásnevelésre, hogy minél több fiatalt tudjunk a műsor-, illetve tartalomgyártás világába csábítani. Hiszünk a tartalomgyártás világának varázsában, és ezt a szenvedélyt szeretnénk továbbadni a jövő generációinak. És ezt csak úgy lehet, ha olyan munkahelyi és karrier lehetőséget kínálunk, ami megszólítja őket. Ma már muszáj perspektívát mutatni, hogy ha valaki elhívatott és tanulni, fejlődni szeretne, az nálunk megtalálja a számítását. És persze az is fontos, hogy aki általunk tanulta meg a szakmát, maradjon is nálunk. Erre már van jó pár konkrét példánk is, hiszen vannak olyan kollégáink, akik pár éve még pályakezdő fiatal gyakornokként kezdtek nálunk és a jövőben már a legfontosabb műsorainkban kapnak majd magas pozíciót. Ezek a történetek nekünk is optimizmusra adnak okot, hogy a csapatunkhoz érdemes tartozni. A jövő mindig a fiataloké, mi pedig szeretnénk, ha ezt a jövőt nálunk kezdenék el építeni.

- Mi jelenti most a legnagyobb kihívást a műsorgyártásban?

- Ute Biernat: A műsorgyártásban mindig voltak és lesznek is kihívások. Az egyik legnagyobb a költséghatékonyság és az, hogy olyan formátumötleteket hozzunk létre a Fremantle csoporton belül, amelyek a nemzetközi piacra is eljuthatnak. Ezen felül folyamatosan új üzleti modelleket, valamint új platformokat keresünk a tartalmaink számára. Éppen ezért szeretnénk több lábra állni, hogy egy kiszámítható, tervezhető pályán tudjunk működni.

- Tavaly 4,4 milliárd forintos árbevételt ért el a cég. Idén milyen eredményekre számítotok?

- Ács Emese: Cégvezetőként nem lehet más a cél, mint hogy mindig nagyobb bevételre és nagyobb nyereségre tehessünk szert. Ezt az évet mérföldkőnek tekintjük, mivel ez volt az első év, amikor három országos televíziós csatornának, az RTL-nek, a TV2-nek és a Viasat3-ra is készítettünk műsorokat. Szeretnénk ezeket a jó kapcsolatot megtartani a csatornákkal, hogy a jövőben is egymás partnerei lehessünk.

- Ha egy év múlva beszélünk, mikor lennétek elégedettek, ha milyen helyzetben lenne a cég szakmailag, üzletileg?

- Ács Emese: A küldetésünk nemcsak a pénzről szól, éppen ezért a leginkább akkor lennék elégedett, ha még több fiatal és tehetséges szakember választaná rajtunk keresztül a tartalomgyártást, mint szakmát, hogy hosszú távra biztosíthassuk a színvonalas szórakoztatást, legyen szó bármilyen formátumról. Az pedig csak hab lenne a tortán, ha a saját fejlesztésű projektjeink nemcsak Magyarországon, hanem Európa vagy akár világszerte is minél több helyen jelenhetnének meg. Szeretnék továbbá jövőre legalább egy olyan formátumot, aminek a gyártóbázisa Magyarországon van, és a külföldi cégek hozzánk jönnek leforgatni a saját verziójukat.

- Ute Biernat: Hatalmas célok, nagy kihívások. Szórakoztató műsorokat szeretnénk készíteni valódi emberekkel, valós helyszíneken, igazi nézőközönség számára. Ez a szenvedélyünk, és ez az, amit képviselünk a jövőben is.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...