- Hirdetés -

Áremelés jön a tévés piacon

|

Az idén nyáron lesz harmadik éve, hogy bevezették az RTL Klub és a TV2 után fizetendő műsordíjat. Megdrágultak a filmjogok és a nézők több saját gyártást igényelnek, ezért az RTL Klub esetében biztosan emelkedni fog ez az összeg – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából. Ezzel párhuzamosan a nyáron elindul az RTL Most! disztribúciós változata.

Jó tízéves tervét valósíthatta meg az RTL Klub és a TV2, amikor 2016 nyarán végre lehetőségük nyílt műsordíjat kérni a terjesztőktől. Miután a két legnézettebb csatornáról van szó, ezért ezt az igényt érvényesíteni tudták a szolgáltatóknál. Ami nagy kérdés volt 2016-ban, hogy ez a lépés milyen hatással lesz a teljes piacra, hiszen jelentős többletköltséget jelentett a vezetékes és műholdas műsorterjesztők számára. A jelenleg is érvényes általános szerződési feltételek szerint az RTL Klub listaára havonta és háztartásonként 294, a TV2-é 290 forintot tesz ki. Ugyanakkor ezt többéves szerződéssel, early bird kedvezménnyel mindkét televízió esetében le lehetett nyomni

a havi 150 forint körüli szintre. Ez tehát a terjesztők számára ettől kezdve havi szinten 300 forint extraköltséget jelentett előfizetőnként. Viszont ez egybeesett a TV2 Csoport terjeszkedésével, amelynek keretében számos csatornát vezettek be a piacra, így összességében jelentős extrakiadásuk keletkezett a szolgáltatóknak.

Emelésre készülnek

Az idei év is tartogat komoly változásokat, ugyanis ahogy az RTL Klub terjesztésére vonatkozó szerződéses feltételekben olvasható, 2016-ban a legnagyobb kedvezményt hároméves megállapodás aláírása esetén lehetett elérni. Márpedig ez idén jár le. Miután nem mindegyik szolgáltatóval írták alá ugyanakkor a szerződést, ezért a nyár első felétől kezdve őszig bezárólag folyamatosan kifutnak az RTL Klub terjesztésére vonatkozó megállapodások. Azonban, mint azt Vidus Gabriellától, az RTL Magyarország vezérigazgatójától megtudtuk, hamarosan megjelenik az új ÁSZF-ük, amelynek elkészítésénél figyelembe vették az elmúlt három év tapasztalatait és a piaci igényeket.

Az RTL Klub – hasonlóan a TV2-höz – jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltató, ezért úgynevezett „Must-Offer” státuszban vannak. Ez azt jelenti, hogy az egyenlő elbánás elve mentén kell kezelniük minden egyes műsorterjesztőt. Külön alkukra, egyedi kedvezményekre nincs mód, minden szolgáltató az ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel szerződhet. Ebben nincs semmi újdonság, hiszen ez három éve is így történt, a fizetendő díj terén azonban változás lesz.

„Az elmúlt három évben a növekvő infláció miatt is a tartalomgyártás költségei meredeken nőttek. Jelentősen drágultak a nemzetközi filmcsomagok, ami mögött az áll, hogy a hazai piaci szereplők egymásra licitáltak a jogok tulajdonosainál. Miután a nézők egyre inkább a helyi gyártású műsorokat igénylik, ezért az RTL Klub felpörgette a fikciós tartalmak gyártását, ami megint nem olcsó mulatság. Mindezek mellett a többi saját gyártás és a humánerőforrás költsége is emelkedett. Ezért ahhoz, hogy fenn tudjuk tartani a jelenlegi kínálatunkat, nekünk is árat kell emelni” – mondja Vidus Gabriella. Az áremelkedés pontos mértékét az új ÁSZF publikálása előtt nem hozzák nyilvánosságra. Kerestük a TV2-t is, de egyelőre nem nyilatkoztak erről a kérdésről. Más forrásból viszont úgy értesültünk, hogy náluk is a szerződések újratárgyalására készülnek.

Most!-ra is szerződnek

A következő hónapok egyébként nem csak az RTL Klub továbbítására szóló szerződések meghosszabbításáról fognak szólni, mert nyáron elindul az RTL Most! disztribúciós változata, ami a már most is népszerű és piacvezető szolgáltatás továbbfejlesztett verziója lesz. Még magasabb szinten és kibővített formában szolgálja majd ki a digitálistartalom-fogyasztók igényeit és számos extrát kínál majd funkcióiban is. Ez azt jelenteni, hogy az RTL Magyarország minden digitális jogát elérhetővé teszi az RTL Most!-on keresztül, majd ezt nem közvetlenül az egyes előfizetőknek, hanem a szolgáltatóknak értékesíti. Magyarán ettől kezdve a kibővített szolgáltatást kínáló RTL Most! egy-egy végfelhasználó számára akkor lesz csak teljeskörűen elérhető, ha a szolgáltatója szerződik erre az RTL-lel.

Ez a megoldás nem ismeretlen Magyarországon, hiszen korábban hasonló konstrukcióban működött az HBO GO is – igaz, ezt az utóbbit egy ideje már közvetlenül is előfizethetővé tették. „Nekünk bevételkiesés minden egyes néző, aki nem a képernyőn, hanem mobilon vagy laptopon nézi a műsorainkat, hiszen az utóbbiakból nem jutunk műsordíjhoz és a reklámértékesítés esetén is hátrányos, hogy a különböző képernyők integrált mérése nem megoldott” – indokolja Vidus Gabriella, hogy miért vált szükségessé a nem lineáris tartalmak terjesztése esetén is egy fenntartható üzleti modell bevezetése.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...