- Hirdetés -

Az oltásból nem kérnek a magyarok, az iskolák bezárásától viszont sokan félnek

|

Az akadozó egészségügyi ellátás és a kijárási tilalom aggasztja a leginkább az embereket a koronavírus kapcsán, mégis csak a válaszadók negyede kérné az oltóanyagot, 40 százalékuk biztosan nem adatná be magának – derült ki a Pepita.hu online webáruház kutatásából. A felmérésben részt vevők 80 százaléka tart a vírus második hullámától, mivel maximum 2 hónapra elég pénzügyi tartaléka maradt.

A Pepita.hu online webáruház friss kutatásában azt vizsgálta, mennyire tartanak a magyarok a koronavírus második hullámától: a válaszadók kétharmada legjobban az akadozó egészségügyi ellátástól és a rendelőintézetek bezárásától fél. A kijárási tilalom és a munkahelyek időleges bezárása a megkérdezettek közel felét aggasztja egyelőre.

Minden harmadik válaszadó úgy érzi, hogy a kormány által kidolgozott gazdaságmentő csomag segített számára anyagilag áthidalni az első hullám gazdasági veszteségeit. A kutatásban részt vevők harmada ennek ellenére is maximum 1-2 hónapot tudna átvészelni újabb jelentős bevételkiesés esetén, de több mint 30 százalék egy hónapot sem tudna már kigazdálkodni. Csupán tízből egy ember véli úgy, hogy fél évnél hosszabb időszakra elegendő tartalékkal rendelkezik.

A Pepita.hu kutatásában megkérdezettek fele a munkáltatója intézkedéseivel is elégedett volt az első hullám ideje alatt, mindössze tízből egy válaszadó mondta azt, hogy a tavaszi időszak munkahelyi tapasztalatai alapján elgondolkodik a munkahelyváltáson is.

A kiskorú gyermeket nevelők 40 százaléka az oktatási intézmények bezárásától fél a legjobban. „A szülők az utolsó pillanatig kivártak az iskolakezdés kapcsán, bő két héttel később álltak neki a tanszervásárlásnak, mint az előző években. Az eladásainkból jól látszott, hogy sokan csak az iskolakezdés első két hetében szerezték be a szükséges dolgokat, ami a korábbi években soha nem volt jellemző” – emelte ki Dorcsinecz József, a Pepita.hu egyik tulajdonosa. A vásárlások átlagos kosárértéke 12 ezer forint volt, „ami azt mutatja, hogy a szülők tényleg csak a legszükségesebb eszközökre költöttek” – tette hozzá a webáruház tulajdonosa.

Újra hiánycikk lehet a WC-papír

A megelőzéshez kapcsolódó fertőtlenítőkön és maszkokon túl a megkérdezettek fele tartós élelmiszerből ismét egy nagyobb adagot tervez betárazni, ugyanis a megkérdezettek 60 százaléka az első hullámra bespájzolt dolgokat is teljesen felélte. A felmérésben részt vevők harmada vitaminokból és gyógyszerekből tervez nagyobb készletet venni, minden negyedik ember – még többen, mint az első hullám idején – pedig WC-papírból akar ismét tartalékolni magának.

A családosok negyede számít a nagyszülőkre

A Pepita.hu webáruház kutatásában részt vevő családosok 40 százaléka az oktatási intézmények bezárásától tart a legjobban. Míg az első hullám idején 19 százalékuk vonta csak be a nagyszülőket, idősebb rokonokat a gyerekek ellátásba, addig most már a szülők 23 százaléka nyilatkozta azt, hogy nem tudná máshogy megoldani a gyerekfelügyeletet. Tíz szülőből három számára az iskolai, óvodai feladatok megoldása jelentette a legnagyobb kihívást az első hullám idején, míg 30 százalék a gyerekek figyelmének lekötését találta a legnehezebbnek, amíg például dolgoznia kellett otthonról.

„A vásárlási adatainkból is jól látszott, hogy az előző évekhez képest jóval hamarabb indult be és nagyobb volumenű volt a ’nyári kerti vásárlás’ a bezártságnak köszönhetően, a sláger a trambulin, a fészekhinta és a kerti medence volt” – emelte ki a Pepita.hu webáruház tulajdonosa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...