2020 utolsó hetében a TV2 a 18-49 évesek körében és főműsoridőben magasabb közönségarányt ért el, mint az RTL Klub. Utóbbinál pedig annak örülhetnek, hogy a Keresztanyu sorozat több mint egymilliós nézőszámmal kezdett.
A korábbi években a két ünnep közötti időszakot megúszósra vették még a legnagyobb csatornák is, jellemzően filmekkel igyekeztek letudni az év utolsó napjait. Ehhez képest idén gyakorlatilag már rögtön karácsony után elkezdődött a 2021-es tévés szezon, a TV2 ugyanis bemutatta a legújabb napi sorozatát, a Doktor Balatont, valamint elindították az Exatlon Hungary új évadát is.
Ennek megfelelően a TV2 az élen végzett az egész hetet nézve a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Ezen belül hétfőtől péntekig a TV2 nyerte az estéket, a szombati és a vasárnapi főműsoridő viszont az RTL Klubé volt.
Csoportszinten is nyerte az 53. hetet a TV2, a csatornáik 27 százalékos közönségarányt produkáltak, miközben az RTL Magyarország televíziói 24 százalékot értek el. A nemzetközi portfóliók terén a múlt héten folytatódott az AMC év végi menetelése, a csatornáik összességében 9 százalékos heti share-t hoztak össze, miközben a Sony televíziói 5,7 százalékkal, a ViacomCBS pedig 5,1 százalékkal zárta az 53. hetet.
53. hét / 52. hét / 51. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 11,2% / 12,9% / 15,1%
TV2 – 13,6% / 11,8% / 9,7%
Múlt héten a TV2-n három rész ment le a Doktor Balatonból, amelyek átlagosan 16,2 százalékos share-t értek el. Az Exatlon hétfőtől péntekig futott, azaz még szilveszterkor és január 1-jén is. Az első heti átlaguk pedig 18,1 százalékot tett ki a kereskedelmi célcsoportnál. Mindkettő nagyon erős eredmény, nyerték is a sávjukat, de igazából nem nagyon volt ellenfelük.
Az RTL Klub vasárnap elindította a Drága örökösök pótlására szánt Keresztanyu sorozatot. Az első rész jól kezdett, a 18-49 éveseknél 21,3 százalékos közönségaránnyal és 365 ezres nézettséggel. A TV2-féle Nicsak, ki vagyok című műsort nemcsak a Keresztanyu, hanem – a 18-49 éveseknél – még az utána következő film is verte.
A szilveszter estére visszatérve: az RTL Klub évek óta trollkodik egy kicsit, mert ez volt zsinórban az ötödik december 31., amikor ugyanazt a két filmet tűzték műsorra.
Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2020. december 31. – 532 ezer
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2020. december 31. – 187 ezer
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer
És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2020. december 31. – 504 ezer
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2020. december 31. – 210 ezer
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer
A vicc az, hogy a korábbi években ezzel nyerte is az RTL Klub a szilveszteri főműsoridőt. Ahogy a fentiekből látszik, egy kivételével (Különben dühbe jövünk, 18-49 évesek) még több nézőt is vonzott a két film, mint egy évvel korábban. Viszont most többen tévéztek szilveszterkor, ráadásul a TV2 sem olyan erős műsort szokott velük szemben adni, mint az Exatlon. Így viszont már nyerte az estét a TV2. Bár ebben tényleg nagy szerepe volt az Exatlonnak, mert a műsor utáni sávot az És megint dühbe jövünk már behúzta.
Összességében a múlt hét legnézettebb műsorának a Keresztanyu bizonyult a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is, utóbbinál 1,03 milliós nézőszámmal. A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél az Exatlon Hungary hétfői adása volt 352 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a TV2 legjobban teljesítő műsora a Doktor Balaton szintén múlt hétfői epizódja volt, ami 911 ezer nézőt vonzott.
Még egy érdekesség a múlt hétről. Darts világbajnokságot közvetített a Sport1, aminek a szombati elődöntője meglepően jól teljesített a 18-49 éveseknél: 7,5 százalékos share-t és 126 ezer nézőt ültetett a képernyők elé az esti főműsoridőben. Ezzel a 18-49 éveseknél a hét 32. legnézettebb műsora volt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.