A TV2 behúzta a múlt hetet

Sztárban sztár leszek TV2 2022 október

Az RTL-nek jobban fekvő célcsoportnál is nyert a TV2. A heti eredmény szempontjából a szombat estének volt kulcsszerepe.

A mögöttünk álló hét a TV2-nek feküdt jobban. A csatorna teljes napon nagyjából ugyanazt hozta mint egy héttel korábban. Főműsoridőben viszont a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál 1,5-1,5 százalékponttal, a 18-49 éveseknél pedig 1,6 százalékponttal erősödtek. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub az esti sávban, a 18-49 éveseknél 2 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1,8 százalékpontot, a teljes lakosságnál pedig 1,3 százalékpontot vesztett a korábbi héthez viszonyítva. Így mindhárom célcsoportnál a teljes nap mellett a főműsoridőt is behúzta a TV2, még ha csak 0,2 százalékponttal is (a 18-49 és a 18-59 éveseknél is ennyi volt az előnyük).

A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport nyerte a hetet az RTL Magyarország előtt. Teljes napon, főműsoridőben, a 18-49-es és 18-59-es célcsoportoknál és a teljes lakosságnál is. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt teljes napon és a teljes lakosságnál érte el, 26 százalékot tett ki a heti share-jük az RTL Magyarország 17,3 százalékával szemben, azaz 8,7 százalékpont volt a differencia. A legkisebb különbséget a 18-59 éveseknél és főműsoridőben mérték, a TV2 Csoport itt 27,2 százalékot, az RTL Magyarország 25,2 százalékot hozott össze, azaz kerek 2 százalékpontot tett ki a különbség.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,5 16,7 15,7
RTL Klub 15,3 14,6 15,5

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,4 13,1 11,5
RTL Klub 9,3 8,6 9,4

 

A többi csatornaportfóliót is nézve, múlt héten az MTVA számított a harmadik legerősebb szereplőnek. A teljes lakosságnál ez nem nagy újdonság, mert ott hagyományosan jól teljesítenek, viszont az elmúlt héten a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is harmadikok voltak. Ebben nagy szerepe volt az M4 Sportnak, ami főműsoridőben a teljes lakosságnál a hét negyedik legnézettebbje, főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál pedig az ötödik legnézettebb csatornája volt (az RTL Klub és a TV2 mellett csak a Mozi+ és a Film+ előzte meg a sportcsatornát).

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,6 26,0 24,9
RTL Magyarország 19,3 17,3 18,8
MTVA 7,3 11,0 6,3
AMC Networks 5,3 5,0 5,3
Paramount Global 4,7 3,8 5,5
Network4 3,9 4,3 2,9
Antenna Entertainment Group 3,2 2,5 3,1
Warner Bros. Discovery 2,5 3,2 2,5

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 19,2% / 18,9% (17,6% / 16,5%)
Tények Plusz – 15,2% / 15,4% (14,9% / 14,2%)
Séfek séfe – 14,7% / 15,3% (14,4% / 15,2%)
Bezár a bazár – 6,8% / 7,1% (6,9% / 7,1%)

RTL Klub
Híradó – 19,5% / 17,6% (20,6% / 19,2%)
Fókusz – 16% / 15,8% (17,6% / 18,4%)
Keresztanyu – 13,7% / 13% (14,8% / 14,6%)
Nyerő páros – 15,7% / 16,5% (17,3% / 17,7%)

A napi műsorok terén a 18-49 és a 18-59 éveseknél elért heti átlag közötti különbség általában bőven egy százalékponton belül szokott alakulni. Magyarán egész hasonlóan teljesítenek a műsorok ennél a két célcsoportnál. Az RTL Híradó kapcsán viszont – nem először – meglepően nagy, közel két százalékpontos differenciát látni. Érdekes módon a 18-59 éveseknél erősebb a hírműsor, mint a fő csapásirányuknak számító 18-49 éveseknél. Előbbinél, ha szűken is, de nyerték a hetet, viszont a 18-49 éveseknél jobb átlagot produkált a Tények.

A TV2-n a Séfek séfe nagyjából hozta a csatorna főműsoridős átlagát, az RTL Klubon a Nyerő páros az átlagnál jobb – de az előző hetinél rosszabb – eredményt ért el. A Keresztanyu pedig elmaradt az RTL-es csatornaátlagtól.

A két legnézettebb televízió közötti heti verseny tulajdonképpen a hétvégén dőlt el. A korábbi hetekben az X-Faktornak köszönhetően a szombatot lazán nyerte az RTL Klub. Múlt héten viszont a TV2 szombaton is Sztárban sztár leszeket adott. Ezt a 18-49 éveseknél ugyan verte az X-Faktor, de egész sok nézőt is elvitt tőlük a TV2-s műsor középdöntője. A X-Faktor share-je 28 százalékot tett ki a 18-49 éveseknél, a Sztárban sztár leszeké pedig 16,3 százalékot. Egy héttel korábban – érdemi versenytárs nélkül – még 36,6 százalékos share-rel futott az X-Faktor. A Sztárban sztár leszek vasárnapi adása 27,5 százalékot ért el a 18-49 éveseknél, az RTL-en a Tehetség első látásra erejéből viszont csak 9,7 százalékra futotta.

A hét legnézettebb műsora így a Sztárban sztár leszek vasárnapi adása volt a teljes lakosságnál, a 18-59 és a 18-49 éveseknél is. A teljes lakosságnál ez volt az egyetlen műsor, ami megugrotta az egymilliós szintet, egészen pontosan 1,19 milliós nézőszámot értek el. A 18-59 éveseknél a műsor nézettsége 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer volt.

Az X-Faktornak most a második hely sem jött össze, ugyanis mindhárom célcsoportnál a múlt hétfői Magyarország-Olaszország meccs bizonyult a második legnézettebbnek. A teljes lakosságnál ez 932 ezer, a 18-59 éveseknél 618 ezer, a 18-49 éveseknél 439 ezer nézőt jelentett.

Az X-Fakor a 18-49 és a 18-59 éveseknél végzett a harmadik helyen 404 ezres, illetve 487 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál viszont csak az ötödikek voltak 750 ezres nézettséggel, mert egy Tények és egy Tények Plusz adás is befurakodott eléjük.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 618 988 27,2
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 561 646 28,4
X-FAKTOR RTL KLUB 487 262 23,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 407 786 22,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 405 698 19,6
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 339 444 24,0
TÉNYEK TV2 315 651 18,1
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 306 146 17,8
HÍRADÓ RTL KLUB 304 900 17,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 300 988 21,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 192 474 27,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 932 834 24,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 817 528 19,9
TÉNYEK TV2 779 148 25,6
X-FAKTOR RTL KLUB 750 768 19,7
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 671 174 19,0
HÍRADÓ RTL KLUB 649 872 22,0
KERESZTANYU RTL KLUB 599 966 14,7
SÉFEK SÉFE TV2 599 277 15,4
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 587 099 22,5

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 439 495 27,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 415 719 30,0
X-FAKTOR RTL KLUB 404 591 28,0
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 302 088 23,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 279 016 19,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – STÚDIÓ M4 SPORT 245 548 24,6
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 226 982 19,1
SÉFEK SÉFE TV2 218 972 16,8
TÉNYEK TV2 215 649 18,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 203 584 20,8

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás