- Hirdetés -

Aki márkabiztonságot vet, adatot arat (x)

|

A DOT Creative 2020 és 2021 után idén ismét jelentkezik a Syntax Brand Safety Riporttal. A legújabb riportban kiderül, hogy mi változott két év alatt és mennyire éri meg trükközni a hirdetőknek a márkabiztonsági befektetéseikkel. (x)

Minden rakétatámadásra jusson egy cicás videó

A 2021-es Brand Safety Riport azt vizsgálta, hogy az egyes oldal kategóriák mekkora kockázatot rejtenek a hirdetők számára. Ezeket az adatokat az ideivel összehasonlítva nagyon hasonló eredményekre lettek figyelmesek.

A választások, az orosz-ukrán háború és megannyi hírfolyamot felbolygató esemény ellenére a kockázati értékek szinte változatlanok. Úgy tűnik, mintha az oldalak egy természetes egyensúlyi pontban tartanák a kockázatos tartalmaik arányát. Ez nem jelenti feltétlenül, hogy a szerkesztőségek tudatosan úgy dolgoznak, hogy minden rakétatámadásra jusson egy cicás videó. De úgy tűnik a kockázatosabb tartalmú negatív hírek és semleges vagy pozitív hírek nem egymással, hanem saját kategóriájukon belül versengenek a hírszerkesztők figyelméért” – nyilatkozta Kassitzky Attila, a DOT Creative ügyvezetője.

A háború a címlapra tör

A kockázatos tartalmak versengése ugyanakkor a témakörök jelentős átrendeződését okozza. A 2020-as vizsgálatnál koronavírus járvány letarolta a hírfolyamot. A kockázatos tartalmak 39%-a valamilyen módon a Járvány & Katasztrófa témakörhöz kapcsolódott. Bár még mindig együtt élünk a koronavírussal, de a témakör iránti érdeklődés már év elejére is jóval alábbhagyott, azóta pedig még inkább csökkent.

A COVID által hátrahagyott űrt pedig nem meglepően a Háború & Konfliktus témakör töltötte be, aminek aránya közel nyolcszor akkora mint 2 évvel ezelőtt. A 2020-ban mért 5%-ról 38%-ra nőtt a témakör részesedése.

 

Mélyebbre kell látni a domain szintnél

A 2022-es riport először foglalkozik a rovat szintű kockázattal is. A nagy híroldalakon általánosságban 51% körüli a körülményes tartalmak aránya, viszont ez nem tükrözi az oldalakat felépítő rovatok közötti jelentős kockázati diszparitást.

A rovatszintű adatokat megvizsgálva láthatjuk, hogy az oldalszintű statisztikákhoz hasonlóan a szórakozás, sport, autó, kult, tech és tudomány rovatok jelentősen kisebb kockázati tényezővel rendelkeznek, mint a gazdaság és a bel- és külföldi híreket tartalmazó rovatok. A legkimagaslóbb kockázati értékkel a külföldi hírekre fókuszáló rovatok rendelkeznek. Itt 10-ből 8 cikk hordoz magában valamilyen szintű a márkaértékre veszélyes tartalmat.

A márkabiztonság nagyon leegyszerűsítve a tematikus célzás és a nyelvelemzés szerelemgyereke. A hosszútávú márkabiztonsági befektetés igazi értékét az adat adja, hiszen nem csak a márka jó hírnevét védi, hanem lehetőséget ad a hirdetéskiszolgálás URL szintű vizsgálatára is, ezzel olyan elemzési dimenziókat felnyitva a hirdetők előtt, amik eddig nehezen voltak elérhetőek” – mutatott rá Papp Zoltán, a Syntax termékmenedzsere.

A kutatás eredményei alapján a cikkek mindössze 2%-a jelenik meg olyan rovatokban, ahol 10-ből 9 cikk garantáltan márkabiztonság-kompatibilis. Ugyanakkor az összes vizsgált rovatban található tartalom több mint 50%-ára igaz, hogy kockázati szempontból semlegesek, és további 46% enyhe kockázati besorolást ért el, tehát megfelelő brand safety eszköz használatával az inventory 96%-át ki tudják aknázni a hirdetők és a sales house-ok is.

 

Módszertan

A Syntax két skála mentén vizsgálja a megjelent tartalmakat: a tartalom hangulata és a tartalom tematikája. Ezt a módszertant nem csak a kampányok biztonságának garantálására alkalmazzuk, hanem ezt hasznosítottuk az elemzéséhez is.

A vizsgálatunkban azok a tartalmak, melyek hangvétele negatív és tematikája is kockázatos „Veszélyes” címkét kapnak. Ezek a tartalmak általában a legtöbb hirdető számára elkerülendőek, ilyen lehet például egy véres terrorcselekményről vagy szexuális erőszakról szóló cikk.

„Körülményes” címkét azok a tartalmak kapnak, amelyek tágan véve lehetnek károsak egy-egy hirdető megítélésére, de hangvételük miatt a hirdetések és üzenetek nagy részével kompatibilisek. Ilyen lehet egy kockázatos témát objektíven vagy kapcsolódó kontextusban bemutató tartalom, például egy sporteseményről készült tudósítás, amely a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet.

„Semleges” tartalom az, ami az átlagos hirdető számára minimális kockázattal bír. Itt megtalálható minden a programajánlóktól, a feel-good újságíráson és időjárás jelentéseken át egészen a személyes blogokig.

Természetesen a fenti standard kategorizálás nem minden hirdetőre szabott megoldás, így az egyes márkáknak mindig érdemes az általános megoldások mellett személyre szabott brand safety kategóriákkal is operálnia. (x)

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...