A Tesco is csatlakozott a magyar beszállítókat segítő oldalhoz

A Tesco is csatlakozott a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „NAK Piactér” programjához, ami a koronavírus-járvány által érintett termelőknek hivatott segíteni. Az áruházlánc vásárlói kiszolgálásában szorosan támaszkodik a hazai termelőkre, akik közül sokan a Tesco sajátmárkás kínálatát is biztosítják, számos magyar partnere pedig az áruházlánc cseh, lengyel és szlovák üzleteibe is szállít.

Több mint 20 éves magyarországi működése során a Tesco a magyar háztartások meghatározó szereplőjévé vált. 201 áruházában hetente mintegy 2,7 millió alkalommal vásárolnak a magyar fogyasztók, nemrég bővült Online Bevásárlás Szolgáltatása pedig országszerte 1,7 millió háztartásban érhető el. Vásárlói kiszolgálásában a Tesco szorosan támaszkodik mintegy 800 hazai szállító partnerére, akik közül sokan az áruházlánc saját márkás termékeinek előállításában is részt vesznek, így a Tescóval lehetőségük nyílik kilépni a nemzetközi piacokra is.

Jó példa erre a Dombegyházi EURO TÉSZ Kft., ami immár 16 éve a Tesco dinnyeszállító partnere. A békés megyei, 52 helyi dinnye termelőt képviselő szövetkezet csak tavaly 4,4 millió kilogramm dinnyét szállított a Tescónak, amely mennyiségből 3 millió kilogrammot a Tesco közép-európai piacaira, Csehországba, Lengyelországba és Szlovákiába exportáltak. Egy másik példa az almát szállító Nagykálló-TÉSZ, ami – ha az időjárás is engedi – egész évben szállít magyar almát az áruházakba, gyümölcsei a teljes kínálatában megtalálhatóak, a vásárlói igényeknek köszönhetően pedig az elmúlt három évben 50 százalékkal tudta növelni forgalmát a Tesco irányába.

Nem ritka, hogy 1-1 termék esetében a kínálat jelentős részét egy partnerre alapozza az áruházlánc, de az sem, hogy partnerei elsősorban a Tescóra támaszkodnak. A Lactalis Hungária Kft. (korábbi nevén Kuntej Zrt.) tiszafüredi üzeme például saját termékei mellett a Tesco sajátmárkás kínálatának fő beszállítója is, a kisvárdai Master Good Kft. biztosítja a csomagolt csirkehús kínálat közel kétharmadát, a Fuchs tojás pedig tízből több mint nyolc tojását a Tescóban adja el. A Mezőker Kft – amely az áruházlánc Magyarországra érkezése óta partner – új termények termesztését is elindította már a Tescóval. Noha kezdetben csak makói vöröshagymát szállított, később a Homokhátság több száz termelőjét összefogva piros és sárga újburgonyát kezdett termeszteni az áruházlánc számára, aminek beszerzését a Tesco is jelentős mértékben a szegedi cégre alapozta és teszi ezt azóta is.