Az autózás egyenlő még a szabadsággal?

Hogyan érdemes kommunikálni az autóiparnak? - erről Négyesi Tamás, a Mediator ügyvezetője mesélt a Business Lounge június 4-i adásában az Automotive Summit kapcsán. Az adás második felében pedig a májusi ESG Summit három beszélgetését hallgathattuk meg.

Kik vesznek ma új autót? Ezeket figyeli-e a reklámpiac, az autóipar a célcsoporttal való kommunikációban, és ez fejlődött-e az elmúlt években? „Az európai piachoz hasonlítva idősebbek a magyar autóvásárlók, később jön el az a pont, amikor megengedhetik maguknak az új autót” - fejtette ki a szakember. Érdekes kérdés továbbá szerinte a „küzdelem”, amivel a hazai cégek szembenéznek, amikor a külföldön készült reklámanyag megérkezik hozzájuk, hiszen azt valamilyen módon relevánssá kell tenni az itthoni piacra.

Négyesi tapasztalata szerint “kevéssé nyúlnak ilyen témákhoz az autógyártók, -márkák, -képviseletek Magyarországon, inkább sokszor magukról beszélnek”. Elmesélte azt is, hogy fejlődési lehetőséget lát abban, hogy a márkák itthon igazán releváns, a fogyasztókat megérintő, az élethelyzetükhöz igazodó, a kihívásaikra választ adó kommunikációval reagáljanak. Jó példaként hozza fel a Suzukit, akiknél látszódik, hogy bizonyos stratégia mentén valódi, hiteles üzenettel dolgoznak, például megjelentek a nyugdíjaskorú szereplők a reklámokban. Az autóipar közös célja a növekedés, ugyanakkor a fogyasztó részéről a fenntarthatóság fontos szempont - hogy lehet ezt a kettőt összehangolni és ebben a környezetben jól kommunikálni?

Négyesi Tamás úgy véli, az autóipar is tudatosan fordul a fenntarthatósággal kapcsolatos változások felé, “az európai uniós döntéshozók pedig kényszerpályára állították az Európában árusító gyártókat”. Emellett hangsúlyozza, hogy nehéz a kérdés, hiszen egyrészt jó lenne nem megfőni a saját levünkben a bolygónkon, másrészt sokak szerint az autóipar lábon lőtte magát ezekkel a szabályozásokkal. Az Automotive Summiton is pezsgő vita alakult ki ebben a témában.

Az ESG Summiton több beszélgetés is készült a Business Lounge jóvoltából, az egyik Nagy Zsuzsával, az EON Energiamegoldások Kft ügyvezetőjével, aki úgy véli, az energiabizonytalanság szempontjából egy változás közepén vagyunk. „Ott vannak a múlt igényei, hogy legyen olcsó energiaellátás, de (...) az is nagyon fontos, hogy egy szerződéses időszak alatt a kereskedő végig velük legyen és ki tudja őket szolgálni.”

Vagyis az ár mellett a biztonság és kiszámíthatóság is játszik. A szakember elmondta, a fenntartható energiaellátásra való átállás egy érték, amiben szívesen játszanak közvetítő szerepet. „Sok van még nekünk az edukációt illetően (...), és ez nem egy egyszeri folyamat” - tette hozzá.

A Mastercard area marketing managere, Gyimesi Anna Flóra arról mesélt, hogy szolgáltatóként rengeteg partnerre - bankokra, kereskedőkre - tudnak hatással lenni. „Azt a célt tűztük ki, hogy egy részről tudásbázist nyújtunk nekik arról, hogy tudnak fenntarthatóbbak lenni, másrészt a fogyasztók számára is biztos alapot szeretnének adni.” Konkrét példák között említette meg a faültetési programjaikat, az autómentes munkábajárásra való buzdítást vagy épp a Green Friday nevű, túlfogyasztás elleni felhívást. Hogyan készítik el a kis- és középvállalkozások az ESG-jelentéseiket, mi az az Omnibusz és miért fontost? Erről Ferenczi Gergely, az Opten KFT. üzletágigazgatója beszélt az ESG Summiton.

Milyen üzenetre van igénye egy autót vásárló fogyasztónak? Hol tart ma a fenntartható energiaellátásra történő átállás? Mi az a fenntarthatósági percepciós index? A válaszok kiderülnek a Business Lounge adásából, itt meghallgatva.