Hat este is nézettebbnek bizonyult a TV2 az RTL Klubnál. Ennek ellenére a hét legmagasabb nézőszámát RTL-es műsorok érték el a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is.
Újabb hetet nyert a TV2, ráadásul az RTL Klubnak elvileg jobban fekvő célcsoportnál (18-49 évesek, főműsoridő). A TV2 13,1 százalékos, az RTL Klub 11,5 százalékos közönségarányt ért el, azaz 1,6 százalékpontot tett ki a két csatorna közötti differencia. A TV2 nyerte az estéket hétfőtől péntekig, valamint vasárnap, az RTL Klub pedig csak szombaton bizonyult nézettebbnek.
A csatornaportfóliók tekintetében gyakorlatilag egál lett az eredmény (RTL Magyarország: 25 százalék, TV2 Csoport: 24,9 százalék). A nemzetközi csatornacsaládok közül pedig az AMC teljesített a legjobban 6 százalékos heti share-rel, majd az 5,2 százalékos ViacomCBS és a kerek 5 százalékot elérő Sony volt a sorrend.
2. hét / 1. hét / 53. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 11,5% / 12,2% / 11,2%
TV2 – 13,1% / 12,9% / 13,6%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (2. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 6,1% (7,5%)
Híradó – 16,6% (17,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,8% (15,4%)
Keresztanyu – 16,4% (17,8%)
New Amsterdam – 7% (9%)
TV2
A bosszú csapdájában – 10,5% (9,8%)
Tények – 14,4% (12,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,9% (10,8%) – hétfőtől szombatig
Doktor Balaton – 13,6% (12,2%)
Exatlon Hungary – 16,3% (15,9%)
A fentiekből nagyjából látszik is, hogy hétköznapokon mivel nyerte meg a 19 óra utáni időszakot a TV2. Amikor nem övék volt az adott műsorsáv, akkor sem kaptak ki nagyon; a főműsoridő végét pedig jelentős előnnyel vitték.
A korábbi héthez képest erősödött a Doktor Balaton átlagos közönségaránya és nézőszáma is (192 ezerről 200 ezerre). A sorozat nem nyerte a sávját, de nem hozott rossz eredményeket és látszik azért a javuló tendencia is. (A teljes lakosságnál pedig kifejezetten erős eredményeket szállított a Doktor Balaton). Az Exatlon és a Keresztanyu nagyon közel volt egymáshoz a közös sávjukban, az RTL-es sorozat vége után viszont már óriásira nőtt az TV2 előnye.
A New Amsterdam sorozat tehát nem ellenfél az Exatlonnak, ráadásul az amerikai kórházsorozat még gyengült is a korábbi héthez képest. Ebből továbbra is az látszik, hogy a vásárolt külföldi sorozatok nem nagyon hoznak már jó eredményt egy nagy csatornán.
A fentiek ellenére RTL-es produkciók állnak a 18-49 éves és a teljes lakosságos műsoros toplista élén is. A kereskedelmi célcsoportnál a Keresztanyu keddi epizódja volt a hét legnézettebb műsora (278 ezer néző). A második legnézettebbnek pedig a vasárnapi RTL Híradó bizonyult (255 ezer néző). (Amennyiben egyébként a sorozatokból nem csak a legnézettebb adással számolnánk, akkor a Keresztanyu a toplista első négy helyét foglalná el a 18-49 éveseknél). A teljes lakosságnál a hét legnézettebbje a vasárnapi RTL Híradó volt 861 ezres nézőszámmal.
A TV2 legnézettebb műsorának a 18-49 éveseknél az Exatlon keddi adása számított (250 ezer néző), a második legjobb eredményt pedig a vasárnap este műsorra tűzött Csaló csajok című film érte el (213 ezer néző). A teljes lakosságnál a TV2 legtöbb nézőt vonzó tartalma a csütörtök esti Tények volt (836 ezer néző), a második legnézettebbnek pedig a Doktor Balaton csütörtöki epizódja bizonyult 716 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.