Az RTL-nek jobban fekvő célcsoportnál is nyert a TV2. A heti eredmény szempontjából a szombat estének volt kulcsszerepe.
A mögöttünk álló hét a TV2-nek feküdt jobban. A csatorna teljes napon nagyjából ugyanazt hozta mint egy héttel korábban. Főműsoridőben viszont a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál 1,5-1,5 százalékponttal, a 18-49 éveseknél pedig 1,6 százalékponttal erősödtek. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub az esti sávban, a 18-49 éveseknél 2 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1,8 százalékpontot, a teljes lakosságnál pedig 1,3 százalékpontot vesztett a korábbi héthez viszonyítva. Így mindhárom célcsoportnál a teljes nap mellett a főműsoridőt is behúzta a TV2, még ha csak 0,2 százalékponttal is (a 18-49 és a 18-59 éveseknél is ennyi volt az előnyük).
A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport nyerte a hetet az RTL Magyarország előtt. Teljes napon, főműsoridőben, a 18-49-es és 18-59-es célcsoportoknál és a teljes lakosságnál is. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt teljes napon és a teljes lakosságnál érte el, 26 százalékot tett ki a heti share-jük az RTL Magyarország 17,3 százalékával szemben, azaz 8,7 százalékpont volt a differencia. A legkisebb különbséget a 18-59 éveseknél és főműsoridőben mérték, a TV2 Csoport itt 27,2 százalékot, az RTL Magyarország 25,2 százalékot hozott össze, azaz kerek 2 százalékpontot tett ki a különbség.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,5 | 16,7 | 15,7 |
RTL Klub | 15,3 | 14,6 | 15,5 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,4 | 13,1 | 11,5 |
RTL Klub | 9,3 | 8,6 | 9,4 |
A többi csatornaportfóliót is nézve, múlt héten az MTVA számított a harmadik legerősebb szereplőnek. A teljes lakosságnál ez nem nagy újdonság, mert ott hagyományosan jól teljesítenek, viszont az elmúlt héten a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is harmadikok voltak. Ebben nagy szerepe volt az M4 Sportnak, ami főműsoridőben a teljes lakosságnál a hét negyedik legnézettebbje, főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál pedig az ötödik legnézettebb csatornája volt (az RTL Klub és a TV2 mellett csak a Mozi+ és a Film+ előzte meg a sportcsatornát).
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,6 | 26,0 | 24,9 |
RTL Magyarország | 19,3 | 17,3 | 18,8 |
MTVA | 7,3 | 11,0 | 6,3 |
AMC Networks | 5,3 | 5,0 | 5,3 |
Paramount Global | 4,7 | 3,8 | 5,5 |
Network4 | 3,9 | 4,3 | 2,9 |
Antenna Entertainment Group | 3,2 | 2,5 | 3,1 |
Warner Bros. Discovery | 2,5 | 3,2 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 19,2% / 18,9% (17,6% / 16,5%)
Tények Plusz – 15,2% / 15,4% (14,9% / 14,2%)
Séfek séfe – 14,7% / 15,3% (14,4% / 15,2%)
Bezár a bazár – 6,8% / 7,1% (6,9% / 7,1%)
RTL Klub
Híradó – 19,5% / 17,6% (20,6% / 19,2%)
Fókusz – 16% / 15,8% (17,6% / 18,4%)
Keresztanyu – 13,7% / 13% (14,8% / 14,6%)
Nyerő páros – 15,7% / 16,5% (17,3% / 17,7%)
A napi műsorok terén a 18-49 és a 18-59 éveseknél elért heti átlag közötti különbség általában bőven egy százalékponton belül szokott alakulni. Magyarán egész hasonlóan teljesítenek a műsorok ennél a két célcsoportnál. Az RTL Híradó kapcsán viszont – nem először – meglepően nagy, közel két százalékpontos differenciát látni. Érdekes módon a 18-59 éveseknél erősebb a hírműsor, mint a fő csapásirányuknak számító 18-49 éveseknél. Előbbinél, ha szűken is, de nyerték a hetet, viszont a 18-49 éveseknél jobb átlagot produkált a Tények.
A TV2-n a Séfek séfe nagyjából hozta a csatorna főműsoridős átlagát, az RTL Klubon a Nyerő páros az átlagnál jobb – de az előző hetinél rosszabb – eredményt ért el. A Keresztanyu pedig elmaradt az RTL-es csatornaátlagtól.
A két legnézettebb televízió közötti heti verseny tulajdonképpen a hétvégén dőlt el. A korábbi hetekben az X-Faktornak köszönhetően a szombatot lazán nyerte az RTL Klub. Múlt héten viszont a TV2 szombaton is Sztárban sztár leszeket adott. Ezt a 18-49 éveseknél ugyan verte az X-Faktor, de egész sok nézőt is elvitt tőlük a TV2-s műsor középdöntője. A X-Faktor share-je 28 százalékot tett ki a 18-49 éveseknél, a Sztárban sztár leszeké pedig 16,3 százalékot. Egy héttel korábban – érdemi versenytárs nélkül – még 36,6 százalékos share-rel futott az X-Faktor. A Sztárban sztár leszek vasárnapi adása 27,5 százalékot ért el a 18-49 éveseknél, az RTL-en a Tehetség első látásra erejéből viszont csak 9,7 százalékra futotta.
A hét legnézettebb műsora így a Sztárban sztár leszek vasárnapi adása volt a teljes lakosságnál, a 18-59 és a 18-49 éveseknél is. A teljes lakosságnál ez volt az egyetlen műsor, ami megugrotta az egymilliós szintet, egészen pontosan 1,19 milliós nézőszámot értek el. A 18-59 éveseknél a műsor nézettsége 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer volt.
Az X-Faktornak most a második hely sem jött össze, ugyanis mindhárom célcsoportnál a múlt hétfői Magyarország-Olaszország meccs bizonyult a második legnézettebbnek. A teljes lakosságnál ez 932 ezer, a 18-59 éveseknél 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer nézőt jelentett.
Az X-Fakor a 18-49 és a 18-59 éveseknél végzett a harmadik helyen 404 ezres, illetve 487 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál viszont csak az ötödikek voltak 750 ezres nézettséggel, mert egy Tények és egy Tények Plusz adás is befurakodott eléjük.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 618 988 | 27,2 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS | M4 SPORT | 561 646 | 28,4 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 487 262 | 23,5 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR | M4 SPORT | 407 786 | 22,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 405 698 | 19,6 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ | M4 SPORT | 339 444 | 24,0 |
TÉNYEK | TV2 | 315 651 | 18,1 |
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? | RTL KLUB | 306 146 | 17,8 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 304 900 | 17,3 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 300 988 | 21,5 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 1 192 474 | 27,8 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS | M4 SPORT | 932 834 | 24,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 817 528 | 19,9 |
TÉNYEK | TV2 | 779 148 | 25,6 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 750 768 | 19,7 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR | M4 SPORT | 671 174 | 19,0 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 649 872 | 22,0 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 599 966 | 14,7 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 599 277 | 15,4 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ | M4 SPORT | 587 099 | 22,5 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 439 495 | 27,5 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS | M4 SPORT | 415 719 | 30,0 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 404 591 | 28,0 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR | M4 SPORT | 302 088 | 23,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 279 016 | 19,8 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ | M4 SPORT | 245 548 | 24,6 |
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? | RTL KLUB | 226 982 | 19,1 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 218 972 | 16,8 |
TÉNYEK | TV2 | 215 649 | 18,3 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 203 584 | 20,8 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás