A világ leggazdagabb magyarja által alapított amerikai kockázati tőkealap fektetett a Munch-ba

A Munch, az élelmiszer-pazarlás ellen küzdő, és a közép- és kelet-európai étkezési kultúrát átalakító scale-up cég újabb befektetési kört zárt, amelyet az amerikai Interactive Venture Partners vezetett. A Thomas Peterffy, az Interactive Brokers Group, Inc. alapítója és elnöke által támogatott alap olyan ambiciózus Közép-Kelet Európai innovátorokba fektet, akik regionális és globális terjeszkedési vízióval rendelkeznek.

A befektetési körben továbbá részt vett a meglévő befektető, a Piton Capital, amely egy vezető európai piactér-befektető, és olyan gyorsan növekvő platform-vállalkozások támogatásáról és skálázásáról ismert, mint a Docplanner, a Booksy vagy az Auto1 Group.

A Munch mára Közép-Európa egyik leggyorsabban növekvő élelmiszer-platformjává vált, több mint 5 millió alkalmazásletöltéssel. Ha az összes Munch által megmentett ételt egymásra raknánk, az így kapott "élelmiszer-torony" 900-szor magasabb lenne, mint az Eiffel-torony. Ezek az eredmények igazolják a Munch azon küldetését, hogy a fenntarthatóságot a mindennapi fogyasztók számára is elérhetővé tegye, miközben partnereinek is segít a felesleget bevétellé alakítani.

A növekedés következő fázisának ösztönzése

Az új tőkebevonás a Munch regionális terjeszkedését fogja szolgálni. A Munch jelenleg Magyarországon, Romániában (Bonapp), Csehországban (Nesnězeno) és Szlovákiában működik, és több mint 6000 étteremmel, pékséggel és kereskedelmi lánccal áll partneri kapcsolatban.

​​A Munch célja a következő időszakban, hogy a régió vezető élelmiszermentő és gasztro élmény-platformjává váljon, két új szegmens bevonásával.

Munch Market: A Munch Market egy online piactér, ahol főként lejáratközeli vagy szezonális termékeket kínálnak, amelyek még mindig kiváló minőségűek. Ezeket a termékeket elérhető áron vásárolhatják meg online, és az ország bármely pontjára kiszállítják.

Munch Club: A Munch Club tagok három különleges előnyt élvezhetnek:

Több mint 130 budapesti és szegedi vendéglátóhelyen 1+1 exkluzív ajánlatokat kapnak, például két Ételmentő csomagok vásárlása után visszatérítést kapnak Munch Money formájában, amit további ételmentő csomagok vásárlására használhatnak fel.

Emellett, ha a Munch Market-en 15 000 Ft kosárérték felett vásárolnak, ingyenes házhozszállítást kapnak az egész országban.

Ezekkel az előnyökkel a Munch Club egyszerre kínál kedvezményes gasztronómiai élményeket és még kedvezőbb ételmentést minden tag számára.

Az élelmiszer-megmentéstől a viselkedésformálásig

A Munch hatása túlmutat az élelmiszer-mentésen. Belső adatok szerint a legtöbb Munch felhasználó teljes áron is vásárol termékeket a partner vállalkozásoktól, bizonyítva a platform képességét a vásárlási szokások és a márkahűség befolyásolására.

A Munch ezen felismerésére alapozva intenzíven együttműködik élelmiszerláncokkal és helyi vendéglátóhelyekkel, ezzel növelve partnerei képességét a vásárlók elérésében és hosszú távú megtartásában.

„Rájöttünk, hogy a Munch nem csak élelmiszert ment; megváltoztatja, hogyan döntenek az emberek arról, hol és mit egyenek. Ez a befektetés lehetővé teszi számunkra, hogy skálázzunk egy olyan modellt, ahol a megtakarítás, az élelmiszer-megmentés és az új élmények felfedezése mind együtt valósulhat meg. Célunk a régió első számú, legszórakoztatóbb és legfenntarthatóbb élelmiszer-platformjának megteremtése, amelyet már az ország bármely pontján ki lehet próbálni!”- mondta Zwecker Bence, a Munch ügyvezetője.

Automatizálás, MI és fenntartható növekedés

A befektetés lehetővé teszi a Munch számára az MI-vezérelt személyre szabás, az automatizálás és a piacok közötti skálázás felgyorsítását, jelentősen javítva azt, hogy a felhasználók hogyan találnak rá a releváns étkezési és élelmiszerbolti ajánlatokra. A Munch célja, hogy a technológia segítségével a fenntarthatóságot mindennapi, könnyed szokássá tegye.

„Azért fektettünk be a Munch-ba, mert erős csapatuk van, és hiszünk az ambiciózus közép-európai vállalkozókban. A Munch kiváló pozícióban van, amit a vezető márkákkal való együttműködése és az összetett szolgáltatás csomagja (Átvételes csomagok, Club és Market) is igazol. Egy olyan ökoszisztéma motorja, amely összeköti az éttermeket, a kiskereskedőket és a fogyasztókat a közös értékek, az élelmiszer, idő és pénz megtakarítása köré építve” mondta Czirják László, az Interactive Venture Partners ügyvezető partnere.

Nagy ambíciók egy fenntartható jövőért

Az alapítók azt tervezik, hogy 2026-ban tovább terjeszkednek, miközben erősítik a kiskereskedőkkel és vezető élelmiszer-márkákkal való partnerségeket, valamint továbbfejlesztik mobilalkalmazásukat a jobb felhasználói élmény érdekében.