
A magyarok többsége pihenésre és a családjára fordítja a főzéssel és bevásárlással megspórolt időt – derül ki a Wolt friss, felhasználói szokásokat vizsgáló kutatásából. A felmérés rámutat, hogy a platform nemcsak időt takarít meg a felhasználóknak, hanem felfedezési felületként is működik: a válaszadók több mint háromnegyede (77%) talált rá új étteremre az alkalmazáson keresztül.
A Wolt idén nyáron végzett kutatása szerint a felhasználók számára a legfőbb vonzerőt a kényelem és az időmegtakarítás jelenti. A válaszadók a főzéssel és bevásárlással járó teendők helyett a felszabaduló idejüket leginkább pihenésre (55%), a családjukra (42%), munkára (48%) vagy a hobbijukra (38%) fordítják. A szolgáltatás vonzerejét mutatja, hogy a felhasználók 70 százaléka több mint két éve, 34 százalékuk pedig hetente többször rendel. A kényelem iránti igény erős: ha egyáltalán nem lenne elérhető kiszállítás, a megkérdezettek közel fele (48%) inkább főzne vagy a maradékot enné meg, de nem mozdulna ki otthonról.
Felfedezők előnyben: a felhasználók új helyi vállalkozásokat ismernek meg
A platform nemcsak a meglévő kedvencek elérését könnyíti meg, de új helyek felfedezésének is fontos színtere azáltal, hogy olyan üzletekhez is hozzáférést biztosít, ahova a felhasználók egyébként nehezen jutnának el, vagy korábban nem hallottak róluk. A kutatás szerint a válaszadók 29 százaléka rendel olyan helyekről, amik kiesnek a megszokott útvonalából; ezt a csoportot erősítik az idősek, a mozgáskorlátozottak, de a másoknak – például idős rokonoknak – leadott rendelések is.
Ennek a kiterjesztett elérésnek köszönhetően a válaszadók 77 százaléka ismert meg új éttermet és 54 százaléka új üzletet az alkalmazáson keresztül. A "digitális kirakat" effektus a partnerek forgalmára és a vásárlói szokásokra is pozitív hatással van. A felfedezés átalakítja a korábbi viselkedést: az éttermek esetében a válaszadók 41 százaléka, az üzleteknél pedig 36 százaléka számolt be arról, hogy a Wolton való elérhetőség miatt gyakrabban rendel az adott helyről, mint ahogy azt korábban (ha egyáltalán) személyesen látogatta.
„Kutatásunk legfontosabb felismerése, hogy a kényelem és az időmegtakarítás mellett a felfedezés élménye lett a Wolt egyik legfőbb értéke a felhasználók számára. Büszkék vagyunk rá, hogy platformunkon keresztül helyi vállalkozások ezrei jutnak el új vásárlókhoz. Ezek az együttműködések visznek minket előre a célunk felé, hogy a Wolt egy igazi bevásárlóközpont legyen a zsebedben, ami minden eddiginél egyszerűbbé teszi a mindennapokat” - értékelt Hartyányi Orsolya, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója.
Már jóval több, mint ételrendelés
Míg az ételrendelés továbbra is a legnépszerűbb, a felhasználók egyre bátrabban próbálnak ki más kategóriákat is. A megkérdezettek 85 százaléka rendelt már élelmiszert (Wolt Market), és több mint a felük (51%) vásárolt már valamilyen non-food terméket is a platformon keresztül.
A non-food kategóriában a legfontosabb hívószó a gyorsaság, különösen a "last minute" helyzetekben. Tipikus példa a munkaidőben vagy utazás közben rendelt, otthon felejtett telefontöltő, de egyre gyakoribb, hogy egy baráti összejövetelre rendelnek a felhasználók plusz nassolnivalót, italokat vagy akár egy bluetooth hangszórót is, amikor helyben merül fel az igény.