A YouTube a legnépszerűbb videós platform az amerikai tinédzserek körében, igaz nem sokkal előzi meg a Netflixet. A közösségi felületek közül pedig az Instagramot használják a leggyakrabban.
A naponta videózásra szánt idejük 37 százalékát töltik a YouTube-on az amerikai tinédzserek a Piper Jeffrey pénzügyi szolgáltató felmérése szerint. A társaság kutatásához 9500, a Z generációhoz tartozó fiatalt kérdezett meg, és a válaszok alapján a világ jelenleg legnépszerűbb streaming videószolgáltatása, a Netflix 35 százalékos részesedést ért el.
Érdekes, hogy a több streaming megoldás mennyire lemaradt a fiataloknál, a Hulu a videózásra szánt idejük mindössze 7, míg az Amazon Prime Video csupán 3 százalékát tudhatja magáénak. Az elemzésből kiderült az is, hogy a kábeltévé szolgáltatók sem számíthatnak sok jóra a fiatalok körében, mindössze 12 százalékos a részesedésük.
A YouTube népszerűségének egyik fő titka az lehet, hogy főként a felhasználók által készített tartalmak érhetők el a videómegosztón. A felület erejét mutatja, hogy a fiatalok által a legmeghatározóbbnak tartott 5 influencer közül három is – David Dobrik, PewDiePie, Emma Chamberlain – YouTube videókkal vált ismertté. Érdemes ugyanakkor megemlíteni, hogy a Google álltal működtetett platform is fejleszt saját tartalmakat, tovább élezve ezzel a versenyt a videós piacon.
A kutatás során megvizsgálták azt is, hogy a közösségi platformok közül melyeket használják a legintenzívebben. Ebben a mutatóban az Instagram vezet, megelőzve a Snapchatet. Ez egyébként sorban már a harmadik olyan kutatása a Piper Jaffray-nek, aminél ez az eredmény jött ki.