
Az Árukereső.hu új, hosszú távú kommunikációs stratégiával jelentkezik. A cél a magyar fogyasztók bevett vásárlási sztereotípiáinak megváltoztatása és annak elérése, hogy az online vásárlások befejezése előtt mindig látogassanak el az Árukereső.hu-ra. A McCann ügynökség által kidolgozott kreatív kampány központi motívuma a „vásárlás istennőjének” karaktere. Egyfajta védő szellemként mindig akkor jelenik meg, amikor a vásárló habozik egy online vásárlás során, hogy segítsen a legjobb döntés meghozatalában.
Az új stratégia fő célja a Heureka Group által a közép- és kelet-európai régióban működtetett ár-összehasonlító oldalak közvetlen (natív) forgalmának erősítése. A márka nem csupán egy ár-összehasonlító platform, hanem a teljes vásárlási folyamat szerves partnerévé szeretne válni – az inspirációtól a termékválasztáson át a vásárlásig.
„Azt szeretnénk, ha az Árukereső.hu ösztönös választássá és olyan tanácsadóvá válna a vásárlók számára, amely biztonságot és pozitív visszacsatolást nyújt minden vásárlásnál” – mondja Jan Gemrich, a Heureka Group marketing igazgatója. „Adataink azt mutatják, hogy a vásárló megszólításának kulcsfontosságú pillanata közvetlenül azután következik be, hogy eldöntötte, milyen típusú árut szeretne, de még mielőtt kiválasztotta volna a konkrét terméket vagy e-shopot. És pontosan ekkor érkezik a mi ’vásárlás istennőnk’, hogy segítsen neki a nagyszerű választásban.”
Az istennő mint a helyes döntés szimbóluma
A McCann ügynökség kreatív koncepciója arra az ötletre épül, hogy minden habozás vagy kétség az online vásárlás során annak a jele, hogy ideje tanácsot kérni az Árukereső.hu-tól. Ebben a pillanatban a TV-szpotokban megjelenik egy földöntúli „vásárlás istennője”, hogy segítsen a fogyasztónak:
kiválasztani a megfelelő terméket,
ellenőrizni az e-shop megbízhatóságát a nagyszámú ellenőrzött vélemény alapján,
megtalálni a legjobb árakat az összes üzlet egyszerű, egy helyen történő összehasonlításának köszönhetően.
A Heureka Group tervei szerint az istennő karakterét hosszú távon, a jövőbeni kreatív koncepciókban is használni fogja a kommunikációjában
A forgatás és a kampány bevezetése
Az első TV-szpotokat Rino Barbin rendezte, és Szlovéniában forgatták a Chili Films produkciós cég közreműködésével. A kampány a televízió mellett nagy erőkkel jelenik meg az online térben, a közösségi médiában és OOH-hirdetések formájában is. Különös hangsúlyt fektetnek az Árukereső mobilalkalmazás használatára.
A koncepciót kezdettől fogva úgy tervezték, hogy univerzális és könnyen lokalizálható legyen más európai piacokra is, ahol a Heureka Group működik, különösen Szlovákiára, Magyarországra és Romániára. A kampány részét képezik majd közös, márkázott szpotok is, kiválasztott partnerekkel együttműködve.