- Hirdetés -

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

|

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei nagy sporteseményekre a saleshouse-nál, hogyan befolyásolják ezek a rendezvények a nézettséget, milyen hatással vannak az online felületekre.

- Az idei év bővelkedik sporteseményekben, amelyek jellemzően a hirdetők körében is kiemelt jelentőséggel bírnak. Mivel készül erre az időszakra az Atmedia?

- Büszkék vagyunk a sportportfóliónkra, ugyanis tévében és online egyaránt kiemelkedő eléréssel bírunk ezen a területen. 2024 valóban sűrű lesz sportesemények szempontjából, és ezek nézőit kizárólag nálunk érhetik el a hirdetők. A különböző hazai és nemzetközi bajnokságok mellett nagy érdeklődésre tart számot ebben az évben az Olimpia, illetve a foci EB, ahol ráadásul idén a magyar válogatott is játszik. Ugyanakkor töretlenül folytatódik a Bajnokok ligája is, de ne feledkezzünk meg a dohai vizes VB-ről, és a tenisz Grand Slam-tornákról sem. Ha tévéről van szó, akkor a hirdetők nálunk találják meg a legtöbb kiemelt sportesemény kizárólagos közvetítőit, így az M4 Sportot, illetve az Eurosportot, továbbá az Arena 4-et és az Match4-t, valamint a Spíler TV-t is. Emellett folyamatosan növekszik, csak idén 3 új sport tematikájú portállal bővült a digitális kínálatunk, ezzel az Atmediáé a legnagyobb elérésű online sportportfólió a piacon. Az M4 Sport, Eurosport, Csakfoci, Aréna4, Motorsport mellé most a Sport365, az NB1.hu, valamint az Eredmenyek.com csatlakozott. Oldalainkon kiemelkedő videós és banneres inventory-val várjuk hirdetőinket, brandsafe, minőségi tartalmi környezetben. Természetesen a rádióról ebben az időszakban sem érdemes megfeledkezni, ugyanis itt is vannak sporthírek, ahol különböző szponzorációs vagy non-szpot megoldásokkal tovább tudjuk növelni a kampányok elérését.

- Maradjunk kicsit a tévénél. Mit láttok, hogy befolyásolják a nézettséget ezek az események?

- Megvizsgáltuk a Nielsen adatait 2015-től napjainkig, a sportesemények tévés nézettségre gyakorolt hatásaira fókuszálva. Az eredmények alapján elmondható, hogy SHR tekintetében 4-5-szörösére, AMR esetében pedig 3-6-szorosára ugrik a közvetítő csatornák nézettsége. Ha csak az M4-et nézzük, azt látjuk, hogy több ezer ratinggel, növekszik a csatorna teljesítménye, ami megfelel akár egy kisebb TV csatorna éves ratingmennyiségének. A foci EB és VB lendíti a legnagyobbat a nézettségen, amelyeknél magyar részvétel esetén még markánsabb a növekedés. Ennek fényében nem meglepő, hogy az idei Európa Bajnokság környezetében meghirdetett reklámidőt már eladtuk, közvetlenül a hivatalos szponzoroknak fenntartott elővásárlási időszak lejárata utáni néhány percben. Bár az utóbbi években csökkent a sportesemények nézettsége a nagy tévéképernyőn - ez lehet, hogy az internetes élő közvetítések hatása – ugyanakkor az elvándorló nézők a digitális portfóliónkon keresztül elérhetők, vagy out-of home nézik, ami nem szerepel a Nielsen Közönségmérésben.

- Ha már online: milyen tendenciák rajzolódnak ki a digitális térben?

- A videóindítás-számok jelentősen emelkednek a hagyományos időszakokhoz képest, az M4Sporton.hu esetében például 2-3-szorosára nőnek ilyenkor, ugyanis sokan követik online élőben a sporteseményeket. Az Eurosporton jellemzően a tenisztornák örvendenek magasabb nézettségnek, ami a tornák időszakában 1,5-2-szer akkora, mint az év többi időszakában. Az olimpiai játékok esetében hasonló forgalomnövekedésre számítunk mindkét felületen. Fontosnak tartom kiemelni, hogy digitális üzletágunk továbbra is piacvezető a jogtiszta videós inventory tekintetében, amely 2024-ben a kiemelt sporteseményeknek köszönhetően még nagyobb elérést biztosít majd ügyfeleink számára, és ahogy a tavalyi RTL Saleshouse-zal közös kutatásunkból kiderült a hazai médiavideós felületeken a reklámhatás 2,7-szerese a globális felületekének.

- Hogyan változik a kiemelt időszakban a hirdetői kereslet?

- Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre. Ezért is kínálunk az online esetében többféle, változatos összetételű szponzorációs csomagokat, dedikált, az eseményekre targetált videós kampányokat. A tévében ilyenkor lezárt blokkokkal dolgozunk. Ide csak az a hirdető tud bekerülni, aki megvásárol valamilyen csomagot a speciális ajánlataink közül, szóval CPP alapú megjelenésre nincsen lehetőség. Ahogy mondtam, az EB körüli reklámhelyek már elfogytak, ugyanakkor az Olimpia szintén nagy érdeklődésnek örvend, már ide is jelentkeztek potenciális hirdetők, de még folynak az egyeztetések. Egy biztos: idén sem lesz hiány érdeklődésre számot tartó sporteseményekben, és ahova a néző figyelme irányul ott mindig van a hirdetői kereslet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...