- Hirdetés -

A TV2 nyerte az év végét

|

2020 utolsó hetében a TV2 a 18-49 évesek körében és főműsoridőben magasabb közönségarányt ért el, mint az RTL Klub. Utóbbinál pedig annak örülhetnek, hogy a Keresztanyu sorozat több mint egymilliós nézőszámmal kezdett.

A korábbi években a két ünnep közötti időszakot megúszósra vették még a legnagyobb csatornák is, jellemzően filmekkel igyekeztek letudni az év utolsó napjait. Ehhez képest idén gyakorlatilag már rögtön karácsony után elkezdődött a 2021-es tévés szezon, a TV2 ugyanis bemutatta a legújabb napi sorozatát, a Doktor Balatont, valamint elindították az Exatlon Hungary új évadát is.

Ennek megfelelően a TV2 az élen végzett az egész hetet nézve a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Ezen belül hétfőtől péntekig a TV2 nyerte az estéket, a szombati és a vasárnapi főműsoridő viszont az RTL Klubé volt.

Csoportszinten is nyerte az 53. hetet a TV2, a csatornáik 27 százalékos közönségarányt produkáltak, miközben az RTL Magyarország televíziói 24 százalékot értek el. A nemzetközi portfóliók terén a múlt héten folytatódott az AMC év végi menetelése, a csatornáik összességében 9 százalékos heti share-t hoztak össze, miközben a Sony televíziói 5,7 százalékkal, a ViacomCBS pedig 5,1 százalékkal zárta az 53. hetet.

53. hét / 52. hét / 51. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 11,2% / 12,9% / 15,1%
TV2 – 13,6% / 11,8% / 9,7%

Múlt héten a TV2-n három rész ment le a Doktor Balatonból, amelyek átlagosan 16,2 százalékos share-t értek el. Az Exatlon hétfőtől péntekig futott, azaz még szilveszterkor és január 1-jén is. Az első heti átlaguk pedig 18,1 százalékot tett ki a kereskedelmi célcsoportnál. Mindkettő nagyon erős eredmény, nyerték is a sávjukat, de igazából nem nagyon volt ellenfelük.

Az RTL Klub vasárnap elindította a Drága örökösök pótlására szánt Keresztanyu sorozatot. Az első rész jól kezdett, a 18-49 éveseknél 21,3 százalékos közönségaránnyal és 365 ezres nézettséggel. A TV2-féle Nicsak, ki vagyok című műsort nemcsak a Keresztanyu, hanem – a 18-49 éveseknél – még az utána következő film is verte.

A szilveszter estére visszatérve: az RTL Klub évek óta trollkodik egy kicsit, mert ez volt zsinórban az ötödik december 31., amikor ugyanazt a két filmet tűzték műsorra.

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2020. december 31. – 532 ezer
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2020. december 31. – 187 ezer
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2020. december 31. – 504 ezer
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2020. december 31. – 210 ezer
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

A vicc az, hogy a korábbi években ezzel nyerte is az RTL Klub a szilveszteri főműsoridőt. Ahogy a fentiekből látszik, egy kivételével (Különben dühbe jövünk, 18-49 évesek) még több nézőt is vonzott a két film, mint egy évvel korábban. Viszont most többen tévéztek szilveszterkor, ráadásul a TV2 sem olyan erős műsort szokott velük szemben adni, mint az Exatlon. Így viszont már nyerte az estét a TV2. Bár ebben tényleg nagy szerepe volt az Exatlonnak, mert a műsor utáni sávot az És megint dühbe jövünk már behúzta.

Összességében a múlt hét legnézettebb műsorának a Keresztanyu bizonyult a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is, utóbbinál 1,03 milliós nézőszámmal. A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél az Exatlon Hungary hétfői adása volt 352 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a TV2 legjobban teljesítő műsora a Doktor Balaton szintén múlt hétfői epizódja volt, ami 911 ezer nézőt vonzott.

Még egy érdekesség a múlt hétről. Darts világbajnokságot közvetített a Sport1, aminek a szombati elődöntője meglepően jól teljesített a 18-49 éveseknél: 7,5 százalékos share-t és 126 ezer nézőt ültetett a képernyők elé az esti főműsoridőben. Ezzel a 18-49 éveseknél a hét 32. legnézettebb műsora volt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2020_53het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2020_53hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...