- Hirdetés -

A válság túléléséről tárgyaltak az építőanyag kereskedők

|

A múlt héten Budaörsön megrendezett Mapei Kereskedői Konferencián több mint 100 építőanyag kereskedő gyűlt össze, hogy megvitassák a válság túlélésének stratégiáit az építőiparban. A konferencia az építőiparban tapasztalt történelmi mélypontból való kilábalásra fókuszált.

A tavalyi év nagyon kemény volt. Az építőipar olyan mélypontra esett amit utoljára 12 éve tapasztaltunk. Mindenkit érint a probléma: a magánvevők visszavonulóban vannak, a kivitelezőknek kevés munkája van, és a kereskedők forgalma 20-40 százalékkal csökkent – mondta előadásában Stamler Szabolcs, a Mapei Kft. értékesítési osztályvezetője.

A szakember szerint ebben a helyzetben az árakció nem megfelelő megoldás, mert 50-60 százalékos eredménykiesést okozhatnak, ami a növekvő energiaköltségek és infláció mellett tarthatatlan. A siker kulcsa a termékdiverzifikációban, a hatékony marketing és PR stratégiákban, valamint a képzett értékesítőkben rejlik.

Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy az előre meneküléshez világos célok és a potenciális vevőkkel való kapcsolattartás szükséges. Ehhez bizalmat kell építeni és hasznos információkkal segíteni az építőket, mert az eladás a vevők igényeinek megértésén és kielégítésén alapul. „Az eladás nem más, mint segíteni az ügyfélnek meghozni a számára legkielégítőbb vásárlási döntést. Segíteni az ügyfélnek megvalósítani az álmait, vágyait".

Az eseményen a szakmai program mellett, marketingről, vállalatfejlesztésről, digitalizációról hallhattak előadásokat a résztvevők, melyek konkrét útmutatást nyújtottak a kereskedőknek arra, hogy hogyan alkalmazkodjanak a digitális kor kihívásaihoz és hogyan növeljék üzleti sikerüket.

Kulcsár István Róbert a Shoprenter társalapítója az e-kereskedelem jövőbeli trendjeire és a webshopok hatékony üzemeltetésére összpontosított. Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója, a vevőszerzés fontosságát hangsúlyozta a válságos időszakban, míg Jagodics Rita, kereskedelmi marketing szakértő, a mesterséges intelligencia szerepét emelte ki a vezetői döntéshozatalban.

Janata Krisztina, a Marketing Commando tanácsadója, a Chat GPT használatának előnyeit mutatta be, kiemelve, hogy az AI-alapú eszközök milyen szerepet játszhatnak a marketingstratégiák kialakításában és a vevői kommunikációban.

"A konferenciánk legfontosabb üzenete az volt, hogy a válság idején a kereskedők a piaci jelenlét és az innováció fokozásával lehetnek úrrá a nehézségeken. A piaci kihívásokkal szembeni előre menekülés csak újító megoldásokkal és stratégiákkal lehetséges. Kiemelt hangsúlyt kell fektetünk a vevőközpontúságra, az ügyfél igényeinek mélyebb megértésére és kielégítésére, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci helyzetben. Ez a megközelítés segíthet abban, hogy a kereskedők ne csak túléljék, hanem sikeresek is legyenek" – összegezte Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...