Nem először halljuk, hogy vigyázzunk azzal, mit osztunk meg a közösségi média felületeinken, hiszen előfordulhat, hogy kellemetlen helyzetbe kerülünk egy-egy általunk kitett fotó vagy poszt miatt. Kedd reggel Andavölgyi Vivienn, a Profession.hu HR toborzási szakertője járt a Reggeli Mannában, és elmondta, hogy a munkáltatók rendszeresen ellenőrzik az álláskeresők Facebook és Instagram-profilját, hogy több információt szerezzenek a pályázóról.
Korábban lehetett olvasni a hírekben, hogy Emily Clow-val pontosan ez történt, és a potenciális munkáltató talált is egy bikinis fotót a lány Instagram-történetében, amit kitettek a saját oldalukra, egyértelműsítve egy szöveggel, hogy nem ilyen munkaerőt keresnek. A sztori végén a képet jogtalanul használó cég járt rosszabbul, de érdemes levonni a tanulságot a helyzetből. Rengeteg olyan dolgot osztunk meg magunkról nap, mint nap, amit csak a barátainknak, ismerőseinknek szánunk, de más is könnyedén hozzáfér. Vivienn szerint könnyedén elkerülhetjük ezeket a helyzeteket, akár baráti vagy családi csoportok létrehozásával, vagy annak a mérlegelésével és szelektálásval, hogy milyen képeket láthatnak rólunk idegenek is.
Számtalan lehetőségünk van arra, hogyan kézben tartsuk azt, hogy ki mit lát rólunk a social media felületeinken, az egész profilunkat elrejthetjük mások elől, vagy akár csak egy-egy olyan posztot, amit nem szeretnénk, hogy a nyilvánosság elé kerüljenek. Andavölgyi Vivienn szerint azonban fontos, hogy őszinték legyünk a közösségi médiában is, nem építhetünk fel magunkról egy „PR-profilt”, amivel elcsábítjuk a munkaerőre vadászó cégeket.
Péter Petra kérdésére Vivienn ezt tanácsolja az álláskeresőknek: „Érdemes egy szolidabb, kicsit visszafogottabb profilképet választani, amiből semmiképpen nem lehet problémánk. Emellett érdemes olyan szakmai dolgokat is megosztani, akár hogy hol tanultunk, mi a pozíciónk jelenleg, mi a szakmai érdeklődési területünk, ami alapján könnyen megtalálnak minket ezeken a felületeken is” – tette hozzá a toborzási szakértő.