Az MBH Bank december 4-től 31-ig futó kampányát a Whitedog Media készítette, szoros együttműködésben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel, mely nem csak kedvezményezettje az adománygyűjtésnek, hanem inspirálója is volt a kampány központi elemeként szolgáló kisfilmnek.
Az elmúlt hónapokban megismerhette a közönség az MBH Bank szlogenjét: „Saját utunkat járjuk”. Azonban a márka krédója nem korlátozódik a bank ügyfeleire. Mindenkit megillet az esély, hogy megvalósítsa céljait, elindulhasson azon a bizonyos saját úton. Különösen fontos ez az üzenet az ünnepek idején. „Karácsonykor sok CSR-kampány készül, ugyanakkor a pénzügyi szektorra ez eddig nem volt igazán jellemző. Ebben is a saját utunkat akartuk járni, megmutatni azt, hogy az MBH Bank felelősen gondolkodó és cselekvő márka. Erről pozitív példát felmutató, emlékezetes és megérintő módon akartunk mesélni. Azt akartuk megmutatni, hogy a megfelelő támogatással lehetőséget tudunk teremteni a nehezebb úton járóknak, hogy megtalálják azt a célt, ami újra lelkesedéssel tölti el őket, amitől visszakapják önbecsülésüket és elindulnak a saját útjukon” – magyarázza a kampány fő mozgatórugóit Tordai Péter, a Whitedog Media chief creative directora.
December 31-ig ugyanis minden Mastercard hitelkártyával történő vásárlás után az MBH Bank és a Mastercard ír jóvá támogatást a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet számláján.
A kampány központi elemeként szolgáló kisfilm hőse egy férfi, aki a városi parkban kertész. Mint az a történetből kiderül, nem véletlenül kötődik a parkhoz, hiszen innen indult, sokáig ez volt az otthona. A kisfilm a tv mellett egyes mozikban is látható, de a kreatív mutációkkal a közösségi médiában, bankfióki felületeken és épülethálókon is találkozhat a közönség.
A koncepció fejlesztésében a Whitedog Mediát a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet inspirálta. Amellett, hogy szakmai tanácsokkal látták el az ügynökséget, rendkívül sok történetet is megosztottak a készítőkkel, így a film alapjául megtörtént események szolgáltak. „Sokszor nem is gondolnánk valakiről, akivel naponta találkozunk, hogy milyen életút van mögötte” – mondja Tordai Péter.