- Hirdetés -

Átrendeződés az ingatlanpiacon

|

Megtörtént a fordulat, a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb Kereskedelmiingatlan-piaci jelentése szerint a bérlők egyre inkább az alacsony üzemeltetési költségű, korszerű irodákat keresik, és ezt szem előtt tartva akár magasabb bérleti díjat is hajlandóak fizetni. A kereslet átrendeződése azoknak a property- és facility management cégeknek is kedvez, amelyek korszerű megoldásokkal, erős szakértői csapattal képesek magas színvonalú szolgáltatásokat biztosítani ügyfeleiknek. A siker egyik kulcsa a hatékony energiagazdálkodás.

A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb Kereskedelmiingatlan-piaci jelentése szerint a hazai irodapiacon a kereslet eltolódott a jobb minőségű, alacsonyabb üzemeltetési költségű ingatlanok irányába, még ha azok magasabb bérleti díj mellett érhetők is el.

Ez a trend és a hullámzó, bár a megelőző évhez alacsonyabb, de a korábbi évekhez képest jóval magasabb szinten stabilizálódott energiaárak azt eredményezik, hogy a rossz energetikai besorolású ingatlanoknál a 2024-es év is a korszerűsítésről, az üzemeltetési költségek optimalizálásáról fog szólni. Akár már a nem túlságosan régi, BB energetikai besorolású ingatlanokat is szükséges lehet AA szintre emelni a kedvezőbb bérbe adhatóság érdekében.

Bár az ICON által kezelt kereskedelmi ingatlanokban a bérlők változatos tevékenységi köre és a létesítmények eltérő jellege miatt nagy a szórás az energiafelhasználásban, a cég összefoglalta, hogy miként alakultak a fogyasztási adatok a megelőző évhez képest a szeptembertől április végéig tartó 2022/23-as fűtési szezonban. Az állomány meghatározó részére, valamivel több mint 277 ezer négyzetméternyi területre vonatkozó összesített adatok azt mutatják, hogy a villamosenergia- felhasználásában 7,3%-os, a földgázfogyasztásban pedig 18,3%-os csökkenést sikerült elérniük az ICON üzemeltetési szakembereinek a vizsgált időszakban, ami nemcsak jelentős könnyebbséget, hanem kiszámíthatóságot is biztosít a bérlőknek.

„Az elmúlt évek egyik fontos változása, hogy jelentősen közeledtek egymáshoz az egy négyzetméterre vetített bérleti, illetve fenntartási költségek a kereskedelmi ingatlanok piacán. Az üzemeltetési kiadások részarányának növekedése azoknak az üzemeltetőknek kedvez, amelyek hatékony, egyedi igényekre szabott megoldásokkal, az ügyfelekkel és a tulajdonosokkal folyamatos párbeszédet fenntartva, megalapozott tudással és szakértelemmel biztosítják a legmagasabb, a nemzetközi elvárásoknak megfelelő szolgáltatási színvonalat. A fogyasztáscsökkenés is ezt a szakértelmet tükrözi, mely jelentősen támogatja a kiadások visszaszorítását is” – mondja Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON Real Estate Management property management szenior igazgatója.

Az energiafogyasztás optimalizálásában és alacsony szinten tartásában kulcsszerepük van az ingatlankezelési, üzemeltetési feladatokat ellátó cégeknek. A gépek, berendezések megfelelő beállítása, finomhangolása, a megfelelő automatizmusok, IT-rendszerek hatékony alkalmazása, az ESG szempontokra épülő fejlesztések megtervezése, megvalósítása komoly szakértelmet, naprakész tudást igényel. Az ICON szakértői azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy tartós eredményeket csak a bérlők bevonásával, folyamatos tájékoztatásával, edukációjával lehet elérni. A párbeszéd fenntartását megkönnyíti, hogy a cél közös: az alacsonyabb energiaszámlákban jelentkező, az ügyfelek üzleti tevékenységét, sikerét támogató költségmegtakarítás.

„Az ingatlanok hatékony üzemeltetése jelentős megtakarításhoz segítheti a bérlőket. A közműfogyasztási adatainkból látszik, hogy az ICON szakembereinek évtizedes tapasztalata, nemzetközi színvonalú szakértelme, valamint a PM és az FM területek szoros együttműködése hozzásegíti a bérlőket ahhoz, hogy optimalizálhassák az ingatlanra fordított kiadásaikat és megtakarítást realizálhassanak az energiaköltségek terén” – fűzte hozzá Flück Róbert, az ICON Real Estate Management facility management igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...