A Vodafone Magyarország számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához. Másodszor vehetett részt 17 fiatal a Vodafone Coding Camp-en, amelynek keretében Peter Vesterbacka, az Angry Birds egyik kulcsfigurája inspiráló előadással biztatta a gyerekeket kitartásra, csapatmunkára és arra, hogy merjenek korlátok nélkül világokat álmodni.
„Ha a lehetetlen dolgoknak most nekiállunk, a csodák két héten belül teljesülnek!” – állította a Vodafone és a KódGarázs által szervezett Coding Camp vendége, Peter Vesterbacka, aki a világ egyik legismertebb márkájává tette az Angry Birds videojátékot. A táborban 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival, és mindössze öt nap alatt betekintést nyertek számoló-, rajzoló- és parkoló- applikációk fejlesztésébe, a tanulási folyamatot pedig egy saját projekttel koronázták.
A programozói tábort színesítette Peter Vesterbacka látogatása, aki az Angry Birds megjelenésétől számított kevesebb mint 1,5 év alatt 100 millió letöltést ért el a játékot fejlesztő cég, a Rovio csapatának marketing vezetőjeként. Jelenleg a startup világ kiemelkedő alakja, és hisz abban, hogy a lehetetlen nem létezik, ugyanakkor a jövő programozóinak értésére adta: a siker összetevői közt nemcsak a kreativitás és a pozitív gondolkodás, hanem az elkötelezettség és a csapatmunka is szerepel. Peter Vesterbacka azzal a tanáccsal engedte útjára a fiatal kódolókat, hogy ne féljenek azt csinálni, amit szeretnek, legyen az képregényrajzolás vagy éppen a gyerekek fejéből helyben kipattant játékötlet, a „Happy Pigs” megvalósítása.
Peter mellett a táborozók a 14 éves Názer Lilivel is találkoztak, aki saját applikációjával kijutott egy nemzetközi versenyre. Az első program, amit fejlesztett egy játék volt, amivel a kishúgának segített megtanulni számolni. A beszélgetés után elárulta, hogy reméli a táborozók közül csatlakoznak hozzá páran és együtt indulnak majd a következő versenyen.
„A Kódgarázs foglalkozásain teljes figyelmünkkel a gyerekek felé fordulunk, hogy megértsük és támogassuk őket az egyéni kreatív és gondolkodási folyamataikban, lebontsuk a nem szerencsés iskolai berögződéseket, elfogadó vidám légkört és „beszippantó” műhelymunka hangulatot teremtsünk. – nyilatkozta Koleszár Szilvi, a KódGarázs egyik alapítója. A kreatív kódolás ez által nem csak versenyképes tudást ad, hanem sikerélményt, önbizalmat, és új barátságokat. ”
A Vodafone kiemelten támogatja azokat a kezdeményezéseket, amelyek elősegítik, hogy lányok és fiúk egyaránt otthonosan mozogjanak a technológia világában, legyen szó IoT fejlesztésről, vagy éppen UX design-ról. A nemek arányának kiegyenlítése érdekében a vállalat eddig több szervezettel működött együtt: a Technológiai Oktatásért Alapítvány Skool projektjével összefogva technológiai karrierdélután keretében ösztönözte a 14-18 éves lányokat arra, hogy nyissanak olyan szakmák irányába, amelyeket a köztudatban hagyományosan „fiúsnak” szoktak elkönyvelni. A Vodafone Miskolcon működő ügyfélszolgálati központjában szintén a Skool-lal együttműködve kétszer is tartott tíz hetes kódoló programot lányoknak, illetve tavaly egy egész szombati napot annak szenteltek a budapesti irodában, hogy 10-12 éves lányokat vezessenek be a kódolás rejtelmeibe egy játékos platformon, a Scratch-en keresztül. A Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve, a #CodeLikeAGirl program révén ötnapos kódolási workshopokat kínált a jövő női programozóinak, melyet augusztusban terveznek megismételni.
Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese elmondta:
„Kötelességünknek érezzük a digitális kompetenciák fejlesztésére irányuló kezdeményezések támogatását, hiszen ezek azok a készségek, amelyek a jövőben nélkülözhetetlenek lesznek a munkaerőpiacon. Célunk az, hogy ingyenes foglalkozásokkal, előadásokkal népszerűsítsük a technológiai szakmákat a tizenévesek körében. Ennek jegyében rendeztük meg a tavalyi sikerek után idén újra az ötnapos Vodafone Coding Camp-et a KódGarázzsal való együttműködésünk keretében, ahol 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival. Nagyon örülök, hogy programjainkon világhírű, szakmájukban elismert külföldi előadók inspiráló történetein és tanácsain keresztül fedezhetik fel a gyerekek a programozás izgalmas világát.”