
Rekordszámú nevezés, innováció, technológiai bravúrok és kreativitás jellemezte a 2024-es „Az Év Honlapja” pályázatot, amely már 23. alkalommal emelte piedesztálra a digitális marketing legkiválóbb versenyzőit. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett rangos versenyre rekordszámú, 329 pályázat érkezett, amelyből a szakmai zsűri 90-et díjazott 30 kategóriában. „Az Év Honlapja Abszolút Díjat”, idén a „Sound of Mátra” projekt érdemelte ki. Az Internet Kultúra Fővárosa díjat 2024-ben ismét Debrecen Megyei Jogú város nyerte.
A díjátadóra 2025. március 5-én, a Magyar Marketing Szövetség által szervezett Digital Marketing Forum szakmai konferencia keretében került sor az exkluzív ETELE Cinema-ban. Az eseményen a digitális világ szereplői, fejlesztők, marketingesek, cégvezetők és kreatív szakemberek ünnepelték a szektor legkiemelkedőbb teljesítményeit. Az ünnepélyes díjátadón Varga István László, a pályázat alapítója és Bonyhádi Gábor, a zsűri elnöke hirdették ki a nyerteseket.
„Pályázatunk megalapítása óta eltelt 23 évben számos olyan előremutató fejlesztésnek, nagyvállalati- és KKV sikernek lehettünk szemtanúi, amelyek meghatározóak voltak a hazai digitális ökoszisztéma alakulásában. Az elmúlt években ismét átéltünk egy digitális robbanást és mindannyian hatalmas lépéseket tettünk a digitális transzformáció terén. A mesterséges intelligencia megjelenésével azonban egy újabb kihívással találtuk magunkat szembe, amely egyben lehetőség is, hogy megmutassuk, mi emberek mire vagyunk képesek. A lecke tehát fel van adva! Mi adtuk fel magunknak” – mondta Varga István László, a pályázat alapítója.
Az idei versenyben a legtöbb pályázat az E-kereskedelem (34), Szolgáltatás (33), B2B weboldalak (24), a Márkasite (21) és Az Év Applikációja (17) kategóriába érkezett. A Közönségdíjat több mint 9000 szavazattal a ShenMen piercing és Migrén piercing nyerte el. Ez az alternatív módszer nem csupán esztétikai célt szolgál, hanem a testi-lelki egyensúly megteremtésében is segíthet.
Az estről ’Az Év Honlapja’ díjjal távozott a Kite Zrt. Precíziós Gazdálkodási Rendszere, a Mesemanó applikáció, a Debreceni Orvosesztétikai és Nőgyógyászati Lézer Központ, VirtualJog, Everguest Intelligence szoftver és a BioTechUSA weboldala. Továbbá a Plazma Center, a Sous Vide Hungary, a Mateking, a Városliget weboldala, a Beachegg mobil széf, a Monteen Lopásbiztos Pénztárcák, valamint a DH.hu, a Mastiff Cargo Bike, a Magyar Színház Honlapja, az Agroinform applikáció, a Valmar weboldala, Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány és az SNI Suli, valamint a BKK.hu, a Marina City és a Pajti weboldala is. Az Internet Kultúra Fővárosa díjat 2024-ben ismét Debrecen Megyei Jogú város nyerte.
A verseny fődíját, az „Az Év Honlapja Abszolút Díjat”, idén a „Sound of Mátra” projekt kapta, amelyet a Mediator csapata álmodott meg. Ez az egyedülálló digitális élmény a természet és a zene harmóniáját önti interaktív formába, egyedi vizuális és akusztikus megoldásokkal. A zsűri kiemelte, hogy a weboldal tökéletes példája annak, hogyan lehet egy rendezvény digitális megjelenését élményszerűvé és emlékezetessé tenni.
A 2025-ös év újításokat is hoz, Az Év Honlapja verseny egy vadonatúj kategóriával bővül. A Nemzetgazdasági Minisztérium által életre hívott Demján Sándor Program „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” célja csökkenteni a hazai kkv-k digitalizációs lemaradását az uniós versenytársakhoz képest.
Az Év Honlapja Szakmai zsűrije „Az Év Leginspirálóbb Programja” elismeréssel illette a Nemzetgazdasági Minisztérium kezdeményezését. Az elismerő oklevelet Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke adta át Szolnoki Szabolcsnak, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium technológiáért felelős helyettes államtitkárának.
A Magyar Marketing szövetség, Az Év Honlapja versenye üdvözli ezt a szakmai kezdeményezést, és díjazni szeretné a programban résztvevő cégek legjobb honlapjait, tehát 2025-ben várják a friss pályázókat.
A díjazott honlapok listája itt érhető el.