Autócsodák a BrandManiában

Kilencszáz modell – de nem gyönyörű hölgyek -, 150 világpremier, 700 ezer látogató – többek között ezek a számok jellemezték idén az egyik legnagyobb autóipari kiállítást a Genfi Autószalont. A BrandMania stábja természetesen Genfben is ott volt, és a műsorból az is kiderül, hogy milyen lehet az autózás jövője.

 

Csak az Európai Unióban 12 millióan dolgoznak az autóiparban, a szektor évente 50 milliárd eurót költ fejlesztésre, és tavaly 15 millió kocsit adtak el Európában – ezekből a számokból is jól érzékelhető, hogy az autóipar a globális gazdaság egyik meghatározó ágazata. A BrandMania a Genfi Autószalonon annak járt utána, hogy merre tart ez a szegmens, mik a legújabb trendek és hogyan alakul át a következő években.

 

A műsorban megszólal többek között Adrian van Hooydonk, a BMW senior tervezési alelnöke, aki arról a stábnak, hogy az új 5-ös széria megalkotása három évükbe tellett. A formatervről egy év alatt döntöttek, az elfogadott dizájntól számítva pedig két év munka kellett ahhoz, hogy a megépített prototípusokat teszteljék és átalakítsák a gyártósort. A jövővel kapcsolatban kiemelte, hogy már a 2020–25-ös évek modelljein dolgoznak. Fontos, hogy a modelljeik időtálló dizájnnal kerüljenek az utakra, hiszen az a cél, hogy az autók hosszú távon megtartsák az értéküket, és megnyerő maradjon a megjelenésük.

 

A többi nagy márka számára is komoly kihívást jelent, hogy hogyan lehet kitűnni a mezőnyből. Ernst Reim, a Ford Europe vezető belsődizájn-tervezője azt nyilatkozta a BrandManiának, hogy az a legfontosabb, hogy a Ford örökségét vigyék tovább, mégpedig úgy, hogy a teljesítmény élményét ne csak a sportos autóikban, hanem más kategóriák modelljeiben is megadják az ügyfeleknek.

 

Talán a formabontó dizájnnak van a legnagyobb jelentősége – véli Alexandre Malval, a Citroën vezető tervezője, aki szerint sok olyan formatervezési elemet építettek be az új C3-asba, amelyekkel – szándékaik szerint – ki tudnak tűnni az átlagos autók közül. Már csak azért is, mert azt tapasztalják, hogy a vásárlók is a különbözőséget, az egyediséget keresik egy-egy új autó vásárlásakor.

 

A BrandMania természetesen foglalkozik a PSA-Opel ügylettel is, aminek kapcsán Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója is nyilatkozott a műsornak. Az új trendek kapcsán pedig szóbakerültek az elektromos autók, amikből jelenleg mintegy félmillió lehet Európában, de tíz év múlva akár 800 milliárd dolláros üzletággá is nőhet ez a szegmens.

 

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombaton 11:35-kor az RTL Klubon, vagy az RTL Moston ide kattintva.