- Hirdetés -

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

|

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője. A műsor második felének vendége Knapcsek Katalin, a KNK kommunikációs ügynökség ügyvezetője volt, vele a kreativitás és az MI sokat vitatott kapcsolatát, valamint a szakma utánpótlását vesézték ki a műsorvezetők.

16 évvel ezelőtt hobbiból indult a Sorozatwiki, melyen ma már hazai és külföldi sorozatokkal kapcsolatos híreken túl forgatási beszámolókat, nézettségi adatokat, interjúkat és újabban podcastokat is találunk. Az oldalt még gimnazistaként elindító Kenderessy Szabolcs főszerkesztő elmondása alapján 2016-ra már főállású munkává vált számára az oldal, ma pedig 4-5 fős szerkesztőség dolgozik a tartalmaikon.

A Televíziós Újságírók Díjának megalapítása is hozzájuk fűződik, idén 11. alkalommal adták át az elismerést különböző kategóriákban, az évek során ez az esemény is egyre nagyobb rendezvénnyé nőtte ki magát, már a második év „nagyobbat szólt”, mint amire számítottak. „Az elmúlt 4-5 évben ez lett a legnagyobb díjátadó televíziós körökben”.

A 14 kategória győzteseit a zsűriben ülő szakújságírók választják ki, akik ismerik a televíziózás világát, és a kérés feléjük, hogy „kritikai szempontok alapján vizsgálják meg, hogy az előző években mik voltak a legminőségibb szórakoztató műsorok és sorozatok”, a műsorvezetők az elmúlt évben milyen teljesítményt nyújtottak. A színészek pedig egy adott produkcióban nyújtott kiemelkedő munka alapján kerülhetnek be a szavazásba. Annak ellenére, hogy csak a gálán derülnek ki a nyertesek, mindig nagy számban vesznek részt az eseményen a jelöltek, de az is jól jelzi a díj értékét szakmai körökben, ahogyan a Básti Juli, Molnár Piroska és Kálloy Molnár Péter szintű színművészek beszélnek az elismerésről köszönőbeszédeikben.

Szóba került a beszélgetésben a saját gyártású műsorok száma és aránya a tévécsatornákon belül, Kenderessy szerint 2016 környékén következett be egy változás, ekkor ugyanis az összes vezető csatornán megnőtt a saját gyártások száma. Ez egészen 2020-ig tartott, „ekkor a covid és a válság miatt elkezdett csökkenni”, de szerencsére a szám az elmúlt másfél évben visszatért a korábbi szintre, sőt: idén ősszel a TV2 és az RTL három-három saját műsort indít majd, amire korábban nem volt példa.

A műsor második részének vendége a 10 éves KNK ügyvezetője, Knapcsek Katalin volt, akivel a téma a kommunikációs ügynökségek múltja, de főként jövője körül forgott. A KNK indulásakor fel sem merült, most pedig „felszabadítja a kreativitásukat” a mesterséges intelligencia használata, elmondása szerint a legtöbb tevékenységükben jelentős szerepet játszik ez az eszköz. A kreatív csapat például képeket készíttet vele, de ez nem azt jelenti, hogy ne dolgoznának grafikusokkal is, Knapcsek szerint „attól jó egy kreatív ügynökséget csinálni, hogy sokfajta dolgot kipróbálhat az ember”. De jól használható az MI a szövegírás, elemzések területén, bár az előbbiről legtöbben úgy vélik, hogy „lehet, de nem az igazi”.

Mi a helyzet az utánpótlással? A KNK dolgozóinak átlagéletkora a szakember szerint nem éri el a 32-t, a legtöbb kollégája Z generációs, akik „nagyon okosak és tehetségesek, és jó velük együttműködni”. Jellemformálónak tartja, hogy a fiatalok „beállnak eléd a tárgyalóba és közlik, hogy nincs igazad”, de ebben nem lát problémát. Fontosnak tartja, hogy döntési lehetőségeket biztosítson számukra, valamint támogassák egymást a csapaton belül. Persze mindig van versenyhelyzet, de úgy tartja, ez előre kell, hogy vigyen, ne pedig támadólag hasson.

Mik ma a legnézettebb televíziós műfajok Magyarországon? Megunták-e a vetélkedőket a nézők? Miben más egy Z generációs munkavállaló, mint idősebb kollégái? Mit várnak el ma a fiatalok egy pozíciótól? A válaszok elhangzanak a Business Lounge legújabb adásában, ami itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...